Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Toto sa myslí akože vážne ? To čo za negramotný blb si dal tak nesmierne záležať na tejto nálepke ?
Že to nevedia novinári je jedna vec, ale že to nevedia ani wannabe kvalifikovaní ľudia v DP je už fakt na zaplakanie. Toto snáď ani nie je pravda...... už sa len nechať chytiť s 4 zastavkovym listkom v Rke a šup na súd s nimi, že sa dožadujú pokuty neprávom. SPOJ NIE JE LINKA. Ako je možné, že sa do obehu pustia takéto nálepky ? Človek by čakal, že ľudia v oblasti dopravy študovaní, budú vedieť rozdiel medzi spojom a linkou. Asi chcem priveľa. ? HANBA.
Reply on: romeo #80889:
Informoval som sa. Tie miesta sú zamýšľané len pre absolventov a to len pre tých, ktorí sú registrovaní na úrade práce. Mal by na to byť projekt z eurofondov, ktorý vyžaduje takéto podmienky.

Tiež budú robiť ďalšie kurzy vodičov z C na D+kvalifikačná karta vodiča. Marec, možno apríl, takže dá sa hlásiť. Rozumiem tomu tak, že platí dokument, ktorý je v sekcii "Pracovné miesta" na stránke DPMK, iba dátum ponuky sa mení.
Reply on: cedin #80890:
Súhlas. Radšej 10-minútový ako 4-zastávkový.

Mať iba časové lístky by bolo lacnejšie aj zo softwarového hľadiska. Udržiavať dva rôzne spôsoby výpočtu (čas a počet zastávok) je zložitejšie, lebo môže nastať viac rôznych scenárov použitia. Všetky treba pri zmene odznova preskúšavať. Takýto zložitejší mechanizmus činnosti je náchylnejší na možné chyby a kvôli tomu je aj drahší na úpravy a údržbu.

Nehovoriac o bežných ľuďoch, ktorí zvládajú jednoduché spôsoby použitia, ale akonáhle dôjde k niečomu netypickému, prekvapí ich to – viď rôzne články v korzári. A ako možno niekedy vidíte, mnohí si nevedia uvedomiť ani to, že vo vlastnom záujme by si mali označiť lístok hneď po nástupe, lebo revízori môžu zablokovať označovače. Ale niektorým cestujúcim sa to vprace do hlavy až po prehratom konflikte s revízorom.

Preto systémy používané širokou verejnosťou je dobré mať jednoduché. Mať iba jeden spôsob výpočtu cieľovej zastávky (iba podľa času lístka) môže ľuďom orientáciu v cestovnom uľahčiť. Veď aj terajšie časové lístky pri nástupe informujú, po ktorú zastávku lístok platí, takže cestujúci je informovaný.

