Reakcia na: Spectre #16657:
Vies, ja som pred casom bol na Hrobonke na kanali pod akousi 15Tr. A je to zhnite. By si sa divil ake zhnite tie trolejbusy su. Pochop ze to v zime jazdi na posolenych cestach (koliba, vnutorne hory....) a na tom rame sa to podpisalo. A neviem co nadavas na kachny, vezmi si, ze tych serblov medzi nimi je relativne malo. A pekne vozy mame tiez. Ale to je to iste ako u trolejbusov. Su lepsie kusy aj horsie kusy. Inac, ja viem ze ty mas trolejbusy rad, ako ja tramvaje, ale musis uznat, ze niekedy su to poriadne vraky. Aj ja niekedy sam poviem, ze nejaka tramvaj je srot. Ano, napr. 7813+7814, to je ukazkovy serbel, alebo 7763+7764. A z krasnan napr. 7080 alebo 7729+7730. Vcera som bol na Hodzovom nam. a trosku som kukal co to okolo mna chodi. A niektore trolebusy su fakt vraky. A nic nezmeni fakt, ze vsekty 14 Tr su po zivotnosti, ani fakt, ze niektore z nich su pekne. Ono je rozdiel v peknosti zvonku a zvnutra a v technickom stave. To mas to iste ako Shithnisy - mozno su pekne, lakajuce, ale su nekonecne zvratene.

Kami
Trolejbusy su vybavene - zmluva je na 21Tr. Kolko sa toho kupi je druha vec.
Elektricky: tam sa neda nic robit kym sa nerozhodne o charaktere nosneho systemu. Dovtedy treba rekonstruovat, kolko sa da.
Autobusy treba riesit teraz. Kym sa postavi nosny system (v Petrzalke) a usetri mozno 100 autobusov, budu po zivotnosti aj I400. Keby to nebolo take akutne, mozme docasne zrekonstruovat X vozov, ktore sa potom vyradia (zivotnost cca 6 rokov) a popri tom nakupovat uz len NPA v ramci priebeznej obnovy. Zial, to by bol luxus ak jazdia autobusy, co su nielen po zivotnosti, ale ani technicky nevyhovuju.
Ine je to napr. v Prahe. Ked nemusia uvazovat co vypravit, lebo vsetko stoji v dielni, da sa vyradit autobus po zivotnosti, ale v dobrom stave a kupit novy, ktory dopravcovi (pri NPA aj cestujucemu) prinesie vyssiu uzitkovu hodnotu ako udrzovat stary voz, hoci aj "tank".