Uzavrime tento prípad. Podľa môjho názoru má sčasti pravdu každý. Chodkyňa tam nemala čo robiť, keď tam už bola a vodič ju videl, mal včas preventívne znížiť rýchlosť aby chodkyňa, ktorá sa tam už vyskytla nebola v ohrození. Ale zároveň súhlasím aj s tým, že by sa to nemalo riešiť znížením rýchlosti ale skôr
pre chodcov vybudovaním ostrovčeka, keď tam už ten ostrovček nie je tak aspoň výstražnými znakmi/značkami pre nevšímavých chodcov (napríklad blikajúcimi pásmi pred priechodom, keď sa blíži električka) alebo lacnejším riešením (tabuľa - chodci, stojte pred križovatkou alebo také niečo) a pre električku v nepriehľadných miestach vypuklým zrkadlom, ktoré by zobrazovalo väčší uhol, aby si vodič mohol všimnúť nebezpečenstvo/potenciálnu prekážku a včas prispôsobiť podľa potreby rýchlosť jazdy.
pre chodcov vybudovaním ostrovčeka, keď tam už ten ostrovček nie je tak aspoň výstražnými znakmi/značkami pre nevšímavých chodcov (napríklad blikajúcimi pásmi pred priechodom, keď sa blíži električka) alebo lacnejším riešením (tabuľa - chodci, stojte pred križovatkou alebo také niečo) a pre električku v nepriehľadných miestach vypuklým zrkadlom, ktoré by zobrazovalo väčší uhol, aby si vodič mohol všimnúť nebezpečenstvo/potenciálnu prekážku a včas prispôsobiť podľa potreby rýchlosť jazdy.
mi.v
Môj názor je, že niektorí chodci sú aj pri cestách naďalej vo svojom svete (či je za tým momentálna indispozícia alebo nadobudnutá lenivosť sa akokoľvek namáhať) a iní chodci aj motoristi podceňujú 1. schopnosť zrýchlenia električky a 2. brzdnú dráhu električky. Niekedy sa ich správanie dá predvídať a niekedy nie. Ale vzhľadom na ich vyžadovanú dopravnú kvalifikáciu (u chodcov – nulová*, u vodičov individuálnej dopravy – nízka) väčšiny chýb sa dopúšťajú oni, čo vidieť aj v praxi. Ich možné dobré zrýchlenie vo vzťahu k dopravnej situácii im dáva aj priestor k impulzívnemu konaniu, kým vodič električky, autobusu alebo nákladného auta potrebuje dlhší čas na rozjazd a preto aj viac plánuje a vyhodnocuje situáciu – ani keby chcel, často sa nevie vrhnúť do kolíznej situácie tak bezhlavo ako chodec, cyklista, motorkár alebo automobilista, ktorý niekedy najprv ide, potom rozmýšľa.