Schraml požiadal o uvoľnenie z funkcie kvôli dlhodobo pretrvávajúcej práce neschopnosti. Jeho nástupcom je Hrehorčák.
Len neviem, či to je dočasné alebo sa Schraml ešte vráti.
Tiež nerozumiem, načo to písali. Roky sme sa zaobišli aj bez klavikoidno-dizajnmanuálových oznamov ? Ale takisto nechápem, kde je problém pozorne si oznam prečítať a hlavne ho správne pochopiť.
Práveže inteligentného človeka prekvapí, keď napíšu do oznamu takú samozrejmú vec (čakám nejaký oznam a je tam niečo typu "vážení košičania, v noci môže byť tma"), sám som tiež najprv nechápal, keď sa to objavilo pred rokom, či dvoma ? Myslím, že by bohate stačilo, ak v danej situácii to vyhlási vodič vo vozidle slovom "Nezastavujem!" namiesto takýchto nákladných oznamov.
To je tak, keď dá niekto na papier to, čo bolo roky zaužívané a bežné. Situácia, že napr. zastávka Berlínska nebola pri väčšej snehovej nádielke obslúžená sa mi od roku 1995, odkedy pravidelne využívam MHD, stala niekoľkokrát. Nič zvláštne... Ale daj to na papier a už je problém. Cestujúca verejnosť zrejme nemá v krvi čítanie s porozumením.
Ja si myslím, že oznam typu neobsluhovanie pri nezjazdnosti ciest je riadna blabosť. Veď ak bdue kalamita, je to okolnosť vylučujúca protiprávnosť konania pre prípad, ak sa objektívne zastávka nedala obslúžiť. Na druhú stranu zanedbaná údržba je iný pojem, a preto by som "nezjazdnosť" považoval za absolútne neurčitý pojem. Ak bude ľad na Lingove, to by som musel mať asi snímky zo satelitu, aby som vedel či mi zastane v stúpaní alebo nie. Pri kalamite je každému jasné, že je problém. Minimálne by to potom mal dispečing vyhlásiť a napr. poznačiť na transparente inverznou farbou alebo niečím podobným.
ideme síce off-topic, ale táto stavba bola pod gestorstvom SSC, oni preberali križovatku ? my sme mali na to obmedzený rozpočet, v rámci ktorého sme sa snažili urobiť čo najlepšie riešenie... a to sa aj podarilo ?
Skutočná maximálna hodinová priepustnosť CSS križovatky Palackého - Jantárová je 5200 vozidiel - a to je bez pravých odbočiek na blikač z Jantárovej a PFB, a bez prevej odbočky od NO, kde odbočuje minimum vozidiel. Denne prejde touto križovatkou vyše 50 tisíc vozidiel, najzaťaženejšie je rameno Palackého.
Tak ako každá stavba v SR pod gestorstvom NDS-ky, aj táto v PB bola značne predražená - na papieri určite. Aj ja viem, čo všetko sa za tú sumu dá v oblasti riadenia dopravy urobiť. Za tie peniaze by celé Košice /cca 60 riadených uzlov/ šlapali ako švajčiarske hodinky a ešte by spústa EUR ostala....
K nastaveniu križovatky pri plavárni - najpodstatnejšia je tá skutočnosť, že sa jedná o dvojkrižovatku a električková doprava na jednej z nich pretína hlavný dopravný smer. Signalizácia musí byť nastavená tak, aby električky v medzikrižovatkových úsekoch neostávali, ale prešli celú dvojkrižovatku. Pre vjazd do dvojkrižovatky majú električky 10 s signál voľno, celá električková fáza má dĺžku 27 s. K tomu sú potrebné pripočítať medzičasy - napr. medzi koncom signálu voľno pre odbočujúcu električku od stanice k NO a začiatkom zelenej dopravnej od Štefánikovej je 9 sekúnd. Ešte je tu výjazd z Rooseveltovej - zelená trvá 9 s, a momentálne nevyužívaná ľavá odbočka do Rooseveltovej - tá však svieti v rovnakej fáze ako odbočka z pruhu MHD, takže či je uzavretá, či nie, tak to nemá vplyv na priepustnosť križovatky. Takto ostáva pre výjazd z koryta od Štefánikovej zelená dnes v dĺžke 27 sekúnd - bolo by potrebné aj o pár sekúnd viac, ale toto je maximum. Ak by sa mali pridať pre tento smer len 2 sekundy, o to by sa musela skrátiť zelená pre to odbočovanie autobusov,alebo signál voľno pre električky - dnešných 10 s umožňuje prejsť dvom súpravám, pri skrátení už by boli problémy. Naopak každé predĺženie tých 9 s zelenej pre ľavé odbočenie autobusov by znamenalo skracovať tak isto alebo električky, alebo hlavný smer od koryta. No a teraz čo ďalej - ubrať električkám - budú mať problémy oni. Ubrať výjazdu z Rooseveltovej ? Dnešných 9 s je na hranici únosnosti. Skrátiť zelenú od Štefánikovej ? Začnú sa predlžovať kolóny od Jakabovho paláca, a pod ním nastanú problémy. Nehľadiac na skutočnosť, že autobusy jazdia aj z Rooseveltovej, aj od koryta.
Križovatka niekedy išla v dynamike, aj s preferenciou električiek, musela byť vypnutá, lebo v čase dopravnej špičky stála v križovatke IAD a jazdili cez ňu iba električky. Fungovali tu aj vzdialené detektory MHD pre trolejbusy, tie už dávno nemajú funkčné vysielače preferencie. Zapnúť preferenciu ED je možné len po oprave vzdialených detektorových slučiek v smere od stanice, ktoré sú zničené. Križovatka sa bude čiastočne upravovať, ak sa bude realizovať mestský okruh. Bude sa riešiť Y-ka pod Jakabovým palácom, kde vzniká množstvo kolíznych situácií. So zjednosmernením poklesne aj počet IAD od koryta a predĺži sa tých 9 s zelenej pre odbočujúce autobusy ku Glórii. V týchto dňoch sa pripravuje spustenie koordinácie pre prejazd v smere od NO pre ľavé odbočenie do PFB s pokračovaním do Štefánikovej.
omyl, mám u seba vyčítané záťaže zo slučiek a tie hovoria, že v špičkovej hodine v smere ZA -> BA jazdilo 1200, v smere BA->ZA 1300, od PU ich do križovatky vchádzalo 900 a od Rajca (RJ kedysi) 700... čiže celkový počet vozidiel prechádzajúcich touto križovatkou bol úplne iný a priestorové usporiadanie je tiež úplne iné, KE križovatka na to aj parametre má, v PB nie...
Koľko situácií som videl, si už presne nespomínam - no bolo ich viac (nie jedna, nie dve). Od dnes si ich budem asi zapisovať. Kopec krát sa stáva, že druhý autobus v poradí (kĺbový) prechádza na oranžovú. Aby v pohode prešli dva klbáky, musia na to proste "šliapnuť". Nedalo sa tam nastaviť napr. 12 sekúnd? Vopred vyhlasujem, že do ničoho nevŕtam, len sa pýtam.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI