"chodkyňa stála bez pohybu v priestore koľajiska na riadne označenom a osvetlenom priechode pre chodcov". Nesmieš naraziť do stojacej prekážky ani keĎ máš prednosť.
Už neplatí, že električka má na priechode prednosť? Ak mala signál voľno, chodkyňa mala červenú, nemala tam vôbec byť...(a v článku je chyba, nehoda sa stala krátko pred 18:45)
"Podľa doterajších zistení išla električka po Kuzmányho v smere ku križovatke s Poštovou, do ktorej vchádzala na signál 'voľno'. Vodič však pravdepodobne v dôsledku neprispôsobenia rýchlosti jazdy, vlastnostiam vozidla a nákladu a okolnostiam, ktoré možno predvídať či zastaviť na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad"
Huh, ked ma elektricka ist na rozhladovu vzdialenost tak na polke trati musi ist krokom.
Čo ja viem? Hovorím, je potrebné sa opýtať kompetentných.
Na druhej strane výstavba PJD si vyžaduje vyššiu presnosť výstavby. Možno aj iné náradie, stroje, odborných pracovníkov.
Ale nakoniec môže to byť tak, ako bolo pri použití systému uloženia koľají na podvaloch. Ešte pri rekonštrukcii ČSA, Amfiteáter, Bardejovská atď. používali pevné spojenie koľají, a to napriek tomu, že už v tej dobe bolo drahšie ako pružné spojenie koľají. Teraz už všade používajú pružné spojenie koľají. Takže asi nedôslednosť, nekompetentnosť, obmedzenosť kompetentných?
V čom konkrétne by spočívali nižšie náklady pri takejto forme výstavby, oproti vybudovaniu jednoduchej pevnej jazdnej dráhy? Keď si len spočítam, čo všetko navyše muselo byť objednané oproti PJD – autá so štrkom, bager s lyžicou, podbíjanie, betónové podvaly a L prefabrikáty, atď.
Armovanie sa nedáva ani do pevnej jazdnej dráhy typu Rheinfeder, ktorý sa aplikuje v Bratislave. Skôr by sa bolo dobré opýtať projektanta, kde na tieto novoty prišiel, čo tým sledoval a ako to bude vyzerať po pár rokoch prevádzky.
Žiaľ, ak je konštrukcia urobená tak, ako sa robí v Košiciach, potom sa to nechová úplne ako PJD, pretože podvaly sú voľne uložené a samotná zálievka betónu nie je vystužená oceľou, teda sa nejedná o železobetón.
Na podštrkovej rohoži je štrk frakcie 16–32, na ktorom sú na betónových podvaloch uložené koľajnice, následne vrstva betónu a na to vrstva modifikovaného asfaltu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mat123
Zas na druhej strane, na celej Hviezdoslavovej je PJD.