Presne je (z definicie toho slova) len a jedine 0. Vsetko ostatne NIE JE jazda vcas, aj ked pre statisticke ucely a pre ucely kriterii kvality stanovenych v zmluve sa to za jazdu vcas povazuje. To mas ako pri lietadlach - tiez sa meskanie do 15 minut povazuje pre ucely statistik za prilet vcas, ale ked ti kvoli tomu odleti pripoj a budes cakat tri hodiny na dalsi let tak sa na tieto definicie vybodnes
Kazdopadne, meskanie 1-2 minuty je nieco co sa odvratit neda a imho je v pohode, vyssie uz moze byt problem z pohladu planovania prestupov. Jazda vopred by mala byt nepripustna, prave kvoli pripojom.
Kde Ti išla električka úplne mimo grafikon, keď nebola žiadna výluka? Ja čo cestujem električkou v priemere 2.5 krát denne zažívam situáciu kedy ide električka mimo cp (teda mimo toleranciu +1 -3, lebo to sa pokiaľ viem považuje za jazdu presne) tak raz za 3 mesiace.
A autobusy: tých liniek kde ide na 4-5 zastávke od konečnej bus večer resp cez víkend s meškaním 5 minút je do 5. Ostatné je otázka jednotlivých vodičov (povedzme jeden z 24 ktorí sa tam striedajú sa extrémne šuchce), alebo jednotlivých vozov (jeden z 23 vozov nevie preradiť na 3. prevodový stupeň a chodí iba 1-2 a tak to funguje už mesiace.
Jasne, ze MHD je o rychlosti. Je to hlavny faktor ktorym moze konkurovat. Jasne, su aj nejake dalsie veci, ale ovela menej podstatne. Ano, dnes je pomalsia ako auto a prave to je chyba na ktoru poukazujem.
S dochvilnostou, najma u elektriciek mam osobne dobru skusenost, nepamatam si kedy som mal naposledy zasadny problem s nedodrzanim CP na elektrickach. Pri busoch by som si aj spomenul, ale je to v norme, nic tragicke, skor vynimka
Ale zas tí maliari alebo montovači nábytku ani tak necestujú autom preto, že by sa potrebovali počas pracovnej doby dopravovať hore-dole (vymaľovanie jednej izby, ani zmontovanie nábytku nie je práca na jednu osobohodinu), ale preto, že so sebou vozia náklad a potrebné náradie.
MHD nie je o rychlosti. Dnes je porovnanie cesta MHD a autom na stredne vzdialenosti 25min bus 15min auto. To predsa nikto neriesi.
To co zabija hromadnu dopravu v tomto meste je jej absolutna nespolahlivost. Ked ti nedelu poobede pride park zastavok od konecnej bus s 5min meskanim, tak nieco nie je OK!
Ak nezavisla elektrickova trakcia jazdiaca mimo zapch chodi uplne mimo grafikonu, tak nikto ju nebude povazovat za nosny system. Hlavne,ze ludia musia prestupovat! AKO ked sa prestup neda nijak naplanovat!
Samozrejme, su povolania (prevazne tie kde nosis naklad) kde to inak nejde... ale vacsina uzivatelov ciest ma na vyber.
Auto je v dnesnej situacii uplne samozrejma volba (snad s vynimkou ciest do centra). Ale prave rychlost je nieco v com MHD moze a musi konkurovat. BUS pruh na Sancovej (a celom MO) je nevyhnutny ak chceme aby MHD bola rychlou, konkurencieschopnou alternativou.
Dá sa s tým súhlasiť, ale zas nemožno paušalizovať.
Sú povolania, kde sa jednoducho IAD nedá vyhnúť aj keď je MHD rýchlejšia - keď potrebuješ flexibilitu.
Ťažko si totiž viem predstaviť, ako MHD v sedle cestujú:
- maliari
- montovači nábytku
- rozvoz nábytku a spotrebičov
- kuriéri
- inštalatéri, plynári, vodári, etc.
