Reakcia na: Marcelllooo #194519:
Určite by sa pri tom vo vsetych nasich ustavoch vyvinuli jedinečné riešenia a systémy. A koľko by to nakoniec stálo je už menej dôležité.. A to, že sa to všetko do tej dvojrúry nezmestí by nám došlo až potom, kedy by 'metro' zostalo stáť, keďže na filiálnom čaká regio na príchod tgv (máš aspoň základný prehľad o trakciach a zabezpecovacich systémoch ?) a ako na potvoru všetci využívajú tú istú rúru lebo splnomocnený oprávnene požiadal a myslel si, aké vynikajúce to bude. Všetci by na to kývli.
Marcelllooo
• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.
• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.
ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.
v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.
co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.