Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #65121:
Ešte pripomeniem, že to celé plánovanie trakcií na novších linkách mi v KE pripadá akoby celé naopak.
Velmi vhodné pre nové trate ED bolo sídl.DH, trať vedie stredom sídliska, dokonca aj stúpanie v konc.úseku na Lingov je zvládnutelné (viď pražskú trať v Troji). Zaviedla sa td.

Síd.KVP Bardejovská - L VIII - viaduktom do stredu Myslavskej-tr.kvp - KVP - Popradská - Amfiteáter, s odbočkou ku kláštoru. (ten projekt bol) TD by mohla zostať cez Klimkovičovu, krátky súbeh s ed na Levského , ďalej ... Ipelská - Ondavská - Vojenská - Moyzesova - rozvetvenie na NO/NMM

Zcela nezmyselné projekty ed na letisko (stačí ad) a Sečovskou do K.n.Vsi (po Lingov TD by bol vhodný)

Projekt obnovy ed na Hlavnej je prekticky mrtvý a žst - Svätoplukova - Masarykova je len ako tá najzanedbávanejšia varianta súčasti projektu tramtrain. Na väčšine rozpracovanejších častí projektu sa ani neobjavuje.
Reakcia na: Yogi616 #65119:
Táto téma už tu bola diskutovaná, nevadí, zopakujeme.
Najväčším nedostatkom trate je jej vedenie len po západnom okraji sídliska. To znamená, že bude využívaná len asi štvrtinou aglomerácie. Budú musieť zostať bus spoje prakticky v dnešnej podobe. Tiež kvoli spojeniu na stanicu a NO. Isteže by to šlo riešiť napájačovou okružnou linkou k električke, ale ten krik, že zase niekto musí prestupovať atd... už počujem teraz. Bude to ekonomicky stratová záležitosť. Ono sa sice dá výrazne obmedziť výhodné bus spoje, ludí nahnať do ed a "pretrasovať" cestujúcich do vnútených trás. Ale to už nie je o zmysluplnom riešení mhd.
Prednosť trolejbusovej dopravy je v jej 100% ekologickosti a ekonomickej výhodnosti. Košice a jeho sídliská sú velmi vhodné pre jej aplikáciu, Jej zanedbávanie a snaha o útlm je výsledkom nezdravého lobbizmu určitých záujmových skupín.
Prečo niektoré mestá vyvíjajú propagandu o nevýhodnosti td so snahou ju zrušiť, a iné ju neustále rozvíjajú, preferujú, obnovujú voz.park, stavajú nové trate ? A to tie mestá sú často neďaleko od seba. Že by v tomto štáte existovali DVE EKONOMIKY?
Reakcia na: Yogi616 #65119:
keby mali autobusy a trolejbusy BUS pruh a nemuseli by stáť na každej jednej červenej, tiež by si bol v meste rýchlo a pohodlne. Niekdajšou linkou 53 sa poobede (neboli zápchy na mieri a vodiči už vedeli ako treba ísť aby sa stíhali všetky zelené) v špičke dalo dostať z ŤHC-MÚ na Maratónca za 9 minút. Dnes je to v špičke 18 minút. Dal sa ten čas stiahnuť aj na polovicu, len by trebalo chcieť.
Reakcia na: KVKV #65117:
čo by mali Ťahanovce z trolejbusov? Ráno budú stať v zápche rovnako ako autobusy. Elektrčika je pohodlná a do mesta sa s ňou dostanú oveľa rýchlejšie ako autobusom/trolejbusom.
Reakcia na: 381+383 #65105:
Minulý rok 25.12. približne okolo 1:20, nešlo z NO nič, uvádzaná trojka buď šla o mnoho skor, pozdejšie alebo vobec. Pýtal som sa ludí, nikto nič nevedel, každý sa snažil niečo (márne) zistiť, aktívni boli taxikári.
Aspoň nočáky sa mali skoordinovať na odchod z NO v 1:30.
Aktívni a konkurencieschopní sa stávajú taxikári, pre dvoch alebo troch ludí je 3E taxi cenovo zrovnatelný s cenou lístka a je to rýchlejšie, pohodlnejšie a bez nervov. Tu už vážne niečo DPMK zaspal!

"Nočná doprava je dnes počas voľných dní v prvej polovici noci zabezpečená intervalom 45 minút"
To je vtip? Čo je prvá polovica noci?
Reakcia na: VLI #65111:
Zase horšie riešenie. Pokial by sme uvažovali LEN o trati do Ťahanoviec, tak obsluha Alvinczyho bola jedným z mála kladných aspektov tejto problematickej trate.
Pokial by sa Ťahanovce riešili trolejbusom a nie nezmyselnou električkou a realizoval by sa len tramtrain, opäť najlepšie je trať viesť cez Alvinczyho s ÚROVŇOVÝM napojením na žel.trať na Rampovej. Najlacnejšie riešenie.
Reakcia na: AAA #65115:
To vidím ako naprosto nereálne. Pri hustejšom intervale ako 30 min by to jazdilo prázdne a nezabúdajme tiež na priepustnosť železničných tratí a ich hlavné poslanie. V sedle skor 60 - 90 - 120. Je sice možné , že v špičke by behom 30 min. v súbehu mestskými ulicami prešlo viac súprav , ale pravdepodobne by neboli časovo koordinované (trebárs v 10min int.)
Hlavným poslaním tramtrain a ids je ZATRAKTÍVNIŤ a zvýšiť využívanie železničných a regionálnych spojov, nie náhrada mhd.
Reakcia na: KVKV #65100:
V tom príspevku, na ktorý reaguješ som o. i. písal, že by tramtrain musel byť adekvátnou náhradou čo do intervalu, t. j. keby jazdil aspoň tak často ako električka.
Reakcia na: Peter55 #65113:
Opravené. ? Nabudúce to môžeš napísať aj rovno pod správu.
"Z dôvodu DN osobného automobilu, PRI KTOROM zablokovalo električkovú trať v blízkosti zastávky Astória"

