Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
AD Moyzesova - pokiaľ by ste chceli zachovať stromovú alej, tak by trať musela ísť po súčasnej komunikácii. Pod tou však vedie plynovod (ktorý v dnešných dňoch opravujú), ktorý vylučoval aj existenciu električky do Čermeľa...
Okrem toho je plánovaná reko križovatky pri Infinity, takže do skončenia jej životnosti (t.j. 40rokov) by som o Moyzeske ani neuvažoval...

AD Hlavnná - obnovenie električky na Hlavnej * je si myslím na dobrej ceste - väčšina s tým súhlasí (na stretnutí ohľadom Auparku sa to nadnieslo), pri reko N.O. sa ráta s vybudovaním odbočky zo ŽST (toto prosím neriešiť - najlacnejší variant). Taktiež dobrá správa ohľadom "Ti.....j" predradnej koľaje z Južnej triedy - bude splietka (môj názor - aj tak zbytočné) ale bola daná požiadavka na splietku od Štúrovej. Tej sa však zdráhajú ale asi im nemá kto vysvetliť, že splietka oproti klasickému odbočeniu potrebuje iba 30m rovnej trate a o 15cm širšie teleso a štíhlejšiu výhybku (cenový rozdiel v rámci objemu celej križovatky zanedbateľný)...
* - bolo vyslovené, aby sa vypracovala štúdia o obnovení ED na Hlavnej (len dúfam, že to nebude ako prezentácia/štúdia KORIDu, ktorá pripomína prácu nejakého stredoškoláka ) ?
Reakcia na: TA #43113:
Jasné, že sa predal. Vtedy boli ceny také a lacnejšie nik nedával. Ešte aj trápna garzónka kdesi za Galériou stála minulé leto 1.200.000 (s ešte menšou plochou). Však aj hypotéky sa dávali na 120%. Píšu o tom dnes tu: http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=4.2.2009/90079K

Prišla pani kríza a ceny sa začínajú zreálňovať.

Re #43116 Sarko: Mne sa tá preložka trate takisto pozdáva. Spomínam si na alej a el. trať, ktorá ide ku Pražskému hradu.

"Mas pravdu, vsetci tu visime na hypotekach, ale kriza sa neprivadza z hypotek, ale ekonomickou krizou, ked ludia zacnu stracat zamestnanie a krizova hypoteka je uz len jeden z poslednych v domino efekte, ked velke percento nezamestnanych nahle nie su schopni splacat cokolvek."

Som zvedavý koľko Slovákov čo takto narýchlo popodpisovalo hypoúvery si uvedomuje, že v prípade zmeny ceny (jej zníženia) na trhu, môže po nich banka žiadať založiť ďalšiu nehnuteľnosť. Kto naberie zo dňa na deň ďalšiu vhodnú nehnuteľnosť? A rodičovský dom nezaloží nikto.
Reakcia na: Sarko #43116:
...ešte ťa nebolia ruky? ? ? ? ?
Reakcia na: Sarko #43116:
tak hej, z toho pohľadu nie sú to zaujímavé kúsky zeme, ale tak vlastniť ich už len pre ten pocit... ?

áno, čo sa týka z pohľadu odborníka, tak preložka trate by IAD v podstate nijako vážne neovplyvnila, avšak z pohľadu toho, že vodiči sú zároveň voliči, sa také niečo nemôže stať - žiadny volený zástupca ľudu predsa nebude obmedzovať svoje ovečky. A už vôbec nie hrkotajúcou električkou. Radšej im zväčší na úkor parku na Moyzesovej parkovisko, aby mali kde odložiť svoje tátoše, keď sa budú chcieť ísť " prejsť " do mesta.

Kedy vlastne bola uvedená do prevádzky dočasná panelová cesta na NO ❓
Reakcia na: TA #43115:
Tie parcely, co nemaju vlastnika, lezia na usekoch, kde sa nachadzaju chodniky, komunikacie alebo elektrickova trat, takze lukrativne de facto nie su.

