QWERTY: dla mojich skusenosti vystupuje na pionierskej cca 1/2 obsahu 75ky, takze toto skratenie je relativne logicke... Prestup na elektricku (pokial bude vystupnou a nastupnou zastavkou pionierska (priebezna konecna)) by nemal byt problematicky. Jedinym problemom je nahradenie casti trate 75ky hore k meopte, ako uvahy boli take, ze rozdelit 59 (ci ako sa to vola ten nastupca 117ky) na 2 linky s prekladanym intervalom, ten navrh (mam to doma) vyzeral vcelku rozumne co sa tras tyka, nemam vsak prehlad o vytazeni daneho spoja. Inac na 75ku mam este v navrhu aj ine zveriny, uvidim co mi na to povedia na DP :-))
Martin Fundárek
http://www.pravda.sk/dennik/2003/01/16/pravda/01/article.89482.html
a
http://www.pravda.sk/spravy/2003/01/15/ekonomika/article.89346.html
Zaujímavé na tom je, že MDPT sa rozhodlo NAJPRV zastaviť prevádzku a POTOM spracovať vyhodnotenie, aké to malo dopady. Napadá ma starý vtip o tom, ako išli Lenin, Chruščov, Brežnev a Stalin po BAMe a vlak zastal, lebo chýbal kus koľajníc. Stalin vtedy navrhol podobné riešenie, ako Prokopovič. "Najprv zastreľme rušňovodiča a potom sa uvidí."
Ďalšou zaujímavosťou je, že MDPT nehľadalo možnosti, ako so samosprávami ZACHOVAŤ železnice, ale ich zavrie a potom ich chce so samosprávanmi OBNOVOVAŤ. Takéto rozmýšľanie úradníkov priam volá po okamžitej výpovedi, resp. okamžitom odvolaní (aj ministra).