Reakcia na: COLOR #24893:
Áno, celkom som sa zatiaľ stretol s dvoma druhmi distribúcie cestovných lístkov vodičovi:A: vodič pred každou službou dostane určitý počet cestovných lístkov. Tržbu z predaja po službe odovzdáva v podniku.
B: vodič si kupuje cestovné lístky od podniku. Tržbu z predaja si necháva.
Niekde majú vodiči z predaja zisk. V prípade A sa to rieši tak, že z odovzdanej tržby do podniku sa určité percento odzrkadlí na výplate. V prípade B vodič jednoducho kupuje lístok od podniku za nižšiu cenu ako ho predáva.
Tak, a teraz sa môžeme hádať, ktorý systém je lepší
) a taktiez aj nieco o tom, ze kolko moze jeden cestujuci kupit naraz listkov...
Kedysi sa mi to L pred číslom linky tiež nepáčilo. Prvýkrát v živote som sa s tým stretol u nášho prešovského kolegu Petra K. Od neho som sa nakazil. Keď som potom začal pravidelne prispievať na iMHD, všimol som si, že tu to nikto nepoužíva (v PO fóre na MD.sk sme to už mali) a tak som sa dlho premáhal a písal "linka č." Až keď sme sa bavili o zmene trasovania električiek, či kedy to bolo, neovládol som sa a začal písať L. Zdá sa, že sa to nejak rozmohlo. Aspoň tak si na túto históriu spomínam ja.
Sarko
To s obsluhou v predajni nemá nič spoločné, sú to citové (a väčšinou subjektívne) záležitosti. Keby si sa na tie čísla pozrel lepšie, všimol by si si, že s mnou porovnávaných miest majú električky v KE najdlšiu priemernú vzdialenosť zastávok, takže ten rozdiel 0,08 km/h medzi KE a BA sa ešte viac prehĺbi. V Brne sú z posudzovaných miest vzdialenosti zastávok v priemere najkratšie, takže všetky tie čísla sú reálne a rozdiely minimálne (t.j. v každom meste sa jazdí približne rovnako rýchlo). Kvôli objektívnosti som rýchlodráhu posudzoval vždy zvlášť.