Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #65033:
Práveže inteligentného človeka prekvapí, keď napíšu do oznamu takú samozrejmú vec (čakám nejaký oznam a je tam niečo typu "vážení košičania, v noci môže byť tma"), sám som tiež najprv nechápal, keď sa to objavilo pred rokom, či dvoma ? Myslím, že by bohate stačilo, ak v danej situácii to vyhlási vodič vo vozidle slovom "Nezastavujem!" namiesto takýchto nákladných oznamov.
Reakcia na: tbus #65031:
To je tak, keď dá niekto na papier to, čo bolo roky zaužívané a bežné. Situácia, že napr. zastávka Berlínska nebola pri väčšej snehovej nádielke obslúžená sa mi od roku 1995, odkedy pravidelne využívam MHD, stala niekoľkokrát. Nič zvláštne... Ale daj to na papier a už je problém. Cestujúca verejnosť zrejme nemá v krvi čítanie s porozumením.
Reakcia na: tbus #65031:
Moja sestra sa zľakla, že v zime nebudú vôbec zastavovať.. ?
Reakcia na: draxter #65030:
Tiež si myslím ,že takéto oznamy len mätú ľudí, mňa osobne sa už zopár ľudí pýtalo, prečo idú rušiť vyťažené zastávky...
Ja si myslím, že oznam typu neobsluhovanie pri nezjazdnosti ciest je riadna blabosť. Veď ak bdue kalamita, je to okolnosť vylučujúca protiprávnosť konania pre prípad, ak sa objektívne zastávka nedala obslúžiť. Na druhú stranu zanedbaná údržba je iný pojem, a preto by som "nezjazdnosť" považoval za absolútne neurčitý pojem. Ak bude ľad na Lingove, to by som musel mať asi snímky zo satelitu, aby som vedel či mi zastane v stúpaní alebo nie. Pri kalamite je každému jasné, že je problém. Minimálne by to potom mal dispečing vyhlásiť a napr. poznačiť na transparente inverznou farbou alebo niečím podobným.
http://krimi.joj.sk/krimi-archiv/2011-12-05-krimi.html od 8:33 ohľadom Knapíka a nových Citelisov...pózuje 3325 ?
6230 začala jazdiť už 26.10.2002 na linke 36 a tuším aj 6222 začala jazdiť ešte pred oficiálnym otvorením. Kde sa do otvorenia plničky tankovali vozy?
Reakcia na: PTI #65023:
ideme síce off-topic, ale táto stavba bola pod gestorstvom SSC, oni preberali križovatku ? my sme mali na to obmedzený rozpočet, v rámci ktorého sme sa snažili urobiť čo najlepšie riešenie... a to sa aj podarilo ?
Reakcia na: VLK #65020:
Skutočná maximálna hodinová priepustnosť CSS križovatky Palackého - Jantárová je 5200 vozidiel - a to je bez pravých odbočiek na blikač z Jantárovej a PFB, a bez prevej odbočky od NO, kde odbočuje minimum vozidiel. Denne prejde touto križovatkou vyše 50 tisíc vozidiel, najzaťaženejšie je rameno Palackého.
Reakcia na: VLK #65018:
Tak ako každá stavba v SR pod gestorstvom NDS-ky, aj táto v PB bola značne predražená - na papieri určite. Aj ja viem, čo všetko sa za tú sumu dá v oblasti riadenia dopravy urobiť. Za tie peniaze by celé Košice /cca 60 riadených uzlov/ šlapali ako švajčiarske hodinky a ešte by spústa EUR ostala....
