Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #184944:
Jasne, ze MHD je o rychlosti. Je to hlavny faktor ktorym moze konkurovat. Jasne, su aj nejake dalsie veci, ale ovela menej podstatne. Ano, dnes je pomalsia ako auto a prave to je chyba na ktoru poukazujem.

S dochvilnostou, najma u elektriciek mam osobne dobru skusenost, nepamatam si kedy som mal naposledy zasadny problem s nedodrzanim CP na elektrickach. Pri busoch by som si aj spomenul, ale je to v norme, nic tragicke, skor vynimka
Reply on: Ike #184942:
Ale zas tí maliari alebo montovači nábytku ani tak necestujú autom preto, že by sa potrebovali počas pracovnej doby dopravovať hore-dole (vymaľovanie jednej izby, ani zmontovanie nábytku nie je práca na jednu osobohodinu), ale preto, že so sebou vozia náklad a potrebné náradie.
Reply on: 810zssk #184943:
MHD nie je o rychlosti. Dnes je porovnanie cesta MHD a autom na stredne vzdialenosti 25min bus 15min auto. To predsa nikto neriesi.
To co zabija hromadnu dopravu v tomto meste je jej absolutna nespolahlivost. Ked ti nedelu poobede pride park zastavok od konecnej bus s 5min meskanim, tak nieco nie je OK!
Ak nezavisla elektrickova trakcia jazdiaca mimo zapch chodi uplne mimo grafikonu, tak nikto ju nebude povazovat za nosny system. Hlavne,ze ludia musia prestupovat! AKO ked sa prestup neda nijak naplanovat!
Reply on: Ike #184942:
Samozrejme, su povolania (prevazne tie kde nosis naklad) kde to inak nejde... ale vacsina uzivatelov ciest ma na vyber.

Auto je v dnesnej situacii uplne samozrejma volba (snad s vynimkou ciest do centra). Ale prave rychlost je nieco v com MHD moze a musi konkurovat. BUS pruh na Sancovej (a celom MO) je nevyhnutny ak chceme aby MHD bola rychlou, konkurencieschopnou alternativou.
Reply on: 810zssk #184941:
Dá sa s tým súhlasiť, ale zas nemožno paušalizovať.
Sú povolania, kde sa jednoducho IAD nedá vyhnúť aj keď je MHD rýchlejšia - keď potrebuješ flexibilitu.

Ťažko si totiž viem predstaviť, ako MHD v sedle cestujú:
- maliari
- montovači nábytku
- rozvoz nábytku a spotrebičov
- kuriéri
- inštalatéri, plynári, vodári, etc.
- manažeri, ktorí sa musia presunúť po skončení jedného mítingu ma míting na druhom konci mesta (zamestnávateľovi nevysvetlíš)
- tranzitná individuálna a nákladná doprava (pri niektorých reláciách je čas verejná doprava:automobilová 2:1)
a pod.

Tým ale nechcem povedať, že neexistuje veľké množstvo ľudí, ktorí si zadky vyvážajú len tak
Reply on: david1 #184939:
Preco by to na MHD nebolo. Ak je MHD rychlejsia a chcem byt niekde rychlo, idem MHD. Ak nechcem byt rychlo, ale pohodlne, idem IAD. Tak to funguje po celom svete.
Reply on: S499.1023 #184935:
Súhlasím. Ale DPB a systémové riešenie... alebo ešte lepšie a beusáci a systémové riešenie? ?
Ináč som presvedčený že na západe (AT, D, ..) funguje hlavne ten dispečing úplne ináč ako u nás (čo som počul vo Viedni má ten dispečer oveľa väčšie kompetencie, dôležitosť, zodpovednosť a plat.)

Ale ináč aj u nás je to riešiteľné samozrejme. A hlavne: mám pocit že tých pozitívnych príkladov kedy boli tí houmlesovia úspešne vylúčení z prepravy je drvivá väčšina.. ale je aj pár demotivujúcich a tie som napísal.

