Reakcia na: munww #218609:
Počítaš to dosť divne. Vypočítaj si, koľko autobusov potrebuješ na náhradnu dnešnej výpravy električiek:L1:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 6, doba obratu 6 * 8 = 48 min.
dnešná hodinová kapacita je 60 min / 8 min * 240 os = 1800 os/h
vozidlo SOR NB18, kapacita 130 os.
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 1800 / 130 = 13,84 vozidiel, tzn. interval 4,33 min.
potrebný počet vozidiel na linku 48 / 4,33 = 11,08
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5
L2:
vozidlo K2S, kapacita 160 os., interval 8 min, počet vozov 7, doba obratu 7 * 8 = 56 min.
dnešná hodinová kapacita 1200 os/h
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 9,23 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 8,61
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2
L3:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 11, doba obratu 11 * 8 = 88 min.
dnešná hodinová kapacita 1800 os/h
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 13,84 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 20,3
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +9
L4:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14
L5:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14
L6:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5
L7:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2
L8:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +8
L9:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +11
Vozidlá som zaokrúhľoval na celé čísla matematicky. Pri linke 8 som počítal s kapacitou 2xT (tzn. 240 ľudí).
Pri náhrade električiek kĺbovými autobusmi by bolo potrebné zvýšiť počet vozidiel do výpravy o 70, tzn. počet vodičov by bol nutne vyšší o 140. Dosť rozdiel oproti počtu 35.
MatejBA
Tak bud si to ty, a teda sa neschovavaj, alebo to nie si ty, tak ta to nema co urazat. Ale v kazdom pripadne je to az PRILIS napadne rovnake ako to, co tu hovoris.
"Daj fakty ohľadom 1 km jazdy busu a električky ak ich vieš, ja sa kľudne priznám, že neviem. Áno, odhadujem. Nezabudni však na náklady budovania, opráv a rekonštrukcií tratí. Tiež započítaj stovky ľudí ktorých zamestnáva divízia elektrické dráhy. Tí by mohli byť nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi..."
Ty sa tu ohanas, ze busy su lacnejsie ako elektricky, tak to podloz. Ja ti nic dokazovat nemusim.
Ale ak teda nevies (alebo nechces), tak ti kludne vyratam rocne naklady (nemozem byt otravovany preratavat to aj na km, to si uz urob sam):
- Napriklad za rok 2013 DPB nakupil 54685 MWh elektriny (to je aj pre Trolejbusy) - za rok (ak by spotrebovali vsetko) by ich to stalo 3 510 977,70 eura.
- Za 2016 maju objednanych 1 500 000kg zemneho plynu pre autobusy. Za rok daju za plyn pre autobusy 1 200 000 eur (a to hovorime iba o 60-70 busoch zo 453 vozov)
- Kedze maju bordel v zmluvach a nemienim na teba stravit viac casu ako musim, tak pouzijem sucasne ceny nafty, a kedze DPB berie vo velkom, tak nebudem ratat 1,2 eura/liter ale dajme im napriklad polovicu - 0,6 eura/liter za naftu. Dalej zoberiem si udaje odtialto a ich vykon 27 819 000 km, co najazdili autobusy v 2014. Odratam od nich percentualne CNG busy (70 cng busov = 15,5% = 23 507 055 km po ich odratani) - takze si zoberieme 0.6*235 070,55*25 (cena*pocet km vydeleny 100, kedze ratame spotrebu na 100km*25 litrova spotreba, co je si myslim az nerealne cislo, kedze byva viac).
Z tohto celeho ti vyjde 3 526 058.25 eura (znovu upozornujem, su do odhadovane cisla, vacsinou nizsie ako realne).
Takze rocne za elektrina na elektricky a trolejbusy vyjde na 3 510 977,70 eura +-.
A rocne ta vyjde nafta + plyn na autobusy len nejakych 4 726 058,25 eura +- a to stale mas z viac ako priaznivych cisiel (pochybujem, ze DPB plati 60 centov/liter a ze autobus ma spotrebu "iba" 25 litrov/100km).
Takze uz teraz su autobusy na rocnych nakladoch drahsie a ty ich chces este zdvojnasobit? Takze mame pre tvoj skvely napad platit priblizne o 2,5 miliona eur rocne viac nehovoriac o viac vodicoch (na kazdy voz aspon 2) a viac udrzbaroch na opravu autobusov? Rozmyslaj hlavou, nie inym organom.