Nekecaj. To potom by musel cely Presov mat paralelnu autobusovu dopravu. TD nie je dovod na to, aby sla autobusova linka zaroven s nou. Zvysuju sa naklady, znizuju prijmi pre TD, kedze im to odobera bus a ekonomika na prevadzku stupa. ZIADNE paralelne linky!
Nie, to je jeden z dôvodov, prečo by sa konečne mohlo investovať do výstavby ďalších trolejbusových tratí a / alebo do trolejbusov s pomocným agregátom.
1. Ak by sme nemali len "jednu trať s odbočkou" a mali by sme (v tomto prípade trolejbusovú trať napr. Mlynská bašta - Miestny úrad KVP / Húskova) tak trolejbusy, ktoré by v tom čase neboli v dotknutom úseku by sa mohli presmerovať cez ňu (a je jedno, aké moderné by boli...) a v dotknutom úseku by bola náhradná autobusová doprava.
2. Trolejbusy s pomocným agregátom sú schopné po odpojení od elektrickej siete krátku vzdialenosť práve prekonať pomocou tohto agregátu. Vzniklo by síce nejaké meškanie (kvôli skladaniu a nasadzovaniu zberačov), ale stále lepšie, ako odstávka celej trolejbusovej dopravy a jej nahrádzanie autobusmi v plnej dĺžke.
Vôbec sa mi nepáči, ako každý by len chcel autobusovú linku popri električkovej alebo trolejbusovej trati. Uvedomte si jedno: Ani Slovensko, ani Košice nie sú také bohaté, aby sme si to mohli dovoliť. Ak si to predsa len dovolíme, rovno už môžme zrušiť električkovú, či trolejbusovú dopravu... Za toto sme pred pár rokmi bojovali proti zrušeniu trolejbusovej dopravy?
keby si vysvetlil revízorovi o čo ide, tak si myslím, že by to bolo v poriadku...veď aj v prípade poruchy vozidla ti to musí uznať....a za ten čas by si už bol doma aj pešo...nič v zlom, ale od MMK to nie je vôbec ďaleko...
Aj to je jedným z dôvodov prečo si myslím, že z NO na KVP by mala chodiť aj autobusová linka... Jednak z dôvodu prípadnej nízkopodlažnosti a takisto aj pre takéto prípady, lebo keď je TD takto paralyzovaná, tak nastávajú problémy...
.... tak chápem trocha toho "pomaranča" - lebo DPMK má aj operatívne riadiť ak sa vyskytne taký problém, teda bežná DN.. Ak informujú ludí najprv že 5 - 10 minut čakať, a opak je pravdou - aj že zalohy na ceste, potom po čase že zálohy niesu /to vieme všetci už dávno, že problém zálohy "splašiť" ak treba/, a ak už sa to pohne - tak manipulačné jazdy majú prednosť pred linkami... /to aj v ED je to tak/.... Treba pravdivo informovať cestujúcich - a aj na možnosti ako pokračovať dalej v ceste... a ak sa to nedá vyriešiť, že DN paralizuje TD na taký dlhý čas, tak povedať pravdu hned ludom: vážený, nečakajte, chodte jak chcete, zálohy nemáme, nebudú, nevieme vám pomôcť, alebo čakajte kým to celé sa nevyrieši...... a bol by pokoj..
neviem ako ty, ale mňa by napadlo sa prejsť ku nemocnici /prípadne električkou, ak chodili/ a tam by som sadla na autobus....len blbec by tam čakal hodinu na trolejbus....
Ja by som neponúkal formulár na sťažnosti ale jednosmerný lístok do Plešivca a tam celoživotný pobyt vybavil. Za prvé, píše ako retardovaný analfabet a za druhé kto je na to zvedavý, že dotyčný ma nervy na DPMK. DPMK za to nemôže, že sa stala havária a nastal kolaps. Niekomu to robí dobre asi.. Ja by som pomaranča priviazal o raketu, vystrelil na Mars a na neho poslal vesmírnu políciu za prekročenie rýchlosti. ?
