Reakcia na: Emo #138724:
keď si zoberiem, že dnešné električky dokážu odviezť naraz až 250 cestujúcich a to aj pri 6os/mxm a keď uvážim aj pri extrémne utopistickom faktore, žeby každé auto viezlo 4 ľudí (vzhľadom na to, čo ráno vidím, tak vidieť auto vezúce 2 ľudí je tiež rarita, tak číslo 2 postačí...), tak je to 62-63 áut. Jednoznačne som ja pre električku a na autá môžem z vysoka srať. Roky sa IAD ustupuje a na MHD sa serie. A vidno nejaké zlepšenie? Žiadne, vecí sú čím ďalej tým horšie a IAD si žiada stále viac a viac. Ale čo vyžaduje električková trať? Jednorázovo vyčleniť pre ňu priestor, financie, vystavať, raz za čas rekonštrukcia a električka nepožaduje ani žiadne parkovacie miesta v centre, neznečisťuje ovzdušie a argumenty o hlučnosti sú irelevantné a môže ich vysloviť akurát tak človek čo vyslovene stojí proti električke.
S499.1023
Ešte upresním, že vozy T3CS, ktoré nemali kúrenie od zrýchľovača a teda ani vykurovcí kanál popri pravej strane vozidla, mali kúrenie pôvodne zapojené tak, že 1. poloha kúrenia zapínala každú druhú sériu špirál pod sedačkami. Obmedzenie len na kúrenie piesočníkov je "úsporný" a "zlepšovací" návrh vtedajšieho DPMB, mám vážnu obavu, že táto úprava nikdy nebola ani schválená, vtedy sa na to veľmi nehralo
Keby sem niekedy prišiel ing. Poltretina, tak by nám namiesto kázania o zastaralosti a nemodernosti metrového rozchodu (v tejto súvislosti bude zaujímavé konštatovanie, že ak by sme "normálnym" nazvali ten najrozšírenejší rozchod, bude to u električiek práve metrový ? ) mohol porozprávať niečo o takýchto veciach.