A aj keby to bol na NO volny kus travnatej plochy, kde by sa dal, co ja viem postavit mensi rodinny dom s malou zahradkou, tak ho samosprava na lukrativnom mieste bez problemov vo verejnom zaujme a v nevyhnutnom rozsahu vyvlastni (argument Aupark, uzemny plan a pod...).

AD PRELOZKA TRATE MOYZESOVA:
Co sa tyka prelozky ED na Moyzesovu, tak obmedzenie IAD nevidim ako ziadnu prekazku a uz vobec nie ako neprekonatelnu chybu.

Pre tranzitnu IAD som predsa navrhol 4-prudovku na Kuzmanyho (2 v relacii sever-juh v profile sucasnej dvojprudovke a 2 v relacii juh-sever v profile sucasnej el. trate.

Pre miestnych tu moze aj nadalej sluzit pristupova komunikacia zapadne od parcikovej aleje, kde su dokonca aj parkovacie miesta.

Takisto nebude mat problem IAD krizovat Moyzesovu (iba v priamom smere a so zakazom odbocenia vpravo aj vlavo) na krizovatkach Pri jazdiarni/Bacikova, Postova/Postova, Dr. Kostliveho/Dominikanske nam., Srobarova/Alzbetina a Galenova/Timonova. Zbrojnicna ulica by sa stala slepou po vzore dnesneho slepeho konca na Ul. pri jazdiarni a naopak Ul. pri jazdiarni by sa stala prejazdnou.

Aj ja dufam, ze ta biela stena sa stane minulostou, ale co sa tyka pristupu, predpokladam, ze hlavna cast bude zo strany od Moyzesovej (smerom blizsie ku centru) a to tiez hra do karat pre ED na Moyzesovej (blizsie zastavky ED z hlavnych vstupov obchodneho alebo administrativneho centra alebo napr. oddychovy parcik uprostred tohto arealu s napojenim na alej na Moyzesovej s nejakymi kaviarnami a restauraciami v blizkom okoli atd..).

A na zaver, IAD sa ma z centra co najviac vytlacat a nie nechavat vytvarat alebo ponechavat idealne podmienky na jeho konstantne zamorovanie, neustale zvysujucu hladinu hluku a nepohodlnom prechode pre pesich. Pokojne by som si vedel v tejto suvislosti predstavit napr. rozsirenie pesej zony o Masiarsku a Kovacsku ul. vratane uliciek, ktore ich prepojuju s Hlavnou ul.


Re #43079 TA: 2i byty v Starom meste za 66 tis. € (takmer 2 mil. Sk), to su len startovacie ceny.

V rezidencii Cassovar sa najvacsi mezonetovy byt s rozhohou tusim nieco malo cez 100 m² predal medzi prvymi za prepocte tusim 210 tis. € (viac ako 6 mil. Sk).

Mas pravdu, vsetci tu visime na hypotekach, ale kriza sa neprivadza z hypotek, ale ekonomickou krizou, ked ludia zacnu stracat zamestnanie a krizova hypoteka je uz len jeden z poslednych v domino efekte, ked velke percento nezamestnanych nahle nie su schopni splacat cokolvek.
Reakcia na: Sarko #43083:
3A - zlý sen, ale zlý sen je na Slovensku obvykle realitou, takže zobuďme sa a snívajme o krajšej budúcnosti.

Re #43102 Sarko: " List vlastnictva k danej nehnutelnosti
nezalozeny "
--->>> ak je toto uvedené, tak daná parcela ozaj nemá vlastníka? A ak áno, ako je to možné, keďže ide o také lukratívne pozemky ❓

Re #43105 Sarko: plán presunutia ED z Kuzmányho na Moyzesovu má 1 veľkú - v súčasnosti neprekonateľnú - chybu - a to obmedzenie IAD na Moyzesovej, resp. úplne vylúčenie IAD.
BTW dúfam, že keď namieste bývalých kasární postavia nejaké polyfunkčné centrum, tak tú " stenu " smerom od Kuzmányho zbúrajú.
Reakcia na: Isidor #43095:
" z coho mimochodom Praha platila 38, zvysok
EU+stat "

