Reply on: S499.1023 #82132:
Smerovka na kruháči sa dáva pri výjazde z neho, aby vodič prichádzajúci ku KO, alebo čakajúci na možnosť vstupu doň, vedel, že vozidlo už nebude pokračovať v jazde po kruháči.Ale na tom KO pri Optime jazdia len tri typy (polo)vodičov:
1. ten, čo nikdy nedá smerovku
2. ten, čo smerovku dá akoby tam nebol žiadny KO
3. ja, ktorý ju používam podľa zákona
Takže daný KO si tých nehôd pýta viac, než sa tam stáva.
Mat123
A k tomu znižovaniu traťovej rýchlosti. Myslím si, že nie je správne znižovať tam rýchlosť obmedzením rýchlosti. Analógiou môže byť železnica, kde nie je pred každým priecestím, či už chráneným alebo nechráneným, znížená rýchlosť len preto, aby vlak stihol zabrzdiť keď sa tam vyskytne auto alebo niečo iné. Predpokladá sa, že bude mať trať voľnú. Podobne je to aj na tej križovatke. Električka má voľno, chodec má červenú, tak tam nemá čo robiť. Je to len o hlúposti človeka, čo sa bežne vyskytuje, že ľudia chodia cez priechod pokojne na červenú.