Reakcia na: Ike #194509:
• moje prispevky refeltkuju kroky Rovniankovej 14, ktore su zase zalozene na oficialnych projektoch mesta ako aj na zaklade prac VUD, EIA a dalsich subjektov.• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.
• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.
ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.
v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.
co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.
Ike
- Za zápchy na mostoch môže centrum (teda akási destinácia), nie Petržalka
- Za zápchy na hlavných uliciach ale môžu mestské časti (teda cieľový bod) nie centrum
- Problém Staromestskej je v 50 m BUS pruhu - po jeho zrušení sa autá rozptýlia (kam, to si neuviedol)
- D4 zlepší situáciu v meste, lebo odľahčí transport z mesta (len by som chcel vidieť ten transport mimo D1/D2 - ja som teda rumunský, srbský alebo turecký kamion na Šancovej ešte nevidel)
Tak sa mi zdá, že vypichávaš fakty tak, ako Ti to vyhovuje