Re #184936: k prípadu 2: no nakoľko sa stálo kvôli zapáchajúcim bezdomovcom tak tam nechcel držať plný autobus platiacich cestujúcich ako rukojemníkov a umožnil im prestúpiť. A keď tam ostali už len tí problémoví neviem prečo ich tam nezavrel. Neviem či vôbec bol vtedy vo vozidle, či nestál pri ňom vonku a nečakal kedy už prídu dispečing a PZ SR.
Reply on: 810zssk #184931:
velmi zalezi ci mas pracu na 8,5 hod na jednom mieste a staci ti presun iba dvakrat za den alebo sa presuvas v ramci prace autom po meste. To na MHD naozaj nieje. Sancova ul je sucastou vnutorneho okruhu ,ktory aj odvadza auta mimo centrum. Ako som hovoril bez rozsirenia komunikacie je to ciste sci-fi.
Reply on: Ike #184927:
Jazdím tade taktiež relatívne pravidelne a používam pravý pruh pri jazde zo Šancovej na Pražskú minimálne v 80%. Tie trolejbusy sa tam totiž nemotajú stále. Navyše pri väčšej intenzite dopravy sa mi stále vyplatí pribrzdiť za trolejbusom v pravom pruhu, než stáť v kolóne v ľavom.
Reply on: Mike #184925:
K príkladu 1 - ak by vodiči mali trochu rozumu, tak by taký vedúci, čo by mu tie prémie strhol, obratom skončil.
Reply on: Mike #184925:
Prečo v prípade č. 2 vodič neuzavrel dvere vozidla?
Reply on: Mike #184925:
No a ak si vodiči nebudú žiadať systémové riešenie, tak to bude naveky tak. Zaujímavé, že v iných mestách sa to riešiť dá. Ale asi tam majú iné vedenie DP, iný dispečing aj inú políciu.
Reply on: Hug0 #184919:
Ja som sa pýtal šotinka odborníka a ty si mi to skazil ? .
Reply on: Ike #184927:
Ťah štefánikova - Pražská by sa zniesol aj na jednom pruhu aj poobede. Ťah Šancová - Pražská určite nie. Skús sa niekedy postaviť poobede na nadchod nad SAV alebo na zastávku SAv, koľko bežných áut chodí v pravom pruhu, ako píše 810zssk za trolejbusom (ako často tade ide trolejbus? každý koľký signál v križovatke?, v prípade jazdy za busom je to menšie zdržanie a v prípade SL sú to zasa iné sekundy). Tieto autá keby všetky boli v ľavom pruhu tak zbohom Šancová (ale aj priečne ťahy čiže Karpatská, Račianska,...)
O tom že kvôli obrovským zápcham by si potom časť vodičov postupne našla iné trasy a iná časť možno presunula do MHD (hypoteticky) teraz nejdem písať, to je iná téma. Teraz sa bavíme o súčasných intenzitách.
Reply on: TARKAN #184913:
veľmi zaujímavé, ale ako bývalý konštruktér CP pre DPMK nemám žiadnu vedomosť o tom, že by sa pre električky zastávky na znamenie zrušili ❗
Reply on: david1 #184930:
Vsak nikto ta nenuti ist autom v zapche, mas na vyber.

Dnes cestujem takmer vzdy ked sa da autom. Ak by boli BUS pruhy a autobus by bol rychlejsi (ale vyrazne rychlejsi) tak by som to prehodnotil.
Reply on: Ike #184927:
Bus pruh na Sancovej v smere na stanicu pokial sa nerozsiri vozovka nie je moc dobry napad. Uz teraz su tam poobede zapchy. Vyuzivaju sa obidva pruhy no o nieco rychlejsi je samozrejme lavy.
Mimo spiciek sa samozrejme ide v lavom. Kto by sa vliekol za trolejbusom. Plynulo sa ide na zelenu vlnu az na Prazsku. Keby sa aj skusobne zaviedol velmi rychlo by ho zrusili. Staci si spomenut na opravy vodovodnych potrubi,ked bol uzavrety jeden pruh. Zapcha bola od Bajkalskej a tiez aj na Racianskej skoro po manhattan v spickach.
Reply on: jkt #184924:
Ja zase mám pozitívne spravy že keď som slušne požiadal aby takého cestujúceho vyhodil a on jasne nieje žiadny problém zatiahol ručnú brzdu. V tomto sú petržalský vodiči geniálny. Podla ma by to mali robiť všetci vodiči a aj dispečeri. Potom neviem načo lepili na každé dvere MHD prostriedku tie trápne nálepky.
Reply on: Ike #184927:
Pozor, pravy pruh pouzivame aj my, flegmaticki vodici ? Kym vsetci ostatni sa tlacia v tom lavom a pretekaju kto bude na semafore cakat o 3 sekundy dlhsie, ja si idem v klude bez stresu za tym trolejbusom, spomalim kym prechadza vyhybkou a do ciela pridem ovela pokojnejsi ?
Reply on: Mike #184923:
Áno, chodím tam pravidelne, či už od Šancovej, alebo Štefánikovej. A poviem Ti hneď, čo sa deje:

Zo Šancovej:
Vodiči idúci na Pražskú sa na Šancovej držia v ľavom pruhu. V pravom sa odbočuje na HLST, je tam trolejbusová výhybka a nasledujúca zastávka, kde prakticky vždy nejaký autobus vchádza, alebo vychádza. Toto všetko umocňuje zbiehanie vedenia za križovatkou na začiatku Pražskej, kde keď už nejaký trolejbus vychádza zo zastávky SAV na Šanc., tak vždy musí spomaliť.

Vodičom zo Šancovej by teda toto zavedenie BUS pruhu neuškodilo.

Zo Štefánikovej:
Vozidlá stoja v smere na Pražskú v oboch jazdných pruhoch a tak idú cez križovatku. Po zavedení BUS pruhu však bude situácia iná a aj tak pôjdu v jednom jazdnom pruhu.

"Vstup do Pražskej je v poobednej špičke zaťažený približne 1/3 až 1/4 vozidlami zo Štefánikovej a 2/3 až 3/4 vozidlami zo Šancovej"

Pokiaľ nie je vypnutá CSS, tak tie vozidlá nevstupujú na Pražskú naraz. Navyše, za križovatkou sa nenachádza dlho žiadna CSS (vynímajúc Sokolskú, kde je červená ozaj krátko). Ja osobne by som v tom problém nevidel a toto riešenie presadzoval. Keď už bude BUS pruh na Štefánikovej, tak prečo ich nespojiť. Navyše by to mohol byť dobrý predpoklad na BUS pruh na Šancovej smer SAV.


Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.