Pokial má vodič akéhokolvek vozidla zelenú , to neznamená ,že prípadne stojacich ludí može "rozválcovať. Pokial je to neprehladné miesto , tak má predvídať možné nebezpečie stretu s prekážkou, človekom v jazdnej dráhe . Rýchlosť 35 - 40 km/h v tomto mieste je nesprávna, nebezpečná , ako je vobec možné, že vodič tesne pred neprehladnou križovatkou a zastávkou ide takouto rýchlosťou? Rýchlosť pre električky by mala byť obmedzená na 15 - 20 km/h.
To miesto je vyriešené zle. Ludia nevedia s istotou , či semafor má závislosť aj s ed. Inštinktívne prechádzajú až za kolaje, aby ked naskočí zelená nevbehli pod električku. Ten prechod je riešený zle, mal by sa brať ohlad aj na prirodzené reakcie ludí . Pri projektovaní dopravných stavieb vo vyspelejších destináciách sa berie v úvahu aj psychológia chovania účastníkov dopravy, včetne chodcov.
Tak to je dosť bieda, že to vypli, pretože to nevedia vhodne naprogramovať ? Naposledy keď som šiel v KE pred mesiacom električkou, tak sme všade stáli a to aj na nových úsekoch a osobne som mal pocit, ako keby boli viac preferované autá, a to dokonca aj pri tých veľmi riedkych intervaloch električiek.
No tak to si asi nepamätáš, čo sa tam dialo ešte v nedávnej minulosti. Tam po prechode električky nenasledovala ďalšia fáza, ale začal celý cyklus odznova. Čiže niekde sa čakalo na zelenú poriadne dlho.
Na zeleznikoch mas jednu elektricku za 12/15 minut pretoze sa stretaju cca na krizovatke a jednosmerna preferencia obsluzi pekne oba smery. Na kuzmanyho jazdia elektricky kazdu chvilu a obojsmerna preferencia bola nastavena tak, ze od posty vyblokovala vsetky krizovatky az po sud. Ked takto lietali elektricky oboma smermi, je jasne, ze nic poriadne nefungovalo
Pod preferenciou si predstavujem to, že blížiaca sa brika prehučí križovatkou bez akéhokoľvek spomaľovania, prípadne zastavovania pred semaforom na 2-3 sekundy na to, aby sa zas pohla. Asi nereálne v týchto končinách...
Chodkyňa vôbec nemala čo robiť na tom mieste kde stála. Pokiaľ viem, to miesto vôbec nie je ostrovčekom. viď foto: https://lh3.googleusercontent.com/-xYz0AQtJOpY/VhVQxUj_hJI/AAAAAAAB6sM/uD0bFr4lR3Yzs_rujWzj1cmrfXQfKal8gCHMYBhgL/s912/IMG_7235.JPG
Ako píše Iv, semafor je pre trať a jednu časť komunikácie, teda žena mala buď čakať pred traťou pri semafore alebo na ostrovčeku v strede komunikácie. Inak ako píše PtrOlsn nikto to nerešpektuje. Hneď deň na to znova nejaká seniorka stála doslova v koľajisku, namiesto toho aby stála pred prechodom. Podobne tomu bolo ja na triede SNP...
Ako príklad by mohla poslúžiť preferencia na Železníkoch/križovatka. Málokedy sa stalo, aby električka čakala na zelenú dlhšie ako 2-3 sekundy a ani zápchy v IAD a veľmi netvoria.
Preferencia tam je, len neni dajako domyslena. Ja som ju zazil len raz a len na kuzmanyho. Sposobilo to kvalitny dopravny kolaps. Neviem co bolo zle, ako by sa dala vylepsit, ale aktualny stav nie je az tak zly. Mozno kusok upravit. Nejake sekundy
Na tom mieste vždy zvyknú stáť ľudia. Či je deň, či noc. A vôbec si neuvedomujú, ako riskujú so svojim životom a ako ohrozujú ostatných účastníkov premávky. A keď sa niekto snaží takýmto ľuďom vysvetliť, že tam nie je ostrovček na státie a stoja v nebezpečnej vzdialenosti od trate a zároveň aj od cesty, nie je ich vidno z električkovej trate, tak sú naňho ešte hnusní a nas*atí. ?
Jeden vodič električky mi povedal, že pani stála nie v koľajisku, ale medzi koľajiskom a cestou, kde čakala na zelenú (na tom mieste je jeden semafor pre trať a cestu v jednom smere)....človek, ktorý v tejto električke bol, mi povedal, že rýchlosť električky odhadol na 35-40 km/h a že pani nebolo vôbec vidieť, a že sa tam zjavila náhle...je možné, že pri čakaní na zelenú na tom úzkom mieste urobila krok vzad (zľakla sa prichádzajúcich áut) a vtedy ju zachytila električka bokom (smerovkou), a tiež povedal, že vodič brzdiť začal cca 4 metre od priechodu...
Ale tak nemozes ako vodic pocitat, ze na zelenu ti za rohom bude stat staticka prekazka.
A tuna si povinny sa rutit 50tkou, lebo inak nestihnes volno zo zastavky.
To nemusí vedieť len vodič z povolania, to musí vedieť každý účastník cestej premávky.
Noč netreba mať "až tak" naštudované, to je absolútny základ. A opakujem, netreba nikde znižovať maximálnu rýchlosť, na diaľnici tiež nie si povinný sa v hmle rútiť 130.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Yogi616