Reakcia na: KVKV #64236:
Tak sa vráťme k mojej otázke: Máte vodičský preukaz na dráhové vozidlá? Pokiaľ áno, musíte mať aspoň elementárnu predstavu o elektrickej výzbroji električky, či už TR378 alebo TV3. A teraz sa mi pokúste vysvetliť, ako môže brzdič (aktuátor) vypnutý z činnosti spôsobiť dobrzďovanie vozidla šmykom.Re #64223 KVKV: Mechanická konštrukcia T3D(déé!)/T4D(déé!) sa od mechanickej konštrukcie T3 líši zásadným spösobom práve pre možnosť prevádzkovania vlečných vozidiel a s tým spojeným prenosom väčších pozdĺžnych síl.
Skriňa VarCB3(Vario je taktiež uspösobená k prenosu väčších pozdĺžnych síl.
Sám píšete, že KOS doporučuje prevádzku VV66LF s vozmi VarioLF a VarCB3, NIE s T3 s pôvodnými skriňami!!!
KVKV
Pozadie bude určite iné, ale osobne kedysi páni Reiprich a Schvarz tvrdili, že s vozmi majú problém na ťažkej údržbe, nevojde tam celé KT, články museli rozpojiť, niektoré opravy sa museli prevádzať vo výpravnej hale. Určitú logiku to má. aj ked inde pri väčších opravách a vyviazaní podvozkov sa zásadne rozpojujú aj články. Avšak sa divím, že dodnes nevytvorili vhodné dielenské podmienky pre opravy dlhých vozidiel. Dnes je trend vyrábať takmer výhradne článkové vozy (krátke vany je skor len taký úlet-kompromis).