Nákladna doprava? Má na to zmysel vôbec reagovať?...
1) Drážny úrad neschváli každú hlúposť
2) Aj keby, celé by to stroskotalo na ostrých oblúkoch
Čím by si to ťahal? Aké by si tam mal vozne?...
Proste, nezmysel.
Ono, keby to bolo vyriešene tak ako navrhol LUKYmhd, tak by EÚ bola asi aj ochotna poskytnúť eurofondy na rekonštrukciu. Pokiaľ dobre viem, tak teraz tomu bráni malé využitie trate.
S prestupom na VA USS by sa to dalo zmeniť v podstate okamžite. Ešte lepšie by však bolo predlžiť rýchlodráhu rovno do Šace...
Práveže využitie má a to dosť veľké: nákladná doprava. Cestná doprava v meste ja na patetickej úrovni a zlepšenie sa v dohľadnej dobe nekoná. Celý úsek od SN po USS sa nachádza blízko obchodov, ktoré sú len pár metrov od trati. Keby, KEBY sme nemali na dôležitých miestach vypatlané opice, tak by sa poriešilo napojenie trate na železnicu (na čo sme i dostali peniaze), na obchodné prevádzky a DP by ponúkol výhodné nájomné, aby sa to finančne pre firmy oplatilo. V Drážďanoch to funguje skvelo a pritom naša trať nie je ani zďaleka tak vyťažená, ako tá ich.
Tato predstava je nerealna. Rychlodraha je v takom zubozenom stave, ze nedokaze konkurovat busom. A uz vobec nie, kym DPMK nepozna garantovany prestup na hrane.
Dnes sa to tiez da, sadnes na R1 a potom prestupis na 26. Ale preco tak ludia nejazdia? No lebo sa im casovo oplati pockat na dalsiu 52ku.
Rýchlodraha by mala omnoho vacsie vyuzitie ak by nejazdili autobusy z mesta do Sace ale jazdilo by sa prave elektrickami s prestupom v USS. Kludne by to mohlo fungovat ak uz ta trat existuje.
Nič v zlom, ale pokiaľ bude prístup na zastávky i samotné zastávky také, aké sú, akýkoľvek potenciál na prilákania cestujúcich je IMHO iba v teoretickej rovine.
IMHO: Keby rýchlodráha dnes nebola, tak by dnes už nad ňou v takom trasovaní, aké má teraz ani nik neuvažoval, ak vôbec by nad ňou niekto uvažoval. Preto dnes vyzerá tak, ako vyzerá a preto sa vymýšľajú také nápady, ako električka na letisko, ktorá ničomu nepomôže, skôr môže veci skomplikovať - a to len preto, aby sa na oko "zvýšil význam" tej trate.
ako, tiež si myslim že su omnoho dôležitejšie veci, kam by mali isť peniaze, ale keď aj toto skvalitní dopravu, tak prečo nie...
Na rýchlodráhe tiež nieje veľká vyťaženosť mimo striedania smien, a je to omnoho väčší úsek ako toto.
Nič v zlom, ale:
- obstarávacia cena kĺbového autobusu je nižšia ako novej električky (s obdobnou kapacitou) = za rovnakú sumu, čo by si investoval do nových električiek by si mal viac nových autobusov,
- električková trať vedená do miest, kde je dopyt nárazový a iba párkrát za deň je vyhadzovanie peňazí (aj keby to bola iba jednokoľajka; či už čo sa týka vstupných investícií i nákladov na prevádzku; IMHO to platí aj pre rýchlodráhu),
- viac autobusov v meste by sa ušetrilo realizovaním preferenčných opatrení pre MHD vo väčšom rozsahu, než zavedením električky k letisku.
Asi tak. Električka na letisko je vyhadzovanie peňazí. Špička tam existuje nárazovo trikrát denne (aj to nevyrovnane ráno/obed/večer), inak sa tam vozil, vozí a bude voziť vzduch.
Presne tak ako piše romeo, busov je vždy nedostatok. Navyše by tam nebolo potrebné vypraviť toľko vozidiel. 23ka nemá rozhodne taký interval v čase návozu ako R4.
Elektriciek je vo vozovni dostatok zatial co busy chybaju. Co sa tyka trate ak by sa robila tak dufam ze dvojkolajka ak robit tak poriadne. Co sa tyka pristupu firiem v prvom rade sa to ma robit pre tu japonsku takze minimalne jedna firma napojena bude, neviem ako ostatne kde sa to ma nachadzat. Pre mna prevladaju pozitiva skor to vidim nerealne len preto ze odkedy som na svete sa tu nepostavil centimeter trate. Ale ak by to bolo realne som jednoznacne za
A tie 4 električky namiesto 5-6 busov by sa v meste nezišli? A jednokoľajka sa obávam, že by spôsobila zbytočné problémy. Interval je tam v špičke podobný, ako na B.Nemcovej, ked je ranný návoz študentov, či by sa tam ešte náhodou tie električky nekrižovali. A dnes robia autobusy viaceré zachádzky priamo k areálom firiem, električka by šla určite len priamo a neobslúžila by dané prevádzky tak pohodlne ako autobus.
Kedže sa tam stavia nový závod, ktorý ma mať z tých všetkých tam najviac zamestnancov, tak si rozhodne myslím, že potiahnuť cca 2-3 kilometre trate (hoc len jednokoľajky) by bol dobrý nápad. 5-6 busov v meste sa vždy zíde.
No vidíš,už teraz treba v špičke 5-6 busov do tejto oblasti, s príchodom ďalšieho zamestnávateľa ich bude treba viac. Vybudovaním nie dlhého úseku sa tieto busy môžu pekne využiť v meste. Navyše sa z letiska lieta stále viac, postupne pribúdajú lety aj pasažieri. Ako si spomínal mhd je v dnešnom stave nepoužiteľná, myslím že pri električke by sa okrem základnej trasy letisko-stanica mohli využívať aj havlíčkova-letisko,jazero-letisko. To už by viacero ľudí rozmýšľalo že ak nebudú musieť s batožinami prestupovať,radšej by šli električkou ako drahším taxi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer