To "W" by zaujímalo aj mňa. Lebo predtým ešte bola linka "V" na trase Štadión VSŽ–Terasa–amfiteáter–Nám. MM–Štadión Lokomotívy – asi nejaká vysokoškolská linka (asi od toho to označenie "V") pre rozvoz študentov z areálu TU na internáty (?).
Škoda toho nešťastného dočasného riešenia, že intráky na Jedlíkovej sú tak ďaleko od hlavného areálu TU. Pôvodne mali byť určené hlavne pre býv. Elektrotechnickú fakultu (dnes FEI), ktorá mala byť komplet presťahovaná do nového (nikdy nepostaveného) areálu na Luníku VIII...
Vďaka, aj ostatným. Ja si osobne myslím, že práve košické označenie električiek je najlepšie. Do 9 sú bežné linky a Rx sú robotnícke pre rýchlodráhu. Možno ak by sa raz (sci-fi) predĺži električková trať do Šace, zvážil by som či jej dať bežné číslo alebo R-kové ? Ale takto je to prehľadné a trefné. Čo inak znamenalo to písmeno W?
Aj RA stoja na každej zastávke na začiatku svojej trasy, ďalej v centre už stoja R-ky tak preto tam už autobusy nezastavujú. Odchodmi sú však úplne mimo bežných liniek, aj ich podstata je inde, ako u bežných liniek, preto ani nie sú s nimi koordinované, na spoločnej trase v rámci mesta slúžia len ako akýsi doplnok navyše, nie sú primárne určené na dopravu v meste (nerátam R4), na to sú určené iné linky s pravidelnými intervalmi.
Gro je zvoz a odvoz zamestnancov USS na zmeny.To,že v meste stoja rovnako,ako ostatné spoje je hádam logické,či ?Ako majú pozbierať ľudí?Na každej tretej zastávke?Linky RA majú pracovnú náplň zvozu zo satelitných sídlisk,takže naberú po sídlisku a idú.Po súbežnej trase máš električky,tak načo to dupľovať.
A tú sprostosť okolo "štvorlístkov" nekomentujem...
Ta toto ňe!Ta nam nikdo erku brac nebudze!To ja jak potym budzem znac,ktora idze do žeľezarňoch?Šak ja ľem robotnik a ne školovany dochtor abo pravotar... ? ? ?
A keď už si sa zapojil do tejto diskusie, napíš mi jeden opodstatnený dôvod, prečo by sa mali prečíslovať ?? Som veľmi zvedavý. Nikde nie je napísane, že všetky linky musia byť označené číslom a ani neviem prečo by to tak malo byť. V Jihlave maju označené linky písmenami a nikomu to nevadí.
Ano v spoločných úsekoch plnia rovnakú funkciu lenže to nie je účel tých liniek. Električky tam stoja pretože by tam stáli tak či tak keď jazdia po jedných koľajniciach ako vozidlo pred nimi. ? Ďalej si stojím za tým čo som napísal, tvoje vysvetlenie je akokeby si pochopil polovicu príspevku.
Celkom tak to nieje s tými linkami R1 - R8 ,že "maju uplne iný účel" bolo tu neraz spomenuté že v časti spoločnej jazdy po mestkých tratiach su tieto linky rovnocenné ostatným linkám jazdiacim súbežne, teda napr. v úseku Moldavská - žel.st, alebo alejová - jazero, či SNP- Havlíčková plnia rovnaku funkciu prepravy cestujúcich v týchto úsekoch.. Ak by to bolo tak že sú učelovo primárne určené len pre zvoz zamestnancov napr. z jazera, či stanice do a z uss, nezastavovali by na všetkých zastávkach po trase - napríklad ako je to u autobusových linkách (napr RA6 - nestojí na optátskom a jazere všade) ..
Ešte snáď treba spomenúť el. linku č. 5 jazdila ešte skôr ako zaviedli linky č 8, 9.. (jazdila v období prevádzky linky č.1) - a to po trase Jazero - N. Oslob., Moldavská, trieda SNP, Amfiteáter a späť..
Neviem z akého dôvodu by sa mali R a RA linky prečislovávať a miešať k linkám ktoré sú označené číslami keď majú primárne funkciu zvozu a rozvozu zamestnancov a teda uplne iný účel ako ostatné linky. Takto je to väčšine ľudí hneď jasné a nemýlia si ich s inými linkami.
Aha, takže až tu budú Číňania.
Inak vážne, ak vznikajú rozne nejasnosti so 4z. lístkami, použiť aj v minulosti overený tabulkový systém /S, P, Z, -tabulka v okne alebo na nárazníku/ ; mohlo by sa použiť velkej žltej tabulky s preškrtnutým nápisom "4Z".
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55