aj na hustejsie intervaly elin by boli vozidla, nu musel by si na to rozpajat supravy, co sa uz viacmenej trochu deje na L2. No len by to zhltlo viac soferov.
Co ti tak strasne vadi na novych 861kach ? Mne sa tiez osobne nepaci okenna cast exterieru, ale to je detail. Vobec to nevyzera tak strasne. Ani Desiro nie je extrakrasavec, Talent sa mne osobne lubi najviac.
Myslim ze to ze sa tu aspon nieco vyvija by trebalo cenit, ano nemame sancu konkurovat svetovym technologickym gigantom ako je siemens ale aj tak. Preto sa u nas nic pomaly nevyraba ani nevyvija lebo my sami to nepodporujeme a ked aj dakto hej, tak je z toho problem.
Re #168089 Martin Fundárek: no to je tiez pravda
K 861 - To si vystihol. Ja som si tie fotky teraz mrkol a mne to príde ako nejaký motorák zo 60tich let ...aspoň ten náter by som dal iný..aspoň tie priečky zatrel čiernou farbou.
....Ja rečnícky pýtam -kedy začnú vyvíjať na SR volačo "normálne" na úrovni 21.storočia. Vrútky vymýšľajú "teplú vodu" to sa nedá porovnať z Talent-om alebo Desiro-m. Ja neviem, prečo sa nepokračuje vo výrobe už overených, schválených a dizajnovo lepších jednotiek 840ZSSK.
...ach to Slovensko naše.
Mesto nema z coho zaplatit hustejsie intervaly. Jedinym riesenim by bolo reorganizovat dopravu v centre s tym ze niekde by chodili len auta, a inde zase len MHD. Do istej miery to bude stale problem lebo centrum ma male ulice a uz pomaly niesu moznosti ako kompenzovat ich priepustnost.
Ja nevidim tak tragicky nase nove motorove jednotky - rad 861, designovo su nahodou pekne ( vadi mi trosku len okenna cast) ,az sa cudujem ze je to SK vyroba. Mohli sme mat mozno viac Siemensov,ale takto sme aspon podporili SK vyvojarov.
nechápem, že načo sa snaží taká malá krajina ako Slovensko dodať na trh niečo čo tu už je a navyše v tak otrasnom prevedení čo sa týka interiéru. Opakujem, že za tie vyhodené peniaze na vývoj sme už mohli mať 20ks Siemens Desiro a mať tak zabezpečené moderné vlakové jednotky na trate ako 112, 113, 121, 123, 140 (niektoré Os), 143, 144, 145, 151, 152, 153, 154, 160 (niektoré Os), 162, 165, 166, 167, 170 (niektoré Os), 171, 172, 173, 174, 181, 185, 186, 187, 193, 194, 195 a 196. 45-50ks balík Siemensov Desiro by na týchto tratiach pomohol vyriešiť problém zastaralých vlakov. Si zober, že namiesto vyhadzovania peňazí na 813/913 a hentoho šmejda sme už mohli mať za sebou jednu etapu obnovy vozového parku pre regionálne trate a pre slabšie vyťažené Os vlaky na hlavných neelektrifikovaných ťahoch. Takto máme prd a na krku jednu súpravu, ktorá je na úrovni toho čo Nemci vyrábali koncom 80. a začiatkom 90. rokov. Aspoň, že v ČR dakto pohol rozumom a namiesto vývoja vlastnej kraksne z 810 kúpili RS
neviem kde si nabral, že to bolo v móde v 60. rokoch minulého storočia, podľa tých čísel poklesu a úpadku by som povedal, že niekedy v 60. rokoch začali ľudia prechádzať vo väčšom na IAD, no kritické hodnoty to začalo naberať v 80. rokoch a pokračuje to dodnes. Najviac na to doplatila osobná doprava na regionálnych železniciach. Na TA3 padol taký múdry výrok :"Slovensko prežíva automobilovú pubertu." Mnoho ľudí dodnes nevie nechať auto doma a ísť MHD, ibaže ani nikto nič neurobil preto aby napr. mohli ľudia svoje autá odparkovať na termináloch Park and Ride.
Natřískanost v MHD se řeší zkrácením intervalů. Co se týče aut, tak upřednostńování IAD bylo in v 60. letech minulého století. V roce 2011 je to ukázka zaostalosti. Takže bus pruhy a úzká hrdla? Nejsi rezident? Tak autem neprojedeš. Nazdar. Takže tvé názory patří do 60. let čus.
To hej mas pravdu ale to priamo s MHD nesuvisi, to je jasne ze stale dajaky iny tam pridu a parkuju a tak, ale myslim ze s tou preferenciou MHD je to u nas dost scifi lebo tu skoro nikde nemas preferenciu elektriciek.Co by spravit mohli ale vylucit auta uplne ako pisal Ivan3 je tiez nespravne.
ale kde by jazdila natrieskaná MHD? Pozri sa na to reálne, IAD zo Staromestskej, Štefánikovej, Mýtnej, Šancovej či nábrežia nedostavíš a ani by to nebolo normálne. Ide len o to, že na vybraných miestach IAD obmedziť, resp. dávať prednosť električke. Prednosť pre električku v centre by nijak nespôsobila natrieskanosť MHD a tiež keby bolo povolené iba rezidentné parkovanie (ako príklad napr. zóna ohraničená ulicami Štúrova, Dostojevského rad, Dunajská), tak by tam jazdilo menej áut, keďže by si tam nemohol kdejaký odkundes zaparkovať auto na pol dňa. Električky by tých ľudí čo by nechali auto doma pobrali v pohode. Keď budú ľudia vedieť, že v danej oblasti môžu parkovať iba domáci alebo zamestnanci firmy, ktorá tam má garáže, tak jednoducho nechajú auto doma. ŽSR napr. prd dávajú na parkovacie miesta no ich zamestnanci parkujú s autami v priľahlých uliciach a ten, kto tam býva, nemá potom kde zaparkovať, hoci je domáci.
Mame zlu dopravnu infraskturu preto je tu taky problem s autami a ich krizenim s MHD. Prilis vela priecesti, prilis uzke cesty pre bus pruhy atd. Auta neobmedzis tak ci tak, a aj keby nic tym nevyriesis. Miesto aut by v centre potom chodila uplne natrieskana MHD, co vlastne je stale realita. Co by si tym zmenil, v ramci urovne dopravy v meste?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto