Reakcia na: S499.1023 #144196:
Máš pravdu, k obchodu som nepriňuchol, som technik. Ale v prípade BA si myslím, že aj keby sa dane za reklamné zariadenia zvýšili 10 násobne, tak by k 10 násobnému poklesu billboardov nedošlo. A ak áno, bolo by to len pozitívom, prečistilo by sa mesto, aj trh. V reklamnom biznise sa točia veľké prachy a reklamné spoločnosti sa neobávajú ani pokút za čierne stavby. Prechodil som celý Balkán, ale toľko chaoticky rozmiestnenej reklamy ako v BA som videl snáď len v Prištine. A pri vozidlách MHD som myslel nie na odstránenie reklám, ale skôr cenovú reguláciu, ktorou by sa dostala na miesta, kde menej obťažuje, čiže na tie panely vo vnútri vozidla. Ten, kto chce mať lepšie miesto si priplatí. Lenže to čo píšem je v súčasnej dobe nereálne.
Preßburg.Germane
Dobre beriem. -ten Linec. Podstatu som chcel povedať, že s tou reklamou sa prehána či v Rakúsku alebo na Slovensku. Aspon tie okná by nemuseli ocapávať, aj ked v lete to má predsa aspon tú výhodu, že vo vozidlách nieje tak teplo...ale to sa dá vyriešit aj inak.
Čo ma ale zarazilo zase, reklamu na vozidlách MHD neprenajíma priamo DPB ale externá firma - čiže značná časť utržených penazí z toho nejde do DPB ale bohvie kam.
K tým neotočným podvozkom -no proste taký trend. A je ozaj obtiažne skĺbiť 100% nízkopodlažnosť vozidla a súčasne otočné podvozky. Najviac sa tomu priblížila Škoda Forcity myslím. Asi najoptimálnejšie riešenie je len čiastočne nízkopodlažné vozidlo. Napr. aj Vario LF alebo NGT12DD.
Neotočné podvozky určite viac opotrebuvávajú trať ale až tak drasticky by som to nevidel - keby to tak bolo potom by som sa čudoval celej rade Miest kde také vozidlá, niekde už aj výhrane premávajú. -Erfurt, Linec, Bern, aj Brno, Amsterdam...