DPMK SA OPAT VYZNAMENAL !!!!!!!!!!!!!
...nebudem tu vsetko vypisovat, jedna sa o dnesnu nehodu v case 17:00 na Magistrate !!!!!!!! vyhodili nas z trolejbusov.......PRIJEMNY PAN NA DISPECINGU zahnojil ze zaloha sa posiela....JASNEEEEEEEEEE.....pol hodinu nic....vsetko islo len z kopca smer lingov.................OTRAAAS.....vyse 500 ludi tam mrzlo...........
clovek ide z Galerky o 16:45, nasadne na trolej, a zrazu pocuje hukot sanitky, policajtov a neviem co este....no a jasnee, havarka v nasom smere !!!!!! TOTALNE zablokovana cesta, respektive, auta v jednom pruhu pustali, no TROLEJBUSY NIE....najprv sme tomu nevernovali pozornost, no ale ked sme uz NA MIESTE v troleji stali asi tak 20 min......a sofer vam povie ze policajt mu povedal ze je havarka, ze budeme cakat tak 5-10 min......IDIOTI !!!!!!!! NAKONIEC nas vyrutia z trolejbusov ( v kolone bolo asi tak 11 kusov )........totalny dopravny kolaps.......POTOM CLOVEK VOLA NA DISPECING DPMK, tam stary clovek debil sprosty povie ze joj zalohy su na ceste....JASNEEE.....45 min NIC !!!!!! volame znovu, a ze juuuuj niesu zalohy, ze su len dve ale jedna ide niekde z kopca a druha je na linke.......OTRAS !!!!!! sanitka odchadza po 50 minutach do nemocnice......a policajti asi hodinu a pol fotia, natacaju, blokuju pruhy, ktore ani niesu potrebne blokovat...................TOTALNY CHAOS..................po hodine sa trolejbusy pohnu na pokyn policajta - VSETKO MANIPULACNE JAZDY....ved naco by nas aj bral domov.....POHODA ! Po asi dalsej pol hodine pride linka cislo 72...ktora je nam na prd ale nastupime.....no ale.....neprejde ani jednu zastavku a pokazi sa......trcime v buse dalsich 10 min.........a za nami trolej......a kebyze si JA neotvorim usta, tak mozno do polnoci sa domov nedostanem........esteze on nas pustil dnu a zobral nas na konecnu.......je to na dlho...aleee.....POLICIA SA VYZNAMENALA, AKO AJ DPMK, G R A T U L U J E M !!!!!!!!!
Električka ŤHC-MMM - koho bude obsluhovať? A najmä keď ešte pôjde mimo Alvinczyho ulice? Polovicu dĺžky pôjde územím nikoho. Ťahanovce sú príšerne nedomyslené sídlisko. Alebo ani nie tak nedomyslené, ako nedostavané. Aj tá časť, čo sa postavila, sa postavila s vedomím, že sa zbúra dedina. A tomu boli prispôsobené aj dopravné ťahy a preto bola rezerva pre ED vyhradená na Americkej triede.
Podľa mňa by bolo ideálne ťahať električkovú trať z ŤHC po Hlinkovej smerom na Botanickú záhradu (možno aj po Amfiteáter). Trať by išla pod zemou, ako na Wiener Gürtel-i. Je to však super-hardcore sci-fi, ale účel by to spĺňalo. Minimálne by to neobsluhovalo len spodnú časť ŤHC, ako bude obsluhovať plánovaná táto tramtainvlakomačkopsoelektrička.
Ešte pripomeniem, že to celé plánovanie trakcií na novších linkách mi v KE pripadá akoby celé naopak.
Velmi vhodné pre nové trate ED bolo sídl.DH, trať vedie stredom sídliska, dokonca aj stúpanie v konc.úseku na Lingov je zvládnutelné (viď pražskú trať v Troji). Zaviedla sa td.
