Reakcia na: Vladimír #24887:
No podľa toho aké uniformy. Keď to budú také ako som videl v Tatrabanke tak kľudne, ale obávam sa, že to budú také ako nosí Dragan či ako sa volá.Tá 201 bola iba príklad. Jednoducho treba to zaviesť na nejakej malej časti pokusne. Buď na troloch, alebo na električkách ako S499 písal. No skôr tie električky.
A keď cestujúcemu predáš lístok len za drobné, tak na čo ho zavádzať. Veď v BA máš veľmi dorbú sieť automatov. Ako vydávať by podľa mňa mal.
To je pekné, že väčšina ciest trvá od 11 do 30 minút, ale my tu máme tarifu prestupnú a preto by aj 60minútový lístok mal byť v predaji.
si: Pochybujem, že niekto by u vodiča kupoval lístky dopredu, keď za každý zaplatí o 2,-Sk viac, takže hovoriť o maximálnom počte predaných lístkov? A cestujúceho netreba šikanovať takými vecami, že nevydáva. Iba ti ujdú ďalší potencionálny PLATIACI zákazníci, ktorý pôjdu na čierno. Ver tomu, že tých prípadov pri počte našich lístkových automatov by bolo málo a možno by sa našiel jeden prípad na kolo.
No a samozrejme bolo by treba kúpiť aspoň na zastávky v centre automaty aj na papierové peniaze. Ale tie by sa asi začali kradnúť, ale to by sa dalo vymyslieť.
S499.1023
Re #24841 Vladimír: PRedpis o.i. určuje zazvoniť napr. pri akomkoľvek rozjazde vozidla. Ak by to vodič v Bratislave urobil, tak sa ho budú na konečnej všetci pýtaŤ "Čo zvoníš jak kxxxt?" To je o tom, čo ich naučia v kurze a v zácviku, to sa potom veľmi Ťažko odúča. A v Bratislave sa učí pár zásadných imbecilností: Dobrý vodič nezvoní, nepieskuje, zato čo najviac bliká smerovkami, podľa možnosti na opačnú stranu než je logické, pretože sa smerovka používa miesto výstražného majáku.
Ad doplnkový predaj cestovných lístkov u vodiča: Riešia sa tu dávno vyriešené veci. V mnohonásobne vačších svetových centrách je doplnkový predaj CL u vodiča (alebo automat vo vozidle, lenže na mince, bankovky a platobné karty. Tomu, aby si všetci kupovali lístky u vodiča sa veľmi jednoducho zabráni tak, že vodič bude predávať len jeden druh CL (v BA je tarif"ou" stanovený ako základný 10-minútový CL) a to za vyššiu cenu než v predpredaji. PRedaj CL u vodiča sa musí SAMOZREJME a úplne logicky zaviesť v jednom druhu dopr. prostriedku naraz a nie nejaké divné experimenty s jednou linkou. A keďže A a T sú pre cestujúceho jedno a to isté, tak logicky sa možu vypustiť pre začiatok maximálne električky, ale žiadne nezmysly typu "niektoré vozidlá na niektorých linkách každý druhý utorok v párnom mesiaci v prestupnom roku, a to od 12:00 do 16:30. To sú ČSAD zvrátenosti.
Re #24858 Beus: Ale nie, to je bug u vodičov (vo vačšine prípadov. V prvom rade, ak potrebujem krátko našliapnuť, tak nemožem ísŤ na 1. či 2. stupeň. V druhom rade, keďže vlnitý plech má preklápací zrýchľovač, tak je pre takéto prípady vybavený tlačidlom "Pojazd", dnes asi "Min. rozjazd", ktoré zabepečí nízky rozjazdový prúd pri najrýchlejšom vytáčaní zrýchľovača. Lenže to by niektorá inštruktori autoškoly museli aj tušiť, ako to v takej električke pod podlahou funguje...
K prideľovaniu vozov: Áno, kedsi som bol zástancom tejto teórie, nakoniec možem s čistým svedomím tvrdiť, že som jeden z tých, čo sa najviac zaslúžili o to, aby boli električky pridelené. Lenže prax ukazuje, že vodič (hlavne E) si pod starostlivosťou o vozidlo predstavuje polepenie panelu chlpatým kobercom, ovešanie stanovišťa zástavkami a CD-čkami, výbava panelu svietiacimi tlačidlami, vyškriabanie svietiacich xichtov do zrkadiel a podobne. Naopak, skutočný technický stav vozidla je vačšinou taký, že je to totálny vrak, s ktorým už nevie jazdiť nikto okrem majiteľov, pretože každý kus má úplne špecifické jazdné vlastnosti, ale žiadny majiteľ vozidlo nedá na poruchu, pretože by, nedajbože, druhý deň nedostal svoj voz.
Už vobec nehovoriac o praktikách u trolejbusov, kde keď chce vodič oprávnene vyreklamovať závadu na svojom vozidle, tak je obvinený z kverulancie a vozidlo sa mu odoberie, pridelí niekomu, kto je lepší v rektálnej speleológii a povodnému majiteľovi sa pridelí ešte horší vrak.
Takže asi tak.
I.