Reakcia na: KVKV #65121:
Ešte pripomeniem, že to celé plánovanie trakcií na novších linkách mi v KE pripadá akoby celé naopak.Velmi vhodné pre nové trate ED bolo sídl.DH, trať vedie stredom sídliska, dokonca aj stúpanie v konc.úseku na Lingov je zvládnutelné (viď pražskú trať v Troji). Zaviedla sa td.
Síd.KVP Bardejovská - L VIII - viaduktom do stredu Myslavskej-tr.kvp - KVP - Popradská - Amfiteáter, s odbočkou ku kláštoru. (ten projekt bol) TD by mohla zostať cez Klimkovičovu, krátky súbeh s ed na Levského , ďalej ... Ipelská - Ondavská - Vojenská - Moyzesova - rozvetvenie na NO/NMM
Zcela nezmyselné projekty ed na letisko (stačí ad) a Sečovskou do K.n.Vsi (po Lingov TD by bol vhodný)
Projekt obnovy ed na Hlavnej je prekticky mrtvý a žst - Svätoplukova - Masarykova je len ako tá najzanedbávanejšia varianta súčasti projektu tramtrain. Na väčšine rozpracovanejších častí projektu sa ani neobjavuje.
KVKV
Najväčším nedostatkom trate je jej vedenie len po západnom okraji sídliska. To znamená, že bude využívaná len asi štvrtinou aglomerácie. Budú musieť zostať bus spoje prakticky v dnešnej podobe. Tiež kvoli spojeniu na stanicu a NO. Isteže by to šlo riešiť napájačovou okružnou linkou k električke, ale ten krik, že zase niekto musí prestupovať atd... už počujem teraz. Bude to ekonomicky stratová záležitosť. Ono sa sice dá výrazne obmedziť výhodné bus spoje, ludí nahnať do ed a "pretrasovať" cestujúcich do vnútených trás. Ale to už nie je o zmysluplnom riešení mhd.
Prednosť trolejbusovej dopravy je v jej 100% ekologickosti a ekonomickej výhodnosti. Košice a jeho sídliská sú velmi vhodné pre jej aplikáciu, Jej zanedbávanie a snaha o útlm je výsledkom nezdravého lobbizmu určitých záujmových skupín.
Prečo niektoré mestá vyvíjajú propagandu o nevýhodnosti td so snahou ju zrušiť, a iné ju neustále rozvíjajú, preferujú, obnovujú voz.park, stavajú nové trate ? A to tie mestá sú často neďaleko od seba. Že by v tomto štáte existovali DVE EKONOMIKY?