Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
inak chcem sa opytat vramci MET sa planuje aj vymena stlpov? (kedze som nasiel vramci popisu prac 614 ks: počet osadených stĺpov trakčného vedenia) resp skor by ma zaujimalo ci budu menit aj stlpy co neboli menene vramci uzlov(len ich eurovia vtedy natrela narychlo-s tym ze sa hovorilo vtedy ze sa budu menit vramci MET neskor.. tak chcem sa spytat ci to stale plati.. 
Reakcia na: rpopo #80643:
Teda, *by som ušetril.
Ja by som zase uvítal, keby bol urobený systém možnosti prestupovania odvšadiaľ všade. O "náveznosti" 2/4 smer NO na 6tku smer Terasa na zastávke dom umenia som tu už písal. A verte či nie, v prípade, že mi priamy spoj ujde, takto ušetrím značné množstvo času. Hádam sa toho po výluke konečne dočkáme.
Reakcia na: veteran #80641:
A už keď sme pri tom, čo má na ktorom ostrovčeku zastavovať, bolo by dobré ponechať L7 zastavovať na ostrovčeku L6/9 smer Amfiteáter/Zimná. Počul som kladný názor cestujúcich na také riešenie. Tak keď prestupujem (väčšinou viac ľudí prestupuje) z L7 na L9 na Terasu, väčšina spojov 6/9 mi ujde. A starším občanom sa asi tiež nechce prechádzať cez križovatku.
V doterajšom stave nevidím žiadnu výhodu.
Reakcia na: Bjorn #80640:
Ako sa zvýši počet chodcov týmto zásahom? Pešie trasy sa nijakým spôsobom nepredlžujú, ak nerátame "prestup" zo štvorky od Barce na štvorku do Barce, čo asi nerobí nik.

Naproti tomu tu máme zvýšenie priepustnosti križovatky. Križovatky, v ktorej stoja aj prostriedky verejnej dopravy...
Reakcia na: veteran #80633:
Tá križovatka je súčasťou hlavného severo-južného prepojenia (D1-R14), osobne si myslím, že čím menej chodcov na tak dôležitom uzle, tým lepšie. Nehovoriac o praktickosti toho, keď sú všetky zastávky čo možno najbližšie k sebe.
Reakcia na: 110mat110 #80635:
To, čo je tu na imhd, je nakreslené podľa projektu v stupni DSZ z VII/2015. Pod mostom sú len dve koľaje spojené jednosmernou spojkou
V katalógu vozidiel T3 by sa mohol aktualizovať zoznam. Tieto vozidlá menia majiteľa.

Vozidlá 392, 393, 394, 395, 396, 397, 400, 401, 414, 415, 416, 418, 422, 423, 424 - KVAZAR Plus ,s.r.o
Vozidlá 356, 380, 386, 387, 388, 389, 402 a 421 - Mezinárodní inovativní Kancelář s.r.o.
Ziline mame co zavidiet! dpmk a rasice takto sa to ma robit s trolejbusmi, ucte sa! https://imhd.sk/za/doc/sk/15919/Zilina-bude-mat-najmodernejsie-trolejbusy-v-strednej-Europe
Reakcia na: 110mat110 #80635:
Ak by zostali koľaje a ostrovčeky od Jazera pod mostom bez zmeny (kiežby ostali), tak nový ostrovček smerom na Alejovú by bol len pre linku R8 (1 spoj denne), lebo súčasný ostrovček L4+LR8 spred križovatky musí preč kvôli ľavému odbočovaciemu pruhu. Súhlasím tiež – najlepšie by bolo mať konečný projekt a tak diskutovať.
Reakcia na: mi.v #80632:
Naco je ostrovcek AD smerom na alejovu?
Bude chybat ostrovcek AD smerom na Jazero? Alebo sa len nebude rekonstruovat?

Treba pockat, kym Eurovia premeria siete a vyda sa nejaky konecny projekt. Na stranke pti je schema http://www.ptinziniering.sk/aktualne_projekty_pdf/Kosice-MET-uzol%20VSS%20pracovny%20navrh%20krizovatky%2004.2015.pdf a tam su pod mostom 3 kolaje.
Reakcia na: veteran #80633:
Okej, teraz sú ostrovčeky vo 2 ramenách križovatky, po novom budú v 4.
Chodcov pod mostom VSS asi nemá význam riešiť, lebo tam sa nič nemení – zastávka tam bola aj zostane. Ale čo nový ostrovček pri trati na Alejovú, kde v súčasnosti za deň prejde minimum ľudí? Mne sa to vidí od ruky. A nový ostrovček smerom na Južnú triedu si bude vyžadovať pridanie priechodov pre chodcov a asi aj CSS (cestnej svetelnej signalizácie). Pričom súčasný ostrovček to má vyriešené dosť dobre. A v neposlednom rade, po rozptýlení ostrovčekov sa po križovatke VSS bude tmoliť viac chodcov, čo takisto nie je dobre vzhľadom na nehodovosť. Ja som si dovolil o celom tomto riešení nahlas zapochybovať, lebo od terajšieho sa mi vidí horšie, nie lepšie.
Reakcia na: mi.v #80632:
A teraz sú tie nástupištia kde, keď nie v ramenách križovatky? Aký je pod mostom VSS prirodzený záujem chodcov?
Reakcia na: S499.1023 #80631:
Ďakujem, pozriem. Kruháč je nepochybne lepší v tom, čo píšete aj v tom, že má nižšie náklady na množstvo koľajiva aj na údržbu. Keby bolo na mne, dal by som tam kruháč.

Ak je pravdou spomínaný náčrt (https://imhd.sk/ke/media/mn/00001644/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-MET-UCS-15-stav-krizovatky-po-rekonstrukcii-2015.pdf), tak mne ten pripadá ako zlý vtip:
- zastávky popresúvané do ramien križovatky, ktoré sú zbytočne ďaleko a mimo prirodzeného záujmu chodcov (inými slovami: kde nič nie je, ba v súčasnosti ani len chodník)
- rozraďovacia koľaj zrušená nielen od Južnej triedy, kde by to až tak nevadilo, ale aj od Jazera, čo bude trochu chýbať, veď neraz sú obsadené obe koľaje súbežne

Podľa mňa by bolo výhodnejšie ponechať súčasný stav ako realizovať ten nový vynález. Ale dobre, ja nie som odborník. Možno sem niekto napíše, prečo je ten nový návrh oveľa lepší.
Reakcia na: mi.v #80627:
Nemusela by. Pozri v Mníchove pri Maxmonumente. Kruháč má oproti "Grand Union" výhodu v tom, že sa na ňom okrem odbočovania z každého smeru do každého môžu aj otáčať vozidlá zo všetkých smerov.
Reakcia na: veteran #80628:
Preferencia nainštalovaná bude. Zapnutá však nie. Ostrovčeky budú v oblúkoch, krivé a budú na nich stĺpy, zábradlie zhrdzavie už počas výstavby. Označníky so zastaraným digitálnym panelom budú umiestnené tak, aby na to nikto nevidel. Vstupy na peróny maximálne dva, z toho maximálne jeden bude bezbariérový (primárne z najmenej využívaného smeru). Združená zastávka - toto slovné spojenie slovník nepozná, resp. dlažba v projekte nepočíta so záťažou vyššou, než detský kočík prekonávajúci 12-centimetrové prevýšenie obrubníku. Zvršok na zastávkach dláždený (viď vyššie), inak zatrávnený bez závlahy. Nemáš za čo ?
Reakcia na: rpopo #80625:
poobede už aj vyberali koľaje v obratisku.. na košické pomery nevídané, tu sa zvyčajne úsek stavby uzavrie, nechá odstáť, a tak o dva dni sa začne zľahka okopávať
Reakcia na: mi.v #80627:
...z ktorých sa toho veľa nedozvieme. Len kde a čo. Pre mňa je podstatné, kde a či bude nainštalovaná preferencia, aké budú nástupné ostrovčeky, označníky, prístrešky, zábradlia, koľko vstupov na nástupište kde bude, kde bude združená zastávka, kde aký zvršok atď.
Reakcia na: veteran #80621:
Priznám sa, hlavný problém, pre ktorý som si nevedel predstaviť ten električkový kruhový objazd pri VSS bolo riadenie križovatky. Narozdiel od Moldavskej, kde je kruháč mimo cesty, pri VSS by sa každá jazda električky cez kruháč diala na ploche križovatky využívanej cestnou dopravou. To by vyžadovalo v každom svetelnom cykle odstaviť takmer celú križovatku pre autá na 25 sekúnd, kým električka obíde kruháč pri možnom odbočovaní doľava – a to je na taký uzol asi príliš veľa času odobratého cestnej doprave.

Ešte k výkresom: enviroportal občas celkom zafunguje, napríklad na cesty: http://www.enviroportal.sk/vyhladavanie?q=r%C3%BDchlostn%C3%A1+cesta
tam je výkresov až-až 🙂
Dop.nehoda na MMM na Bačikovej a Mäsiarskej. MHD idu odklonom

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.