Reakcia na: KVKV #65121:
Ešte pripomeniem, že to celé plánovanie trakcií na novších linkách mi v KE pripadá akoby celé naopak.Velmi vhodné pre nové trate ED bolo sídl.DH, trať vedie stredom sídliska, dokonca aj stúpanie v konc.úseku na Lingov je zvládnutelné (viď pražskú trať v Troji). Zaviedla sa td.
Síd.KVP Bardejovská - L VIII - viaduktom do stredu Myslavskej-tr.kvp - KVP - Popradská - Amfiteáter, s odbočkou ku kláštoru. (ten projekt bol) TD by mohla zostať cez Klimkovičovu, krátky súbeh s ed na Levského , ďalej ... Ipelská - Ondavská - Vojenská - Moyzesova - rozvetvenie na NO/NMM
Zcela nezmyselné projekty ed na letisko (stačí ad) a Sečovskou do K.n.Vsi (po Lingov TD by bol vhodný)
Projekt obnovy ed na Hlavnej je prekticky mrtvý a žst - Svätoplukova - Masarykova je len ako tá najzanedbávanejšia varianta súčasti projektu tramtrain. Na väčšine rozpracovanejších častí projektu sa ani neobjavuje.
381+383
"Doprava na služby Božie Evanjelickej cirkvi augsburského vyznania a z nich bude zabezpečená dennými linkami s premávkou bez zmeny do 18:00.
Doprava na polnočné sv. omše v centre zo sídlisk bude okolo 23:00 zabezpečená linkami:
3 : 23:15 z Važeckej a 23:25 z Ryby
6 : 23:15 z Havlíčkovej a 23:25 z Terasy
N1 : 22:44 zo Sofijskej, 22:58 z Podhradovej
N2 : 22:42 z Luníka VIII, 22:56 z Važeckej, 23:00 z Teplárne
N71 : 23:10 z Lingova, 23:19 z KVP, kláštor
Po skončení polnočných sv. omší približne o 01:30 budú po presunutí sa veriacich vypravené z Námestia osloboditeľov MIMORIADNE SPOJE liniek 3, 6, N1, N2 a N71 na sídliská."
Nočná doprava je dnes počas voľných dní v prvej polovici noci zabezpečená intervalom 45 minút. To, že tu boli a sú tradície nech ukáže reálne obsadenie vozidiel. Posledné dva roky sa totiž u mimoriadnych spojov vôbec nepreukázalo. Bavíme sa o niečom, čo v starých Košiciach bolo, ale už nie je. Starí košičania dokonca na polnočnú chodievali pešo, ak to bolo možné. Dnes sú napríklad na Terase tri stánky božie a tá minuloročná šestka nemala takmer žiadnych cestujúcich.
Škrty v ČR sú síce väčšie, ale východzia pozícia je úplne iná, naviac v mnohých mestách riešia dopravu integrátori, čo pomáha objektívne ustrážiť veľké škrty, ktoré sa riešia celkovou optimalizáciou, nie hlava-nehlava ako tu v Košiciach. Aj keď aj tam to má výnimky, osobne poznám vedúcich JŘ, viem o čom hovorím.
Takže záver - nebudujme vzdušné zámky a problémy, ktoré sú v porovnaní s bežnou prevádzkou triviálne, či ako to niekto minule povedal vecou imidžu. Radšej dva dni pošlem na linku 3 dvojičky a bude to pre ľudí, ako jeden večer posilním dopravu pre zopár náhodných jednotlivcov na polnočnú omšu.