To čo je zase za veta? ? Same perly na tom imhd.
Reakcia na: VLI #65111:
Nevie sa, či v rámci tej estakády / nadjazdu ponad železničnú trať bude aj nejaký chodník?
Reakcia na: Dispecer #65108:
Doplním, čo na stránke Mesta nieje. Doporučená bola verzia od Nám. MM rovno po Masarykovej (bez odbočenia na Alvinczyho) ponad trať ŽSR a doľava k terminálu Sever. A to na základe výsledkov hlukového merania.
Reakcia na: Isidor #65109:
Každopádne, hlukové merania vykonané boli, tuším aj odkaz na daný súbor sa tu mihol...
Reakcia na: Dispecer #65108:
Hehe krasa, vsak naco by uz len niekto posudzoval take hlukove limity elektricky par metrov od domov apod. ? ?
Prepáčte, že vás preruším v diskusii, ale toto to musím dať: http://www.kosice.sk/article.asp?id=10489
Reakcia na: tbus #65106:
Súhlas, minimálne u spoja 1:45 hod ?
Reakcia na: 381+383 #65105:
Tie zrušené nočné spoje o 1:45 a 3:15 sa týkajú aj bežnej prevádzky. Tie si v noci pred voľným dňom vždy našli cestujúcich, a to nemuseli byť ani vianoce. Tie 90-minútové diery v piatky a soboty sú jedna hanba.
Z minulého roka...

"Doprava na služby Božie Evanjelickej cirkvi augsburského vyznania a z nich bude zabezpečená dennými linkami s premávkou bez zmeny do 18:00.

Doprava na polnočné sv. omše v centre zo sídlisk bude okolo 23:00 zabezpečená linkami:
3 : 23:15 z Važeckej a 23:25 z Ryby
6 : 23:15 z Havlíčkovej a 23:25 z Terasy
N1 : 22:44 zo Sofijskej, 22:58 z Podhradovej
N2 : 22:42 z Luníka VIII, 22:56 z Važeckej, 23:00 z Teplárne
N71 : 23:10 z Lingova, 23:19 z KVP, kláštor
Po skončení polnočných sv. omší približne o 01:30 budú po presunutí sa veriacich vypravené z Námestia osloboditeľov MIMORIADNE SPOJE liniek 3, 6, N1, N2 a N71 na sídliská."

Nočná doprava je dnes počas voľných dní v prvej polovici noci zabezpečená intervalom 45 minút. To, že tu boli a sú tradície nech ukáže reálne obsadenie vozidiel. Posledné dva roky sa totiž u mimoriadnych spojov vôbec nepreukázalo. Bavíme sa o niečom, čo v starých Košiciach bolo, ale už nie je. Starí košičania dokonca na polnočnú chodievali pešo, ak to bolo možné. Dnes sú napríklad na Terase tri stánky božie a tá minuloročná šestka nemala takmer žiadnych cestujúcich.

Škrty v ČR sú síce väčšie, ale východzia pozícia je úplne iná, naviac v mnohých mestách riešia dopravu integrátori, čo pomáha objektívne ustrážiť veľké škrty, ktoré sa riešia celkovou optimalizáciou, nie hlava-nehlava ako tu v Košiciach. Aj keď aj tam to má výnimky, osobne poznám vedúcich JŘ, viem o čom hovorím.

Takže záver - nebudujme vzdušné zámky a problémy, ktoré sú v porovnaní s bežnou prevádzkou triviálne, či ako to niekto minule povedal vecou imidžu. Radšej dva dni pošlem na linku 3 dvojičky a bude to pre ľudí, ako jeden večer posilním dopravu pre zopár náhodných jednotlivcov na polnočnú omšu.
Reakcia na: KVKV #65101:
v 90tych rokoch nebolo samozrejmosťou auto v takmer každej rodine, taktiež mnohým sídliskám chýbali kostoly. Minulý rok som dané nočné spoje využil, a bohate stačili. Večer premávali kĺbové busy na N-kách, pred polnocou sa v pohode vošli všetci, čo chceli ísť do mesta, a z mesta šiel krátky autobus, v ktorom nebolo viac cestujúcich, ako v bežnom nočnom spoji. Akurát je škoda, že tam nie sú spoje o 01:30 ako minulý rok, pretože ďalší ide až o 02:30, a spoje o 01:00 ľudia z polnočnej isto nestihnú.
Reakcia na: 381+383 #65102:
Áno, dnes už každá mestská časť má kostol, no aj tak sa stalo za posledných cca 15rokov tradíciou podla možnosti sa zúčastniť omše v niektorom kostole v centre mesta, alebo aj u mladých ludí bez vyznania vyjsť do centra, stretnúť známych. Centrum bývalo plné okolo polnoci. Táto tradícia asi (aj v dosledku nedostatočnej mhd) postupne vymrie.
Samozrejme , že aj prístup samospráv je doležitý, neviním z toho len pasivitu dp.
Nie je mi známe , že by v minulom roku bola nejak posilnená doprava v túto dobu. Nešlo NIČ!
Prosím ak možete, vysvetlite mi KDE sa extrémne posilňovalo a čo bolo tým extrémnym posilnením?
Pripúšťam, že keby v Košiciach existovala štandardná nočná doprava, to jest 60 min int. tak by to asi stačilo, súčasná úroveň nočnej dopravy nie je dostojná štvrťmilionového mesta.
Nie je dobré vyhovárať sa na "bohatosť" a ohromné možnosti českých miest, práve naopak, kríza v čr je väčšia, škrty drastickejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.