Síd.KVP Bardejovská - L VIII - viaduktom do stredu Myslavskej-tr.kvp - KVP - Popradská - Amfiteáter, s odbočkou ku kláštoru. (ten projekt bol) TD by mohla zostať cez Klimkovičovu, krátky súbeh s ed na Levského , ďalej ... Ipelská - Ondavská - Vojenská - Moyzesova - rozvetvenie na NO/NMM
Zcela nezmyselné projekty ed na letisko (stačí ad) a Sečovskou do K.n.Vsi (po Lingov TD by bol vhodný)
Projekt obnovy ed na Hlavnej je prekticky mrtvý a žst - Svätoplukova - Masarykova je len ako tá najzanedbávanejšia varianta súčasti projektu tramtrain. Na väčšine rozpracovanejších častí projektu sa ani neobjavuje.
Táto téma už tu bola diskutovaná, nevadí, zopakujeme.
Najväčším nedostatkom trate je jej vedenie len po západnom okraji sídliska. To znamená, že bude využívaná len asi štvrtinou aglomerácie. Budú musieť zostať bus spoje prakticky v dnešnej podobe. Tiež kvoli spojeniu na stanicu a NO. Isteže by to šlo riešiť napájačovou okružnou linkou k električke, ale ten krik, že zase niekto musí prestupovať atd... už počujem teraz. Bude to ekonomicky stratová záležitosť. Ono sa sice dá výrazne obmedziť výhodné bus spoje, ludí nahnať do ed a "pretrasovať" cestujúcich do vnútených trás. Ale to už nie je o zmysluplnom riešení mhd.
Prednosť trolejbusovej dopravy je v jej 100% ekologickosti a ekonomickej výhodnosti. Košice a jeho sídliská sú velmi vhodné pre jej aplikáciu, Jej zanedbávanie a snaha o útlm je výsledkom nezdravého lobbizmu určitých záujmových skupín.
Prečo niektoré mestá vyvíjajú propagandu o nevýhodnosti td so snahou ju zrušiť, a iné ju neustále rozvíjajú, preferujú, obnovujú voz.park, stavajú nové trate ? A to tie mestá sú často neďaleko od seba. Že by v tomto štáte existovali DVE EKONOMIKY?
keby mali autobusy a trolejbusy BUS pruh a nemuseli by stáť na každej jednej červenej, tiež by si bol v meste rýchlo a pohodlne. Niekdajšou linkou 53 sa poobede (neboli zápchy na mieri a vodiči už vedeli ako treba ísť aby sa stíhali všetky zelené) v špičke dalo dostať z ŤHC-MÚ na Maratónca za 9 minút. Dnes je to v špičke 18 minút. Dal sa ten čas stiahnuť aj na polovicu, len by trebalo chcieť.
čo by mali Ťahanovce z trolejbusov? Ráno budú stať v zápche rovnako ako autobusy. Elektrčika je pohodlná a do mesta sa s ňou dostanú oveľa rýchlejšie ako autobusom/trolejbusom.
Minulý rok 25.12. približne okolo 1:20, nešlo z NO nič, uvádzaná trojka buď šla o mnoho skor, pozdejšie alebo vobec. Pýtal som sa ludí, nikto nič nevedel, každý sa snažil niečo (márne) zistiť, aktívni boli taxikári.
Aspoň nočáky sa mali skoordinovať na odchod z NO v 1:30.
Aktívni a konkurencieschopní sa stávajú taxikári, pre dvoch alebo troch ludí je 3E taxi cenovo zrovnatelný s cenou lístka a je to rýchlejšie, pohodlnejšie a bez nervov. Tu už vážne niečo DPMK zaspal!
"Nočná doprava je dnes počas voľných dní v prvej polovici noci zabezpečená intervalom 45 minút"
To je vtip? Čo je prvá polovica noci?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus