Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Terepin #81287:
Neviem, či ešte existuje iný nákladný električkový systém v Drážďanoch, ale Car Go Tram nie je založený na zásobovaní obchodov popri trati, ale na preprave súčiastok pre Volkswagen naprieč mestom.

Osobne by som si to vedel predstaviť, ak by trať viedla pešiou zónou, a nie, ako keď je teraz na rušnej Štúrovej. Neviem totiž, ako by to fungovalo, ak by zamstanci obchodu prevážali tovar na vozíkoch z električky do predajne krížom cez cestu. Uvažoval by som nad tým, jedine ak by sme chceli úplne zakázať vjazd nákladných áut do mesta.

Radšej by som ale bol, ak by sme sa sústredili na využitie rýchlodráhy pre osobnú prepravu. Pri VA USS urobiť poriadny TIOP, kde by končili prímestské autobusy. A predĺžiť trať - buď do Šace, alebo ešte možno lepšie ku ŽST Veľká Ida s ďalším TIOP, kde by boli možné prestupy z vlakov od Moldavy (autobusy do Šace by potom naďalej jazdili od USS). Ešte samozrejme dovtedy sprevádzkovať IDS, aby všetky tieto opatrenia mali význam pre cestujúcich.
Reply on: Terepin #81290:
Nákladná doprava kam?
Reply on: afeno #81289:
Vidím, že si tejto myšlienke venoval adekvátne množstvo času a patrične si ju pochopil...
Reply on: Terepin #81287:
Nákladna doprava? Má na to zmysel vôbec reagovať?...
1) Drážny úrad neschváli každú hlúposť
2) Aj keby, celé by to stroskotalo na ostrých oblúkoch
Čím by si to ťahal? Aké by si tam mal vozne?...
Proste, nezmysel.
Reply on: 110mat110 #81286:
Ono, keby to bolo vyriešene tak ako navrhol LUKYmhd, tak by EÚ bola asi aj ochotna poskytnúť eurofondy na rekonštrukciu. Pokiaľ dobre viem, tak teraz tomu bráni malé využitie trate.
S prestupom na VA USS by sa to dalo zmeniť v podstate okamžite. Ešte lepšie by však bolo predlžiť rýchlodráhu rovno do Šace...
Reply on: veteran #81283:
Práveže využitie má a to dosť veľké: nákladná doprava. Cestná doprava v meste ja na patetickej úrovni a zlepšenie sa v dohľadnej dobe nekoná. Celý úsek od SN po USS sa nachádza blízko obchodov, ktoré sú len pár metrov od trati. Keby, KEBY sme nemali na dôležitých miestach vypatlané opice, tak by sa poriešilo napojenie trate na železnicu (na čo sme i dostali peniaze), na obchodné prevádzky a DP by ponúkol výhodné nájomné, aby sa to finančne pre firmy oplatilo. V Drážďanoch to funguje skvelo a pritom naša trať nie je ani zďaleka tak vyťažená, ako tá ich.
Reply on: LUKYmhd #81285:
Tato predstava je nerealna. Rychlodraha je v takom zubozenom stave, ze nedokaze konkurovat busom. A uz vobec nie, kym DPMK nepozna garantovany prestup na hrane.