Reakcia na: veteran #65019:
K nastaveniu križovatky pri plavárni - najpodstatnejšia je tá skutočnosť, že sa jedná o dvojkrižovatku a električková doprava na jednej z nich pretína hlavný dopravný smer. Signalizácia musí byť nastavená tak, aby električky v medzikrižovatkových úsekoch neostávali, ale prešli celú dvojkrižovatku. Pre vjazd do dvojkrižovatky majú električky 10 s signál voľno, celá električková fáza má dĺžku 27 s. K tomu sú potrebné pripočítať medzičasy - napr. medzi koncom signálu voľno pre odbočujúcu električku od stanice k NO a začiatkom zelenej dopravnej od Štefánikovej je 9 sekúnd. Ešte je tu výjazd z Rooseveltovej - zelená trvá 9 s, a momentálne nevyužívaná ľavá odbočka do Rooseveltovej - tá však svieti v rovnakej fáze ako odbočka z pruhu MHD, takže či je uzavretá, či nie, tak to nemá vplyv na priepustnosť križovatky. Takto ostáva pre výjazd z koryta od Štefánikovej zelená dnes v dĺžke 27 sekúnd - bolo by potrebné aj o pár sekúnd viac, ale toto je maximum. Ak by sa mali pridať pre tento smer len 2 sekundy, o to by sa musela skrátiť zelená pre to odbočovanie autobusov,alebo signál voľno pre električky - dnešných 10 s umožňuje prejsť dvom súpravám, pri skrátení už by boli problémy. Naopak každé predĺženie tých 9 s zelenej pre ľavé odbočenie autobusov by znamenalo skracovať tak isto alebo električky, alebo hlavný smer od koryta. No a teraz čo ďalej - ubrať električkám - budú mať problémy oni. Ubrať výjazdu z Rooseveltovej ? Dnešných 9 s je na hranici únosnosti. Skrátiť zelenú od Štefánikovej ? Začnú sa predlžovať kolóny od Jakabovho paláca, a pod ním nastanú problémy. Nehľadiac na skutočnosť, že autobusy jazdia aj z Rooseveltovej, aj od koryta.
Križovatka niekedy išla v dynamike, aj s preferenciou električiek, musela byť vypnutá, lebo v čase dopravnej špičky stála v križovatke IAD a jazdili cez ňu iba električky. Fungovali tu aj vzdialené detektory MHD pre trolejbusy, tie už dávno nemajú funkčné vysielače preferencie. Zapnúť preferenciu ED je možné len po oprave vzdialených detektorových slučiek v smere od stanice, ktoré sú zničené. Križovatka sa bude čiastočne upravovať, ak sa bude realizovať mestský okruh. Bude sa riešiť Y-ka pod Jakabovým palácom, kde vzniká množstvo kolíznych situácií. So zjednosmernením poklesne aj počet IAD od koryta a predĺži sa tých 9 s zelenej pre odbočujúce autobusy ku Glórii. V týchto dňoch sa pripravuje spustenie koordinácie pre prejazd v smere od NO pre ľavé odbočenie do PFB s pokračovaním do Štefánikovej.
Reakcia na: PTI #65016:
ale priznávam, že niečo na tom je, skúsim sa ponoriť do týchto scenárov a prehrýzť sa tým... ?
Reakcia na: PTI #65016:
omyl, mám u seba vyčítané záťaže zo slučiek a tie hovoria, že v špičkovej hodine v smere ZA -> BA jazdilo 1200, v smere BA->ZA 1300, od PU ich do križovatky vchádzalo 900 a od Rajca (RJ kedysi) 700... čiže celkový počet vozidiel prechádzajúcich touto križovatkou bol úplne iný a priestorové usporiadanie je tiež úplne iné, KE križovatka na to aj parametre má, v PB nie...
Reakcia na: PTI #65013:
Koľko situácií som videl, si už presne nespomínam - no bolo ich viac (nie jedna, nie dve). Od dnes si ich budem asi zapisovať. Kopec krát sa stáva, že druhý autobus v poradí (kĺbový) prechádza na oranžovú. Aby v pohode prešli dva klbáky, musia na to proste "šliapnuť". Nedalo sa tam nastaviť napr. 12 sekúnd? Vopred vyhlasujem, že do ničoho nevŕtam, len sa pýtam.
Reakcia na: PTI #65015:
viem čo novinári napísali, ale ako projektant som sa toho projektu zúčastnil a za 100 mil. by to riadenie bolo na inej úrovni....
Reakcia na: PTI #65016:
Tá vsuvka o pristúpení k zriadeniu preferencie ED na Južnej triede a Mojmírovej patrí až na koniec môjho príspevku - díky za pochopenie.
