Som zvedavý, či tak promptne zavedú MHD aj do lokality Na Kope v Myslave, lebo tamojší "developer" láka IBVčkárov (o. i. aj) na dobrú dostupnosť MHD ? Čo na tom, že príjazdové cesty do tejto lokality sú na úrovni spred 30 rokov, keď tam bolo dokopy možno 50 domov a po novom ich tam bude hádam aj 4× viac...
68 je veľa či málo? Raz večer som sa po panoráme prechádzal, a tam, kde sa vovnútri svietilo (žijú tam ľudia), tak pred domom stálo jedno, dve, niekde aj tri autá. Všade. ?
...prečíslovanie R1-R8,to sa bude riešiť až bude všetko v našej MHD dokonalé a už nebude,čo robiť ? ? ?
Mimochodom na prečíslovaných linkách by už platili zneužívané Jenčovej štvorzastavkové lístky?
Dnes je v Korzári na webe článok o Obytnom súbore Panoráma. Už evidujú ŠESŤDESIAT OSEM trvale prihlásených obyvateľov. To ozaj bol najvyšší čas, aby tam začala zachádzať MHD .... !?
Pár dní existovala "papežská desiatka" pri návšteve pápeža účelová linka na shromaždište (či parkovište) s konečnou niekde na trase do železiarní. Inak od "10" sú dodnes vyčlenené linky ad.
/Inak podla mňa je označenie R... nezmyselné, logické by bolo prečíslovanie R1 - R8 na 11 - 18, príslušné bus. linky 10 - 19 prečíslovať na 40 - 49. /
Viem, že to tu už bolo určite spomínané, ale nevie niekto kedy sa zrušili linky 1, 8 a W? Prípadne existovali ešte nejaké linky električiek (napr. 10 a vyššie)? Diky.
Ak končí platnosť karty, je potrebné vybaviť si novú kartu na Bardejovskej 6, foto nosiť netreba, fotia priamo tam. Platnosť starých kariet už asi nepredlžujú.
Viete mi prosím poradiť ci je potrebné opäť vyplniť žiadosť a nove foto keď mi skončila platnosť mesačníka? Na Rosveltovej mi už ani nemohli navýšiť mesačník keďže budúci mesiac mi končí.
Vďaka za odpoveď.
K bodu 3 len drobná oprava: Brzdná dráha s použitím ABS je vo väčšine prípadov kratšia ako bez ABS, v niektorých prípadoch je dlhšia ale je vyvážená zachovaním ovládateľnosti vozidla. No a v extrémne zriedkavých prípadoch je ABS nevýhodou - v Bratislave sa pred pár rokmi stala udalosť, že na totálnej poľadovici spadla cestujúca hlavou priamo pred predné koleso dobrzďujúceho autobusu. Keďža autobus nemal ABS, vodič prudkým brzdením koleso zablokoval a cestujúcu akurát nejaký meter potlačil pred zablokovaným kolesom. S ABS by jej po tej hlave prešiel. Ale to je taký súbeh náhod, že nemožno kvôli tomu spochybňovať ABS. Aj bezpečnostné pásy možno pri 0,1% nehôd viac uškodia ako pomôžu.
1.Zariadenie proti prešmykovaniu kolies sa volá ASR.
2.Veľkosť krútiaceho momentu ,alebo výkonu motora nemá zásadný vplyv na prešmykovanie kolies pri jazde do zasneženého svahu.
Vysvetlím ti to takto: Keď pôjdeš po chodníku na rovine ,ktorý je pokrytý súvislou vrstvou ľadu, v pohode prejdeš ,nemáš problém.
Ale ak pôjdeš po chodníku, ktorý je pokrytý ľadom a ten chodník bude v strmom stúpaní do kopca, tak nemáš šancu vyjsť až hore. No a toto isté platí aj pri autobusoch ,trolejbusoch ,kamiónoch...
3. ABS zabraňuje preklzovaniu kolies pri brzdení, ale to ešte neznamená ,že ti skráti aj samotnú brzdnú dráhu, väčšinou je brzdná dráha pri použití ABS dlhšia, než bez ABS. Výhoda ABS je v tom ,že pri prudkom brzdení nedostaneš šmyk a tým pádom je vozidlo plne ovládateľné.
4.ESP je tuším na stabilizáciu podvozku pri prejazde zákrutou a na nerovnostiach vozovky. Ale to som si naozaj neni istý,akosi to už nestíham sledovať ,technický pokrok napreduje veľmi rýchlo v dnešnej dobe ?
ABS busy majú (aj staré karosy 52xx) ale to je na brzdenie. Na rozjazd majú tuším ESP, pri prešmykovaní kolesa hnacej nápravy toto zariadenie má prešmykujúce sa koleso pribrzdiť a preniesť točivý moment na druhé koleso - toť teória. Lenže ak sa začnú preklzovať obe kolesá, tak neviem...a tiež je otázka, na koľkých vozoch to vôbec funguje.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tatranka