Dnes sa to tiez da, sadnes na R1 a potom prestupis na 26. Ale preco tak ludia nejazdia? No lebo sa im casovo oplati pockat na dalsiu 52ku.
Reply on: Dispecer #81284:
Rýchlodraha by mala omnoho vacsie vyuzitie ak by nejazdili autobusy z mesta do Sace ale jazdilo by sa prave elektrickami s prestupom v USS. Kludne by to mohlo fungovat ak uz ta trat existuje.
Reply on: veteran #81283:
Nič v zlom, ale pokiaľ bude prístup na zastávky i samotné zastávky také, aké sú, akýkoľvek potenciál na prilákania cestujúcich je IMHO iba v teoretickej rovine.
Reply on: afeno #81281:
Rýchlodráha aspoň má potenciál v podobe Pereša, Poľova a Šace. Trať na letisko nemá okrem špičiek nijaký potenciál, pokiaľ tam bude len priemysel.
Reply on: afeno #81281:
IMHO: Keby rýchlodráha dnes nebola, tak by dnes už nad ňou v takom trasovaní, aké má teraz ani nik neuvažoval, ak vôbec by nad ňou niekto uvažoval. Preto dnes vyzerá tak, ako vyzerá a preto sa vymýšľajú také nápady, ako električka na letisko, ktorá ničomu nepomôže, skôr môže veci skomplikovať - a to len preto, aby sa na oko "zvýšil význam" tej trate.
Reply on: Dispecer #81279:
ako, tiež si myslim že su omnoho dôležitejšie veci, kam by mali isť peniaze, ale keď aj toto skvalitní dopravu, tak prečo nie...
Na rýchlodráhe tiež nieje veľká vyťaženosť mimo striedania smien, a je to omnoho väčší úsek ako toto.
Reply on: Dispecer #81279:
ha, vieš koľko vozidiel som ušetril? ?
Reply on: afeno #81276:
Nič v zlom, ale:
- obstarávacia cena kĺbového autobusu je nižšia ako novej električky (s obdobnou kapacitou) = za rovnakú sumu, čo by si investoval do nových električiek by si mal viac nových autobusov,
- električková trať vedená do miest, kde je dopyt nárazový a iba párkrát za deň je vyhadzovanie peňazí (aj keby to bola iba jednokoľajka; či už čo sa týka vstupných investícií i nákladov na prevádzku; IMHO to platí aj pre rýchlodráhu),
- viac autobusov v meste by sa ušetrilo realizovaním preferenčných opatrení pre MHD vo väčšom rozsahu, než zavedením električky k letisku.
Reply on: Yogi616 #81277:
Asi tak. Električka na letisko je vyhadzovanie peňazí. Špička tam existuje nárazovo trikrát denne (aj to nevyrovnane ráno/obed/večer), inak sa tam vozil, vozí a bude voziť vzduch.
Bludy riešite. Doprava v meste je na figu, chýbajú vyhradené pruhy pre MHD, chýba preferencia vozidiel, ale budeme snívať o električke na letisko...
Reply on: tbus #81273:
Presne tak ako piše romeo, busov je vždy nedostatok. Navyše by tam nebolo potrebné vypraviť toľko vozidiel. 23ka nemá rozhodne taký interval v čase návozu ako R4.
Reply on: romeo #81274:
Keďže sa jedná o krátky úsek, dvojkoľajka na ňom nie je rozhodujúca. Môže byť, ale nemusí.
Reply on: tbus #81273:
Elektriciek je vo vozovni dostatok zatial co busy chybaju. Co sa tyka trate ak by sa robila tak dufam ze dvojkolajka ak robit tak poriadne. Co sa tyka pristupu firiem v prvom rade sa to ma robit pre tu japonsku takze minimalne jedna firma napojena bude, neviem ako ostatne kde sa to ma nachadzat. Pre mna prevladaju pozitiva skor to vidim nerealne len preto ze odkedy som na svete sa tu nepostavil centimeter trate. Ale ak by to bolo realne som jednoznacne za
Reply on: afeno #81272:
A tie 4 električky namiesto 5-6 busov by sa v meste nezišli? A jednokoľajka sa obávam, že by spôsobila zbytočné problémy. Interval je tam v špičke podobný, ako na B.Nemcovej, ked je ranný návoz študentov, či by sa tam ešte náhodou tie električky nekrižovali. A dnes robia autobusy viaceré zachádzky priamo k areálom firiem, električka by šla určite len priamo a neobslúžila by dané prevádzky tak pohodlne ako autobus.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.