Reply on: KosickyTiger #82122:
Sorry, ale navrhovať zrkadlo v tomto prípade je scestné, vodič električky zo smeru od Športovej haly vidí na priechod, keď je 110 m pred ním. V zrkadle by videl tak veľké ... Inak je problém vôbec fakt, že sa tu uvažuje o vine (spoluvine) vodiča električky, lebo to vážne naruší možnosť zavádzania tvrdej preferencie električiek v križovatkách MET, aj keď to bude iba na výjazd na predsignál ako je tomu tu na Kuzmányho. Chystá sa tak celá tr. SNP, Komenského - Watsonova, Letná - Zimná atď, ak sa má vodič električky obávať, že mu počas jeho signálu voľno budú behať chodci po priechodoch v križovatke, tak je vôbec zbytočné preferenciu riešiť. Lebo sa nastavuje na úsekovú rýchlosť električky cca 40 km/h, ale v takej rýchlosti nie je schopný v poslednej chvíli zabrzdiť, ani keby spustil koľajovky. Ale na druhej strane rozhľad 110 m je dlhý úsek na to, aby včas reagoval. Pri 40-tke má presne 10 sekúnd.V rámci MET sa začali časti priechodov pre peších cez električkovú trať zvýrazňovať červenou farbou a nápisom TRAM. DPMK by mohol požiadať magistrát, aby takto vyznačilo priechody na ďalších miestach, napr. aj tento a ďalšie na Kuzmányho. Možno to trocha pomôže.
rpopo
Nič to nemení na tom, že znižovať povolenú rýchlosť jazdy na takomto mieste je podľa mňa blbosť, riešiť to treba inakšie. Akékoľvek spomaľovanie dopravy je neprípustné, duplom na úkor národa nevšímavého.
A inak mimochodom, ak si znova potrebuješ rýpnuť, tak si choď poriadne to miesto obzrieť a potom sa ozývaj. Rozhľad na miesto musel byť dobrý už len z dôvodu, že stála z vonkajšej, nie z vnútornej strany. Ak by stála bezprostredne v jazdnej dráhe, tak aj pri jazde 35kou tam je dostatočna rezerva na prudké zastavenie a hlavne, uvidíš to, takže to muselo byť náhle. Samozrejme, musíš predvídať, možno ten, kto sedel v električke tak neurobil, to ja už neviem. Faktom však ostáva, že takáto nehoda by sa nikdy nestala, keby si ľudia všímali okolie, nevšímajú si. To Ty však nepochopíš, v Košiciach nežiješ.