Reakcia na: VLK #65014:
A ešte poznámka: v PB prejde po rekonštrukcii CSS-ky touto križovatkou ako sa píše až 1200 vozidiel za hodinu, križovatkou Palackého - Jantárová - Protifašistických bojovníkov ich prejde v súčasnosti cca 4 tisíc vozidiel za hodinu. Dynamické riadenie križovatky je jednoznačne výhodné pre izolované križovatky. Pri koordinovaných ťahoch sa preferuje pevný cyklus riadenia s prepínaním programov s variabilnou dĺžkou hlavnej fázy. Najmä v Košiciach, kde je v čase dopravných špičiek zaťažený prakticky každý smer na sto percent. Pri dobre nastavenej koordinácii mám záruku, že ten istý počet vozidiel, ktorý prejde predchádzajúcou križovatkou na zelenú, mi prejde plynulou rýchlosťou aj nasledujúcu. Ak pustím na koordinovanom ťahu jednu križovatku do dynamiky a druhú ponechám v pevnom cykle, resp. opačne, na dynamicky riadenej križovatke môžu vozidlá v hlasvnom smere dostať zelenú o pár sekúnd až desiatok sekúnd skôr, nakoľko to čo sa ušetrí na vedľajších smeroch sa pridá do hlavnej fázy - tá začne skôr - a na ďalšej križovatke bude celá kolóna brzdiť, nakoľko tam dostane zelenú v presne zadefinovanej sekunde cyklu. Vzniknú tak nebezpečné situácie, nakoľko prvé vozidlá ešte pár metrov pred stopčiarou budú očakávať že už dostanú zelenú - ale nedostanú, dôjde k prudkému brzdeniu, kolíziám, a následne pri rozsvietení zelenej sa budú prvé vozidlá rozbiehať z nuly - tým sa mi zníži aj priepustnosť tohto smeru, nakoľko prejde na zelenú menej vozidiel, ako pri plynulom prejazde keď sú križovatky v koordinácii. Ešte pred týmto systémom riadenia by sa malo pristúpiť k zriadeniu preferencie ED na Južnej triede a v uzle Mojmírová.
Toto je teória, a súčasne dlhodobo vyskúšaná a overená v reále. Takto je napríklad riadené celé centrum Bratislavy, dynamika sa postupne zavádza v okrajových častiach mesta. ale dôležité vstupné radiály do mesta - Trnavská, račianska, Vajnorská apod. sú riadené v líniovej koordinácii, plánuje sa doplnenie preferencie električkovej dopravy, tá však jazdí v trase radiál. Záverom - križovatky okolo Auparku sa pripravili na semidynamické riadenie, ale koordinované sú križovatky aj mimo rozsahu stavby, ostatné má pod palcom mesto, a to zatiaľ nemá finančné ani technické možnosti na to, aby sa v súčasnosti riešila dynamika či na Moyzesovej, či pri Športovej hale, alebo na Kuzmányho. Pripravujú sa podmienky na to, aby to budúci rok bolo postupne zrealizované, rozhodujúce je to, či sa na jar bude realizovať mestský jednosmerný okruh, alebo sa dobudujú komunikácie v smere V-Z okolo Auparku a pred Dargovom.
Reakcia na: VLK #65014:
Prvá inteligentná križovatka
Piatok, 09. marec 2007
Považská Bystrica má ako prvé mesto na Slovensku inteligentný dopravný systém riadenia dopravy. Ten je po skúšobnej prevádzke odteraz úplne funkčný. Jeho pozitívny prínos zaznamenali vodiči už po jeho čiastočnom spustení do prevádzky pred niekoľkými mesiacmi.

Vodiči, projektanti a samozrejme aj objednávateľ zákazky mesto Považská Bystrica očakávajú, že tento nový, plne automatický systém riadenia dopravy odstráni väčšinu problémov spôsobených hustou premávkou.

Pôvodná svetelná signalizácia bola už nepostačujúca a jej priepustnosť bola 700 áut za hodinu. Pomocou inteligentného systému dokáže križovatkou prejsť za ten istý čas až 1200 automobilov. Hodnotenia vodičov prechádzajúcimi pravidelne cez Považskú Bystricu sú pozitívne a túto zmenu uvítali.

Celý systém pozostáva z množstva čidiel a kamier, ktoré situáciu neustále monitorujú a vyhodnocujú a na základe spracovaných výsledkov riadia priepustnosť na jednotlivých príjazdových cestách.

Inteligentný systém riadenia hlavnej križovatky si vyžiadal takmer 100 miliónovú investíciu. Konštruktéri tohto projektu veria, že svoje uplatnenie bude mať aj po sprevádzkovaní diaľničného úseku Sverepec – Vrtižer a doprava v Považskej Bystrici bude plynulejšia a pokojnejšia.
----------------------------------------------------------------------------------
Podobných článkov o tejto križovatke je na webe iks ....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.