Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #82079:
Nič netreba určovať, to plynie z logiky veci, vodič nemá povinnosť ísť najvaššou dovolenou rýchlosťou. 110mat a Iv nchápu, čo to znamená "jazdiť tak, aby zastavil na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad". Pre nechápavých sa to prekladá takto: "nejazdi, kam nevidíš".
Reply on: 110mat110 #82078:
Ale keď prekročíš najvyššiu dovolenú rýchlosťou, tak to ide len na tvoju ujmu, pretože už nie si v práve. A takisto platí to, čo bolo napísané, že stojacej prekážky nesmieš naraziť. Rýchlosti by mali byť určené aj s ohľadom na rozhľadové pomery na konkrétnych miestach.
Reply on: Solider #82076:
Je brzdna draha pri 50km/h kratsia ako je vzdialenost navest volno a dany prechod? Silno pochybujem
Reply on: Iv #82075:
"chodkyňa stála bez pohybu v priestore koľajiska na riadne označenom a osvetlenom priechode pre chodcov". Nesmieš naraziť do stojacej prekážky ani keĎ máš prednosť.
Reply on: 110mat110 #82074:
Tak zrejme išiel viac ako 50. Rozdiel medzi brzdnou vzdialenosťou pri rýchlosti 50 km/h a 64 km/h je niekoľko desiatok metrov.
Reply on: 110mat110 #82074:
Už neplatí, že električka má na priechode prednosť? Ak mala signál voľno, chodkyňa mala červenú, nemala tam vôbec byť...(a v článku je chyba, nehoda sa stala krátko pred 18:45)
https://kosice.korzar.sme.sk/c/20676601/elektricka-neubrzdila-vrazila-do-chodkyne.html

"Podľa doterajších zistení išla električka po Kuzmányho v smere ku križovatke s Poštovou, do ktorej vchádzala na signál 'voľno'. Vodič však pravdepodobne v dôsledku neprispôsobenia rýchlosti jazdy, vlastnostiam vozidla a nákladu a okolnostiam, ktoré možno predvídať či zastaviť na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad"

Huh, ked ma elektricka ist na rozhladovu vzdialenost tak na polke trati musi ist krokom.
Reply on: Solider #82072:
Čo ja viem? Hovorím, je potrebné sa opýtať kompetentných.
Na druhej strane výstavba PJD si vyžaduje vyššiu presnosť výstavby. Možno aj iné náradie, stroje, odborných pracovníkov.
Ale nakoniec môže to byť tak, ako bolo pri použití systému uloženia koľají na podvaloch. Ešte pri rekonštrukcii ČSA, Amfiteáter, Bardejovská atď. používali pevné spojenie koľají, a to napriek tomu, že už v tej dobe bolo drahšie ako pružné spojenie koľají. Teraz už všade používajú pružné spojenie koľají. Takže asi nedôslednosť, nekompetentnosť, obmedzenosť kompetentných?
Reply on: Granite01 #82069:
V čom konkrétne by spočívali nižšie náklady pri takejto forme výstavby, oproti vybudovaniu jednoduchej pevnej jazdnej dráhy? Keď si len spočítam, čo všetko navyše muselo byť objednané oproti PJD – autá so štrkom, bager s lyžicou, podbíjanie, betónové podvaly a L prefabrikáty, atď.
Reply on: Mat123 #82070:
Na Hviezdoslavovej to tak urobili, predpokladám, len kvôli kanalizácii, ktorá sa nachádza priamo pod traťou.
Reply on: Granite01 #82061:
Napríklad aj pri otočke na Námestí Maratónca mieru to tak robili: https://lh3.googleusercontent.com/-vrE1h3ddRAk/VXXPVrU0bqI/AAAAAAABaYI/jClJJ3DlprwT-Wgt8HU6tDHXGZAN_6vlACHMYBhgL/s720/IMG_1506.JPG
Zas na druhej strane, na celej Hviezdoslavovej je PJD.
Reply on: Solider #82068:
Čo tým sledoval? Predpokladám nižšie náklady na výstavbu?
Reply on: Granite01 #82061:
Armovanie sa nedáva ani do pevnej jazdnej dráhy typu Rheinfeder, ktorý sa aplikuje v Bratislave. Skôr by sa bolo dobré opýtať projektanta, kde na tieto novoty prišiel, čo tým sledoval a ako to bude vyzerať po pár rokoch prevádzky.
Reply on: S499.1023 #82059:
Je to úplne divná konštrukcia a čudujem sa, že na to schválili peniaze z eurofondov. A ešte k tomu zabetónovali zle podbitú trať, celé zle.
Reply on: Podhradovčan #82065:
Je to absolutne jedno čo príde, pri tejto údržbe bude do roka a do dňa hnoj každý jeden voz ?
Reply on: solar #82063:
Clovek nikdy nevie co sa môze stať. BTW tiež dúfam, že do Košic prídu autobusy značky Solaris ?
Reply on: Granite01 #82061:
Však a o čom hovorím? Načo je takáto konštrukcia, umne spájajúca nevýhody PJD aj klasickej koľajovej konštrukcie, dobrá?
haha, no zrejme to budu sory ale nebolo by zle keby prisli nove solarisy ale to sa asi nestane
Reply on: solar #82060:
Nízkoemisné dieselové autobusy = autobusy SOR. Všetky ostatné sú vysokoemisné.
Reply on: S499.1023 #82059:
Žiaľ, ak je konštrukcia urobená tak, ako sa robí v Košiciach, potom sa to nechová úplne ako PJD, pretože podvaly sú voľne uložené a samotná zálievka betónu nie je vystužená oceľou, teda sa nejedná o železobetón.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.