Řidič nesmí…ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje-plati v CR a na Zapade
Vodič je povinný dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky.-plati na Slovensku
KVKV, aspon sa nauc dopravne predpisy, nez zacnes pisat o niecom, co evidentne nerozlisujes. V Prahe ale bezne vidno, ze hned ako skupina prejde pruh, tak sa auta pohynaju a vobec nesleduju, ci niekto nedobieha na prechod.vznikaju tak casto kolizne situacie a auta trubia na chodcov, pricom porusuju predpisy. Nemyslim si, zeby ten prechod na Kuzmanyho bol nejako nebezpecny, bud idem na zelenu a prejdem resp aj ked naskocila cervena a som na prechode, inak cakam na dalsi cyklus.
Urcite ale nemozeme tvrdit, ze kvoli ujdeniu cyklu musime palit od RSM ku HP 50, lebo nestihame CP, urcite mal vodic elektricky najskor zvonit a potom brzdit, urcite aj vodic, ktory by siel opacne mohol zareagovat a nechat chodkynu uskocit do jazdnej drahy, ked uz ostala na takom nebezpecnom mieste.
Urcite chyba chodca, pokial ostal stat uprostred cesty, ma prejst, aj ked skocila cervena resp neist, pokial ma cervenu.
Vodič je povinný dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky.-plati na Slovensku
KVKV, aspon sa nauc dopravne predpisy, nez zacnes pisat o niecom, co evidentne nerozlisujes. V Prahe ale bezne vidno, ze hned ako skupina prejde pruh, tak sa auta pohynaju a vobec nesleduju, ci niekto nedobieha na prechod.vznikaju tak casto kolizne situacie a auta trubia na chodcov, pricom porusuju predpisy. Nemyslim si, zeby ten prechod na Kuzmanyho bol nejako nebezpecny, bud idem na zelenu a prejdem resp aj ked naskocila cervena a som na prechode, inak cakam na dalsi cyklus.
Urcite ale nemozeme tvrdit, ze kvoli ujdeniu cyklu musime palit od RSM ku HP 50, lebo nestihame CP, urcite mal vodic elektricky najskor zvonit a potom brzdit, urcite aj vodic, ktory by siel opacne mohol zareagovat a nechat chodkynu uskocit do jazdnej drahy, ked uz ostala na takom nebezpecnom mieste.
Urcite chyba chodca, pokial ostal stat uprostred cesty, ma prejst, aj ked skocila cervena resp neist, pokial ma cervenu.
Mat123
A k tomu znižovaniu traťovej rýchlosti. Myslím si, že nie je správne znižovať tam rýchlosť obmedzením rýchlosti. Analógiou môže byť železnica, kde nie je pred každým priecestím, či už chráneným alebo nechráneným, znížená rýchlosť len preto, aby vlak stihol zabrzdiť keď sa tam vyskytne auto alebo niečo iné. Predpokladá sa, že bude mať trať voľnú. Podobne je to aj na tej križovatke. Električka má voľno, chodec má červenú, tak tam nemá čo robiť. Je to len o hlúposti človeka, čo sa bežne vyskytuje, že ľudia chodia cez priechod pokojne na červenú.