>> Možno by sa časom hodilo pridať možnosť PREDĹŽENIA ČASU LÍSTKA, pretože aj teraz sa stáva, že s 30-minútovým človek cestuje 32 minút, ale na začiatku to nesprávne odhadol alebo spoj pri prestupe meškal atď. Teraz nemá inú možnosť, ako v zastávke uvedenej označovačom kúpiť si druhý lístok. Čím aj zbytočne prerába. Riešením by bola možnosť v označovači predĺžiť 30-minútový lístok na 60-minútový a doplatiť rozdiel ceny. Píšem to preto, lebo pri 10-minútovom lístku by takéto situácie nastávali častejšie, teda predĺženie z 10 na 30 minút v priebehu cesty by podľa mňa bolo žiadané.
Reply on: veteran #80879:
Najjednoduchšie by bolo ten nezmyselný 4-zastávkový lístok zrušiť a nahradiť ho 10-minútovým.
Pri ňom by nič sporné nebolo...
Po tej medializácii by to určite mestským zastupiteľstvom určite prešlo, len by to niekto (najlepšie DPMK) musel navrhnúť.
Reply on: mi.v #80888:
Netreba žiadny vodičák, a videl som to na Popradskej u jednej pracovníčky na stole..Treba sa informovať buď na oddelení služieb pre občana ( ak si evidovaný tak so svojou kontaktnou pracovníčkou alebo na dpmk)
Reply on: romeo #80887:
Predpokladám, že treba vodičák B?
Videli ste tú ponuku niekde v budove úradu práce na Staničnom námestí? Lebo cez weby UPSVaR a dpmk.sk DP momentálne inzeruje iba 1 voľné miesto: účtovníka na dobu určitú.
DPMK má na upsvar ponuku neviem presne názov, ale bolo tam niečo v zmysle podávanie informácii na zastávkach, kontrola označovačov a podobne...takže kto má do 29 rokov a záujem píšte im ?
Reply on: mi.v #80885:
Linka je napriklad 52ka. SPOJ je jeden konkretny odchod, jedna konkretna jazda z Krasnej do Šace alebo opačne. Slovensky je to teda "spoj linky č. 52".
Reply on: Yogi616 #80884:
Ani ja neviem, prečo linka nie je spoj. Možno by mohol nejaký odborník utratiť slovko-dve a napísať nielen o tom, že linka a spoj sú rozdiel (to ste napísali už dvaja), ale aj AKÝ rozdiel je medzi nimi. 🙂
Reply on: shimimi #80883:
už Bjorn to tu písal, linka nie je spoj
Reply on: KosickyTiger #80881:
Zrychléné spoje by mali byt všetky 50tky. Bohužial to tak nieje. Ani o L54 sa nedá povedať, že by to bol zrychlený spoj, ked ide cez 3-4 sídliská. L52 už vôbec nieje zrychlený spoj. Najbližšie to maju L51 a L56.
Reply on: KosickyTiger #80881:
Spoj je jedna vec, linka zas druhá.
Reply on: Károj #80877:
Teoreticky by mali byť "zrýchlené spoje" niečo ako je L54, (nestojí na všetkých zastávkach), ale podľa DPMK je to posilový spoj, takže zrýchlené spoje asi fakt nemáme.
?
Reply on: rpopo #80872:
auta vychadzajuce z parkoviska na Hlavnej sa dnes otacaju spat na Hlavnu na Pribinovu po tom co vidia kolonu.. cakaju tam zvacsa len mimokosicke znacky, ktori nepoznaju "skratky"... a este aj dookola cez Senny trh a okolo auparku k dargovu to budu mat rychlejsie ako cakat a prejst na 5x
Reply on: 747 #80878:
Ale prečo niečo nenapísať zmätočne, keď sa z toho dá čo-to vytĺcť?

Netreba vymýšľať hlúposti, jednoducho to stačí nakresliť a linky vymenovať. Viac po lopate to už asi nejde.
Reply on: Károj #80877:
Rovnako v Košiciach nejazdia ani spoje označené "R".
Dnes som si vo variu 812 všimol nálepku, ktorá upozorňuje, že 4-zastávkový lístok neplatí na nočných spojoch, zrýchlených spojoch a na linkách označených "R" (zrejme to pribudlo kvôli nedávnemu incidentu, ktorý sa medializoval). Vie mi však niekto povedať, aké sú to zrýchlené spoje? Ktoré linky sú to? Pred nejakým rokom som písal mail na DPMK a prišla mi odpoveď, že v Košiciach momentálne neexistujú zrýchlené spoje. Od vtedy som nepostrehol, že by tu pribudli nejaké zrýchlené spoje. Komukoľvek znalejšiemu vopred ďakujem za odpoveď. ?
Reply on: rpopo #80875:
Povedal by som, že električky a autobusy nemajú spoločnú zastávku aj preto, že tam v rannej špičke zastavuje asi 50 autobusových a vyše 20 električkových spojov v jednom smere. No a vypraviť jeden spoj každý asi 55 sekúnd zo spoločnej zastávky by nemuselo byť práve reálne. Pokiaľ by tam teda nebolo niekoľko nástupných ostrovčekov.

Ja nerozumiem inej veci. Keď už sa robila tá rekonštrukcia, prečo sa nechali zastávky tak nelogicky rozhádzané aj desiatky metrov od seba? Práve pred tým Dargovom sa doslova ponúkala možnosť vytvoriť pre električky zastávky v oboch smeroch (čiže aj smerom na stanicu/Južnú triedu) a určite by nebol problém tam presunúť aj autobusové zastávky - na súbežnú vozovku. Mnohonásobne by to uľahčilo prestupovanie.
Reply on: 110mat110 #80873:
Mne len nie je celkom jasné, prečo sa konečne neurobil poriadok v zastávkach na NO a nestoja autobusy aj električky na zastavke pred Dargovom. Bol by tým vyriešený aj prejazd cez križovatku a pre ľudi by to aj z hľadiska prestupov bolo lepšie, ako zbesilo prebehovať cez cestu dufajuc, že autobus alebo električka ešte neodišli. Chapal by som to, kebyže by jazdili trolejbusy, ale takto pre to pochopenie fakt nemám.
Reply on: 110mat110 #80873:
Všetko už bolo vyriešené, len to konečne treba dokončiť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.