Reakcia na: KVKV #82124:
Tak ale povedať "mal som zelenú, nemal tam čo robiť, zabil som ho, no a čo" a povedať "Mal červenú, nemal tam čo robiť, je to jeho vina", je pomerne doooosť rozdiel. Takže, prosím, nevkladaj mi do úst, čo som nepovedal, a ani nikde nemyslel, a ak si to niekde našiel, tak to PROSÍM napíš kde. Pretože toto je len obyčajná domýšľavosť. A čo sa týka zastavovania na prechode, to je také.... pokiaľ sa v Košiciach na priechod doslova nehodíš, tak Ti nezastavia. V autoškole na to pozor nedávajú alebo skôr, je im to jedno, a práve aj to, ako často sa mi staví, že ma dobrovoľne pustí auto cez prechod je dôkazom toho ako vravím, že národ je totálne nevšímavý. Osobitnou kategóriou sú taxikári, tí nemusia nič, ani smerovky, ani rýchlosť, a keď sa toto všetko nabalí na jednu kopu, tak ma minule takmer kriesia /prechod cez 4prúdovku a trať za amfikom smerom na radnicu/. Je to o vzájomnej tolerancii, ale väčšina ľudí akonáhle má auto, tak už pocit chodca nepoznajú.
rpopo
Nemá význam akokoľvek diskutovať s Tebou, Ty žiješ vo svojom svete a máš neustálu potrebu reagovať a chytať sa aj vecí, ktoré neboli anilen adresované Tebe a dosadiť si do toho svoje, sebe vhodné závery. Ale to som si už dávno všimol, že laminátky majú trhavý chod....
Mat123:
Presne toto aj ja si vravím, treba si rozmyslieť, či šuchneš niekoho v koľajisku a zlámeš mu hnáty, a bude to jeho vina, lebo mal červenú a v danom čase tam nemal čo robiť, alebo prudko zabrzdíš a zranenia spôsobené v električke prišijú ajtak iba Tebe, pretože dotyčný na mieste nehody neostane, a nepovie pred dispečérom, resp. v prípade zranení políciou, že áno, stál som tu, na červenej, a čakal som až začne padať nebo a pritom možné zranenia z prudkého brzdenia sa dajú prirovnať k možným zraneniam chodca, vážnosťou, len ich bude o čosi viac. A ak sa bavíme o tomto konkrétnom prípade čo sa stal, tak tu fakt nie je čo riešiť.
A ak to je električka vs auto resp. autobus vs auto, tak ani v tomto prípade nie je čo riešiť. Zabrániš nehode prudkým zabrzdením, keď máš v autobuse 70 ľudí, alebo budeš brzdiť jemne, skrátiš auto o predok, ale Tvoji cestujúci náraz sotva ucítia ? Kolega na ktorého príspevok reagujem, má v tomto jasno. Som proste názoru, že vždy a za každých okolností, ak nastáva nezvrátiteľná kolízna kolízna situácia napríklad autom, alebo hocičim "malym", je vozidlo hromadnej dopravy vo výhode. Možno Ti to dajú policajti za vinu a možno zaplatíš pokutu, na druhú stranu je lepšie zaplatiť pokutu, ako mať v autobuse plno krvi a zlomenín. Asi dva roky dozadu sa stala nehoda s podobným priebehom, v tom autobuse bolo krvi toľko, čo som snáď na jednom mieste ešte nevidel. Pri človeku to je už na uváženie, ak ho odbije tak to ešte nemusí skončiť nevyhnutne zle, ako v prípade, že sa zdrbe pod vozidlo, taký čas by skôr trebalo voliť asi tie brzdy, ak niet inej cesty.