IMHO: Keby rýchlodráha dnes nebola, tak by dnes už nad ňou v takom trasovaní, aké má teraz ani nik neuvažoval, ak vôbec by nad ňou niekto uvažoval. Preto dnes vyzerá tak, ako vyzerá a preto sa vymýšľajú také nápady, ako električka na letisko, ktorá ničomu nepomôže, skôr môže veci skomplikovať - a to len preto, aby sa na oko "zvýšil význam" tej trate.
ako, tiež si myslim že su omnoho dôležitejšie veci, kam by mali isť peniaze, ale keď aj toto skvalitní dopravu, tak prečo nie...
Na rýchlodráhe tiež nieje veľká vyťaženosť mimo striedania smien, a je to omnoho väčší úsek ako toto.
Nič v zlom, ale:
- obstarávacia cena kĺbového autobusu je nižšia ako novej električky (s obdobnou kapacitou) = za rovnakú sumu, čo by si investoval do nových električiek by si mal viac nových autobusov,
- električková trať vedená do miest, kde je dopyt nárazový a iba párkrát za deň je vyhadzovanie peňazí (aj keby to bola iba jednokoľajka; či už čo sa týka vstupných investícií i nákladov na prevádzku; IMHO to platí aj pre rýchlodráhu),
- viac autobusov v meste by sa ušetrilo realizovaním preferenčných opatrení pre MHD vo väčšom rozsahu, než zavedením električky k letisku.
Asi tak. Električka na letisko je vyhadzovanie peňazí. Špička tam existuje nárazovo trikrát denne (aj to nevyrovnane ráno/obed/večer), inak sa tam vozil, vozí a bude voziť vzduch.
Presne tak ako piše romeo, busov je vždy nedostatok. Navyše by tam nebolo potrebné vypraviť toľko vozidiel. 23ka nemá rozhodne taký interval v čase návozu ako R4.
Elektriciek je vo vozovni dostatok zatial co busy chybaju. Co sa tyka trate ak by sa robila tak dufam ze dvojkolajka ak robit tak poriadne. Co sa tyka pristupu firiem v prvom rade sa to ma robit pre tu japonsku takze minimalne jedna firma napojena bude, neviem ako ostatne kde sa to ma nachadzat. Pre mna prevladaju pozitiva skor to vidim nerealne len preto ze odkedy som na svete sa tu nepostavil centimeter trate. Ale ak by to bolo realne som jednoznacne za
A tie 4 električky namiesto 5-6 busov by sa v meste nezišli? A jednokoľajka sa obávam, že by spôsobila zbytočné problémy. Interval je tam v špičke podobný, ako na B.Nemcovej, ked je ranný návoz študentov, či by sa tam ešte náhodou tie električky nekrižovali. A dnes robia autobusy viaceré zachádzky priamo k areálom firiem, električka by šla určite len priamo a neobslúžila by dané prevádzky tak pohodlne ako autobus.
Kedže sa tam stavia nový závod, ktorý ma mať z tých všetkých tam najviac zamestnancov, tak si rozhodne myslím, že potiahnuť cca 2-3 kilometre trate (hoc len jednokoľajky) by bol dobrý nápad. 5-6 busov v meste sa vždy zíde.
No vidíš,už teraz treba v špičke 5-6 busov do tejto oblasti, s príchodom ďalšieho zamestnávateľa ich bude treba viac. Vybudovaním nie dlhého úseku sa tieto busy môžu pekne využiť v meste. Navyše sa z letiska lieta stále viac, postupne pribúdajú lety aj pasažieri. Ako si spomínal mhd je v dnešnom stave nepoužiteľná, myslím že pri električke by sa okrem základnej trasy letisko-stanica mohli využívať aj havlíčkova-letisko,jazero-letisko. To už by viacero ľudí rozmýšľalo že ak nebudú musieť s batožinami prestupovať,radšej by šli električkou ako drahším taxi.
Elektricka na letisko je mokry sen, ktory sa tak skoro nesplni. Aktualne chodi na letisko v spicke 5-6 klbovych busov, inak len raz za hodinu/pol hodinu maly prazdny bus. Oplati sa elektricka kvoli 3 dvojickam? Oplatilo by sa tahat trat z KE cez letisko do USS. Ale to je este menej realne.
Treba si uvedomit pre koho je nova investicia. 1100 inzinierov. Ti MHD v dnesnom stave nepojdu. Kazdy si sadne do vlastneho auta. Cize najlepsie pre letisko je postavit cestu od peresskeho mosta priamo cez pole az na letisko.
Bude električka na letisko?
"Prichádza do úvahy niekoľko alternatív. Jedna z alternatív je, že sa tu dotiahne len štvorprúdová cesta od mosta, ktorý je v Pereši. Druhá alternatíva je, že sa dotiahne ešte aj električka, to znamená trať, ktorá vedie z Košíc do železiarní jednou koľajou by sa dotiahla električka až na toto miesto a tretia alternatíva je, že ešte prepojíme aj letisko."
DPMK združené zastávky na Zimnej/Němcovej nežiadal. Mesto taktiež nie. Teda projektant ich nevyprojektoval.
To je tak, keď niekto namiesto vylepšovania predchádzajúceho riešenia len brojí proti zatrávnenému zvršku ("otvorený zvršok žiadame všade, kde to je len trochu možné").
"Je to v súlade s projektom"... "Platí to EU a je to len na obnovu tratí"... "Musel by na to byť samostatný projekt, ktorý by nemal kto zaplatiť"... "bla, bla, bla"
Ako tak čítam, zase sa nekoná združenie zastávok do jednej. Na Zimnej /smer TU/ by sa to hodilo už len kvôli tomu, že tam nepristavíš k obrubníku. Zároveň by najsprávnejšia firma mohla kasírovať za parkovné, keby sa uvoľnil priestor zastávky. Uhnite sa, budem hýbať rozumom...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Yogi616