- manažeri, ktorí sa musia presunúť po skončení jedného mítingu ma míting na druhom konci mesta (zamestnávateľovi nevysvetlíš)
- tranzitná individuálna a nákladná doprava (pri niektorých reláciách je čas verejná doprava:automobilová 2:1)
a pod.
Tým ale nechcem povedať, že neexistuje veľké množstvo ľudí, ktorí si zadky vyvážajú len tak
Preco by to na MHD nebolo. Ak je MHD rychlejsia a chcem byt niekde rychlo, idem MHD. Ak nechcem byt rychlo, ale pohodlne, idem IAD. Tak to funguje po celom svete.
Súhlasím. Ale DPB a systémové riešenie... alebo ešte lepšie a beusáci a systémové riešenie? ?
Ináč som presvedčený že na západe (AT, D, ..) funguje hlavne ten dispečing úplne ináč ako u nás (čo som počul vo Viedni má ten dispečer oveľa väčšie kompetencie, dôležitosť, zodpovednosť a plat.)
Ale ináč aj u nás je to riešiteľné samozrejme. A hlavne: mám pocit že tých pozitívnych príkladov kedy boli tí houmlesovia úspešne vylúčení z prepravy je drvivá väčšina.. ale je aj pár demotivujúcich a tie som napísal.
Re #184936: k prípadu 2: no nakoľko sa stálo kvôli zapáchajúcim bezdomovcom tak tam nechcel držať plný autobus platiacich cestujúcich ako rukojemníkov a umožnil im prestúpiť. A keď tam ostali už len tí problémoví neviem prečo ich tam nezavrel. Neviem či vôbec bol vtedy vo vozidle, či nestál pri ňom vonku a nečakal kedy už prídu dispečing a PZ SR.
velmi zalezi ci mas pracu na 8,5 hod na jednom mieste a staci ti presun iba dvakrat za den alebo sa presuvas v ramci prace autom po meste. To na MHD naozaj nieje. Sancova ul je sucastou vnutorneho okruhu ,ktory aj odvadza auta mimo centrum. Ako som hovoril bez rozsirenia komunikacie je to ciste sci-fi.
Jazdím tade taktiež relatívne pravidelne a používam pravý pruh pri jazde zo Šancovej na Pražskú minimálne v 80%. Tie trolejbusy sa tam totiž nemotajú stále. Navyše pri väčšej intenzite dopravy sa mi stále vyplatí pribrzdiť za trolejbusom v pravom pruhu, než stáť v kolóne v ľavom.
No a ak si vodiči nebudú žiadať systémové riešenie, tak to bude naveky tak. Zaujímavé, že v iných mestách sa to riešiť dá. Ale asi tam majú iné vedenie DP, iný dispečing aj inú políciu.
Ťah štefánikova - Pražská by sa zniesol aj na jednom pruhu aj poobede. Ťah Šancová - Pražská určite nie. Skús sa niekedy postaviť poobede na nadchod nad SAV alebo na zastávku SAv, koľko bežných áut chodí v pravom pruhu, ako píše 810zssk za trolejbusom (ako často tade ide trolejbus? každý koľký signál v križovatke?, v prípade jazdy za busom je to menšie zdržanie a v prípade SL sú to zasa iné sekundy). Tieto autá keby všetky boli v ľavom pruhu tak zbohom Šancová (ale aj priečne ťahy čiže Karpatská, Račianska,...)
O tom že kvôli obrovským zápcham by si potom časť vodičov postupne našla iné trasy a iná časť možno presunula do MHD (hypoteticky) teraz nejdem písať, to je iná téma. Teraz sa bavíme o súčasných intenzitách.
Vsak nikto ta nenuti ist autom v zapche, mas na vyber.
Dnes cestujem takmer vzdy ked sa da autom. Ak by boli BUS pruhy a autobus by bol rychlejsi (ale vyrazne rychlejsi) tak by som to prehodnotil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
O tom že kvôli obrovským zápcham by si potom časť vodičov postupne našla iné trasy a iná časť možno presunula do MHD (hypoteticky) teraz nejdem písať, to je iná téma. Teraz sa bavíme o súčasných intenzitách.