Reakcia na: Mirtschi #218600:
Ty pochop, že hovorím o horizonte minimálne 10 rokov, električky starnú, radiály bude treba znovu rekonštruovať. Vtedy sa zmenia na bus pruhy a nemalo by to byť drahšie. Mimochodom nemáme len relatívne nové električky, stále jazdí veľa starých. Všetko treba správne načasovať.Treba na vec pozerať z dlhodobého hľadiska. Ty vyhlasuješ, že električky sú lacnejšie no čísla nedávaš. Odhaduješ ako aj ja.
Ľudia majú električky radi, sú pohodlnejšie a v špičke sa hýbu rýchlejšie. Tak na vec pozerajú aj mnohí papaláši, ktorí o veciach rozhodujú. Nevedia si predstaviť, že busy budú stále pohodlnejšie, jazdili by plynulejšie a minimálne rovnako rýchlo ako električky,keby sa hýbali v terajšom električkovom priestore.
Nezabúdaj, že papalášom v Dopravných podnikoch a na Magistráte električková doprava vyhovuje kvôli vlastným finančným a iným záujmom. Kašlú na normálnych ľudí. Obstarávanie rôznych prác a služieb sú pre nich osobné finančné príležitosti, v divízii elektrické dráhy zamestnávajú svojich, skrátka väčšia príležitosť na korupciu a rodinkárstvo. Zváž, že DPB zamestnáva z celkového počtu zamestnancov len 40 percent vodičov. Plytvá verejnými zdrojmi až je to fakt nechutné. Zdravý pomer by bol minimálne opačný, vodičov by malo byť aspoň 60 percent. Myslíš, že papaláši kvôli tomu nespávajú?
Podobne môžu uvažovať aj ľudia a papaláši v Prahe a iných mestách, nemyslíš?
munww
Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.
Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.
Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.
Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...