Referendum je vyhradne celostatne, cize riesi nieco co sa tyka vsetkych obcanov vacsinou je to prijatie noveho zakona alebo novelizqcie.
A nechat hlasovat cely stat koli par autobusom v nejakom meste je blbost. Nehovoriac o nutnosti znacnych technickych znalosti ktore nema nikto az na par sotousov a inzinierov.
Tiež si myslím.
V minulosti boli iné dopravné toky, iná konfigurácia dopravných prostriedkov, atď. Hlavná ulica ako taká je pohodlne obsiahnuteľná pešo, oba jej konce sú ľahko dostupné MHD, zavedením električky by sa zhoršila bezpečnosť chodcov. Jediný prínos by možno bola priama spojnica sever-juh, ale inak nič. Pamätám si ako to bolo, keď tam jazdili autá a električky, išlo to síce, ale zrušenie dopravy a vytvorenie pešej zóny ľudia viac vítali ako kritizovali. Z Hlavnej bola vytvorená zóna kľudu a tak nech to aj zostane. Stačí, že je zhovadená nezmyslami ako "potoky", aj zle navrhnutým cyklochodníkom, aj prebytkom nevužiteľných električkových koľají. O letných "sedeniach" vonku ani nehovorím...
Pre milovníkov nostalgie: Kôli nejakej historickej el. linke tiež nemá zmysel investovať ťažké peniaze do infraštruktúry na Hlavnej, aj to čo tam je, je nepoužiteľné. Škoda, že koňka sa neujala, resp. nikto o to nemá záujem.?
Električka je mestotvorný prvok, v x mestách premáva v historických častiach, nevidím dôvod, prečo by nemohla v Košiciach. Samozrejme nie v niekdajšom rozsahu.
Plná Hlavná... Pár pekných dní v roku? Lebo keď po nej idem teraz okolo piatej (pod)večer, tak tam skapal pes. Víkendy mimo leta detto. No a keď je naozaj plná, tak je to kvôli neúmernému rozťahovaniu sa prevádzok po chodníku. Chodci sa cítia stiesnene, tak logicky idú na cestičku pre cyklistov a máme kolízie. Toto je ďalej neúnosné a to aj bez električky.
presne, iveco-irisbus citelis bol jeden velky omyl, este snad horsie ako sor nb18 tie su aspon priestranne ,proste nic nenahradi stare dobre solarisy urbina18 verim ze aj v oblasti trolejbusov uspeju(kiezby) trollina 18
A načo by nám boli poslanci, primátori a starostovia, keď chceš každú jednu vec riešiť referendom? Či oni by rozhodovali o tom, ktorú vec riešiť referendom?
suhlasim ze by sa to zneuzivalo no a na to by tam boli poslanci a primator, starosta atd aby to uz nejak zkoordinovali.. ale to by tam museli byt fakt čestný ľudia ktory chcu pomoct obcanom aj ked nehovorim ze dnes nie su taky ale fakt len v malom mnozstve bohuzial
ED na hlavnej uz je dobovy prezitok. V minulosti, ked nebol mlynsky nahon a po hlavnej sa jazdilo to bolo ok. Teraz je hlavna plna ludi. Jazdim tamad na bicykli a viem, ze tie ovce chodia kadial chcu a nedavaju pozor. S ED by bola otazka casu, kedy sa nieco stane.
Podlozie je zle, kym jazdili ringhoffery dalo sa to. Od kedy zacali jazdit T1 slo to dole vodou. Ta trat nebola udrziavana vela rokov. Urcite nie je v pojazdnom stave a radsej pojdem peso ako elektrickou ktora ide 5km/h.
Dobre, keby bolo referendum vždy, tak by sme to ďaleko nedotiahli. napr. obyvatelia Krásnej sa rozhodnú, že budú mať 15 spojov s 5 min. intervalom, Košičania sa rozhodnú, že chcú 350 5-článkových električiek - akože chcel som povedať to, že ľudia by to asi zneužívali a chceli by najlepšie iba pre seba - a nemáme nevyčerpateľné zdroje financií. Ináč s tebou súhlasím ale nedá sa referendum robiť vždy a vo všetkom (aspoň podľa mňa)?
podla mna irisbus je fajn, paci sa mi jeho jednoduchy dizajn, staci tam dat naftovy motor, ZF prevodovku a francuzsky jemny podvozok a navyse irisbus je aj tak trosku český keď sa spojil s karosou
nechapem preco kur*a nemozu byt veci tak jak chcu ludia ale tak ako sa rozhodne par ludi vo vedeni.. ci uz je to v meste alebo v celom nasom state
150 poslancov rozhoduje a vladnu 5 mil ludom... na piku to je no... malo by to byt podla toho co chcu ludia sakr,.,.,? ? ?
ja by som navrhoval aby pri kazdej jednej veci bolo referendum a ludia by si zvolili co chcu .. nie len v doprave ale vo vsetkom.. ?
a hlavne by trebalo kupit poriadne autobusy - solarisy... ale bez srandy.. podla mna su to najlepsie busy pozrite sa na tie co maju teraz 10 rokov - ziadna hrdza, ide to super a interier je viac menej fajn a este aj irisbusy su fajn
Ďakujem. Nejdem túto tému naťahovať, opýtam sa iba jednu otázku:
Myslíte si, že je správne, že sa obnovenie dopravy na Hlavnej neobjavilo v terajšom výhľadovom pláne (a to ani len medzi "červenými" projektami s najnižšou prioritou)?
Inými slovami: Potrebujeme ako mesto dopravu na Hlavnej alebo je to dobový prežitok, ktorého návrat by nič nepriniesol?
No, ona sa aj tá elektrina musí odniekiaľ do tých trolejí dostať... Otázka je, či by to súčasné meniarne v okolí utiahli (teraz počas reko možno hej, v stave pred septembrom je to dosť otázne) a práve jej vybavenie až taká lacná záležitosť nie je...
Nevedel som o tom, že to mám brať, ako by tam koľaje neboli... Predtým sa po nich predsa jazdilo, aj keď neviem, či po rekonštrukcii ich tam nepoložili iba "naoko". Viem, že koľaje nie sú zďaleka všetko, ale koľaje s podložím sú základ stavby trate a jej najdrahšia položka, nie? Stĺpy a troleje v porovnaní s nimi toľko asi nestoja, že? Preto sa budem rád, keď napíšete, či to, čo zostalo, je naozaj také zlé, že to len "vyhodiť". Teda či sa na tú súčasnú trať treba pozerať tak, že jej prítomnosť nič neznamená. Bežný človek si môže myslieť, že na tej ulici "iba odstránili troleje", a to, čo zostalo, je naďalej celkom použiteľné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
solaris.S