--->>> túto časť vety by som najradšej nonstop obíjal o hlavy vedenia DPMK
Otázne je, prečo Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR nastavilo Národný strategický referenčný rámec 2007 - 2013 tak, ako ho nastavilo, že sa nedajú pýtať peniaze na vyslovene ekologickú dopravu. Ale zato CNG pomaly rozdávajú zadarmo.
Reakcia na: eMareq #43089:
a aj sa predal ten byt? ? Nechcel som brať až také extrémne sumy. Lebo ak by som bral do úvahy len samotné ceny na strane ponuky, tak potom by sme mohli dôjsť aj k číslam, ktoré sú doslova na neuverenie. Celkovo pochybujem, že sa predalo v časoch najdrahších realít aspoň 5 percent z ponúkaného množstva. Ak niekto pýta pomaly 1500 € / m^2 za panelákový byt, tak potom za luxusný apartmán v stráženom bytovom dome s vyhliadkou a lokalizáciou takmer v centre, nie je hriech pýtať ani 10000 € / m^2. A to pri byte s plochou napr. 70 m^2 vyjadruje sumu, za ktorú si môže človek nechať postaviť rodinný palác na kľúč. Teda tým chcem povedať, že spomínané ceny sú neskutočné prehnané a také byty, ktoré sa poväčšine teraz stavajú, si bežný človek nedovolí kúpiť, takže bytovú otázku Slovákov toto nerieši.
Reakcia na: Sarko #43109:
teda euro, nie ceska koruna.
Reakcia na: 5 #43108:
To by bola obsluha iba v špičke (a ona sama nešpecifikovala, keby jej to nejde priamo). Z Klimkovičovej má možnosť ísť a prestúpiť si na Moskovskej.
Reakcia na: 5 #43108:
dnes takisto na tv nasa zahviezdila jedna odpovedajuca v ankete, ze jej zrusili (!) nizkopodlazne (!) spoje z KVP na jazero... linka 19 nic? zaujimavo zmysla tento slovensky nador ?
Reakcia na: Isidor #43107:
No v duchu som si to prepocital este podla stareho kurzu, ktory som si pamatal. Tak to pekne isla ceska koruna dole. 🙂

Tak dik za opravu a opravim uz po sebe aj dalsie svoje chyby - preklep nie "ponat", ale "ponad" v #43104 a nie "parcel", ale "parciel" v #43102 🙂
Dnes sa jedna pani v lamentárni sťažovala, že z Klimkovičovej nič nejde na NO. Nechcem tu riešiť jej problém, ale pravda je, že Klimkovičovu obsluhuje jediná, i to nezmyselne obkročná linka. Nuž ma napadlo, keď už namiesto 73-ky chodí 50-ka (rozumej autobus), nebolo by lepšie ju už ťahať ku kláštoru cez Klimkovičovu? Aspoň by to nebola čistá kópia 71-ky a zároveň KVP by bolo rovnomernejšie obslúžené. Hm? ?
Reakcia na: Sarko #43105:
to si nejak zaujimavo prepocital, mne to podla dnesneho kurzu vychadza 510mil. CZK = 18,2mil. EUR ?
Reakcia na: Sarko #43102:
Porovnal som este katastralnu mapu a parcely podla satelitnej snimky na maps.google.com, tak upresnim tvrdenie:

"Spred budovy byvaleho Horizontu zacina dalsia parcela k.u. Skladna, c. 1980/1, ktorej vlastnikom je AUPARK KOSICE, s.r.o."

Podla satelitnej snimky vidim, ze parcela c. 1980/1 patriaca vlastnikovi AUPARK KOSICE je vlastne dvojprudova panelova cesta (ano, tato cesta je naozaj iba docasna panelova, so zaliatym asfaltom na povrchu) - usek v smere od krizovatky Protifas. bojovnikov/Palackeho popred krizovatku pred CSOB az ku elektrickovej trati na krizovatke s Bottovou ul.

Juznejsia cast - dvojprudova klasicka cesta od krizovatky pred CSOB az po krizovatku s Protifas. bojovnikov su parcely c. 1723/108 a 2487/5 patria vlastnikovi MESTO KOSICE.

