Este k rozchodu:
Si #11156: 5. Jasne, ak si za to zaplatis. Kde by sa mali zohnat prachy? PS2: Netvrdim, ze som pochodil kus sveta (ani som nepochodil), ale prave si nejak neviem spomenut na trat, po ktorej by chodili aj elektricky aj vlaky.
Takmer vzdy su oddelene. Preco, ak je to taka dobra vec, to takmer nikde nemaju? 13. Tak s tymto suhlasim. 
Turbo #11157: Aj Tvoje ekonomicke odovodnenie mi pripada ako "tak by to asi malo byt, ale kto vie?". A argumentovat tymi ludmi... vyberiem jeden konkretny priklad (musim povedat, ze proti tomu cloveku nic nemam a velmi si ho v inych veciach vazim): Beus. Skusal som sa s nim o tom bavit a nevedel som z neho dostat nic, len ze "normalny rozchod je 1000, nie 1435" a take podobne veci.
Si #11159: A co takto prestupy? Ja som presvedceny, ze minimalne 90% ludi nie je proti prestupom ako takym, ale proti 1) cakaniu 2) dlhym vzdialenostiam, co je pri prestupe treba urazit. Dokial budem musiet ist zo stanice dolu na SAV na 63ku a potom na nu este 20 minut cakat, nikdy s tym nebudem spokojny. Ked mi bude bus stat tesne pri vlaku a bude cakat na vlak, ako som to videl napriklad v NL, nepoviem ani makke f.
Turbo #11163: Zjavne to myslel ako "nemusis robit nic, co by som nemusel aj ja".
#11182: Kym sa nenajde, tak vacsinu diskusie ohladne rozchodu povazujem za placanie do vetra. 
Spectre #11188: Myslim, ze ten najdolezitejsi argument sa este nevycerpal, ale ze nikto nevie, ze ako to vlastne je. :-((( A ked sa niekomu zda, ze kladiem privela dorazu na financie, tak nech sa nad tym zamysli.
PvvS #11192: V Rusku su aj trate na normalnom rozchode? Zdalo sa mi, ze len ich zeleznicny (1524 ci kolko), ale samozrejme, asi sa mylim.
Turbo #11198: Pokial viem, tak tu trat planuju zdvojkolajnit a urcite pripravy uz prebehli. (Info Zeleznicny magazin ?/2001, takze si uz toho moc nepamatam.) Takze asi nezrusia.
Martyk #11209: Hm, ja by som skor COL (crying out loudly).
No, snad som nikoho prilis neurazil ci nieco take... len mi ide o to, ze v tejto diskusii sa podla mna furt dokola opakuju veci nie celkom pravdive alebo uplne nedolezite a nikto si svoj nazor nevie podopriet nejakym naozaj zaujimavym argumentom.
A bez toho akakolvek diskusia o rozchode bude mat za nasledok oddialenie toho, co chceme vsetci...
Z #11193: Fakt je, ze komu sa chce riskovat, ze sa ten clovek naserie? Ja osobne by som nechcel dopadnut ako ten chlapik, co sa dostal do potycky s 2 Ciganmi v buse. (Neviem si spomenut na meno, ale bolo okolo toho vela rozruchu...)
Si #11156: 5. Jasne, ak si za to zaplatis. Kde by sa mali zohnat prachy? PS2: Netvrdim, ze som pochodil kus sveta (ani som nepochodil), ale prave si nejak neviem spomenut na trat, po ktorej by chodili aj elektricky aj vlaky.


Turbo #11157: Aj Tvoje ekonomicke odovodnenie mi pripada ako "tak by to asi malo byt, ale kto vie?". A argumentovat tymi ludmi... vyberiem jeden konkretny priklad (musim povedat, ze proti tomu cloveku nic nemam a velmi si ho v inych veciach vazim): Beus. Skusal som sa s nim o tom bavit a nevedel som z neho dostat nic, len ze "normalny rozchod je 1000, nie 1435" a take podobne veci.
Si #11159: A co takto prestupy? Ja som presvedceny, ze minimalne 90% ludi nie je proti prestupom ako takym, ale proti 1) cakaniu 2) dlhym vzdialenostiam, co je pri prestupe treba urazit. Dokial budem musiet ist zo stanice dolu na SAV na 63ku a potom na nu este 20 minut cakat, nikdy s tym nebudem spokojny. Ked mi bude bus stat tesne pri vlaku a bude cakat na vlak, ako som to videl napriklad v NL, nepoviem ani makke f.
Turbo #11163: Zjavne to myslel ako "nemusis robit nic, co by som nemusel aj ja".


Spectre #11188: Myslim, ze ten najdolezitejsi argument sa este nevycerpal, ale ze nikto nevie, ze ako to vlastne je. :-((( A ked sa niekomu zda, ze kladiem privela dorazu na financie, tak nech sa nad tym zamysli.
PvvS #11192: V Rusku su aj trate na normalnom rozchode? Zdalo sa mi, ze len ich zeleznicny (1524 ci kolko), ale samozrejme, asi sa mylim.

Turbo #11198: Pokial viem, tak tu trat planuju zdvojkolajnit a urcite pripravy uz prebehli. (Info Zeleznicny magazin ?/2001, takze si uz toho moc nepamatam.) Takze asi nezrusia.
Martyk #11209: Hm, ja by som skor COL (crying out loudly).

No, snad som nikoho prilis neurazil ci nieco take... len mi ide o to, ze v tejto diskusii sa podla mna furt dokola opakuju veci nie celkom pravdive alebo uplne nedolezite a nikto si svoj nazor nevie podopriet nejakym naozaj zaujimavym argumentom.

Z #11193: Fakt je, ze komu sa chce riskovat, ze sa ten clovek naserie? Ja osobne by som nechcel dopadnut ako ten chlapik, co sa dostal do potycky s 2 Ciganmi v buse. (Neviem si spomenut na meno, ale bolo okolo toho vela rozruchu...)
Turbo
Aspon nieco...
Aj keby sa Ruske podvozky vyrabali na 1435 mm rochod, stale je to nezmysel, to snad uznas.
Ja som netvrdil ze metrovy rozchod ma nizsie dynamicke uciny na trat. Prave naopak, priecna zatazenie lozka je vyssie. Ale pri pravidelnej udrzbe tam rozdiel sotva citit.
Inac o porovnavani hlucnosti a etc... Odporucam precitat si:
Habarda, D.: Mestská hromadná doprava, vydavateľstvo ALFA Bratislava, 1988. Tam je to pekne aj so vzorcom vysvetlene. Je tam aj technicke odovodnenie max. rychlosti v oblukoch. Hlucnost pri prejazde oblukom je na metrovom rozchode nizsia, to mi potvrdil aj Ing. Vingalik. Bohuzial, na nasich Trabust tratiach, ktore maju geometriu veskeru-zadnu a co voz to iny profil kola to neplati. Preto je porovnavanie Bran a Braislavy asi take ako porovnavanie jabl z hruskami. Sice co som bol naposledy v Brne, tak tam tie vozy strane pistali v oblukoch, ale Martyk mi vysvetlil zevraj presli na iny profil kola a trate k tomu este neprerobili. Takze to moze byt tym... Chodove vlastnosti Bratislavskych a Brnenskych T3 a T6A5 preto nemozeme brat ako smerudajne. Inac, Bratislavske T3 su na tom lepsie ako Brnanske, lebo tie sa idu na krizoch rozsypat, Bratislavske maju tlmice a aj hladis chod. Ale iba na vybratych vyhybkach to plati.