Reakcia na: Ike #194529:
ak pripúšťaš, že sa nejedná ani o interpoláciu ani o extrapoláciu, potom sa nejedná o matematický (štatistický) výpočet. lenže potom tvoje tvrdenia nemôžu byť ani interpretáciou štatistických dát - lebo tieto dáta a príslušné výpočty vravíš, že nie sú, ani si ich nerobil. Potom sa však pýtam, na základe čoho tvrdíš to čo tvrdíš. áno, presné čísla existujú. na súčasných obvodných úradoch pre sestnú dopravu.
a ak sledujes dennu tlac, tak vies, ze celoslovensky je cca 100 000 aut, ktore su stale v evidencii (blokuju EČV) ale auta uz realne neexistuju, len je problem ich odhlasit.
Marcelllooo
• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.
• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.
ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.
v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.
co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.