Podla planu vystavby ma byt vsak budova obchodneho centra Aupark stat aj na tej panelovej ceste a cela komunikacia ma byt posunuta juznejsie a blizsie ku byvalemu Horizontu. Tam lezia zrejme aj tie dotknute parcely vlastnikov pozemkov, ktori sa odvolali voci uzemnemu rozhodnutiu. Na clanok o tomto spore tu upozornil Isidor v #43086 (zasah do pozemkov jedneho a nemoznost vyuzivat vlastne parkovisko druheho vlastnika).
Reakcia na: Isidor #43086:

Takze ked luxusna verzia prazskej 800m trate stala v prepocte cca 13 mil. € a v BA komplexna prestavba do 3 mil €, tak verim tomu, ze v KE by stala uplne zakladna verzia mozno niekde v polovici intervalu tychto sum. Jedine, ze by tam bola zahrnuta este aj "tunelovacia" dan 🙂 , co je dnes zial beznou praxou.

Inak meniaren "E" je umiestnena v priamej dostupnosti v areali vozovne DPMK a ma naddimenzovanu kapacitu. Pre napajanie jedneho alebo dvoch usekov na trati bude uplne stacit.

Re #43101 5:
To je pravda, ale ako som spominal, pre centrum by to malo velky vyznam. Na Kuzmanyho vedla holej steny neurobis ziadny biznis, na Moyzesovej by v okolitych domoch zacali casom vznikat nove obchody, v parku posiedky a kaviarnicky pod holym nebom ako su na Hlavnej.

Keby sa v priestoroch kasarni postavila nejaka obchodno-obytna stvrt s otvorenym priestorom prave ku Moyzesovej, tak tam bude zrazu ovela vacsi pohyb a dopyt nielen po stranke sprijemnenia volnych chvil, ale aj dopravy. Elektrickove zastavky by sa zrazu stali dolezitymi.

Terajsia trat na Kuzmanyho mi pripomina skor tranzitny usek, po ktorom sa prevazaju cestujuci zo Severu a z hornej casti centra smerom na stanicu a na Juh.

Ked si napr. posedim so zmrzlinou napr. v parciku za divadlom, tak mi skor napadne ist potom domov na el. zastavku na krizovatke Moyzesova/Postova (co je 400 m a cca 5min. chodze), nez na zastavku NMM (co je 600m a cca 7 min. chodze) alebo NO (800m a cca 9 min. chodze). Zrazu bude z nielen z celej Hlavnej ul. ale aj so subezne vzdialenejsimi ulicami dostupnost do 500 m, co by malo velky vyznam!

Bol by to super namet a obrovska vyzva na spracovanie nejakej komplexnej studie a vypracovanie kvalitneho projektu. Samozrejme so zasadnou podmenkou zachovania parkovej aleje na Moyzesovej. 🙂
Reakcia na: eMareq #43089:

Ad AUPARK:
Pozemky sa mozno predali, ale podla katastra pozemky pod elektrickovou tratou zatial stale vlastni mesto Kosice (parcela c. 2444/1) alebo je bez zalozeneho vlastnictva (parcela c. 2443/7).

Ak bude zaujem, mozem urobit fotografiu z katastralnej mapy a do jednotlivych parciel zaznacim ich cisla a vlastnikov.

Co je v katastri, to je zakon, takze aj ked niekto nieco kupi, ale nevyriesi si to na katastri, tak ma v ruke iba zdrap papiera!

Ad bluznenie o buducich planoch 🙂 :
Ano, to je pravda, ze na Hlavnej by sa musela dlazba rozbit, no Schuster sa vyhrazal, sa mi zda, ze dlazba sa nebude rozbijat, kym bude on primatorom, lebo vtedy vedel zasiahnut, teraz uz nic nezmoze.

Nedalo by sa vsak rozbit iba ten usek, kde je cyklisticky chodnik a urobit spaetne vedenia tam? Napajanie by sa potom mohlo vyriesit nejako elegantne napr. prevedenim kabla popot elektrickovu trat, ktora je na lahko rozoberatelnych cadicovych kockach a vedla trate umiestnenych doboveho poulicneho osvetlenia. Na mieste napajania by sa umiestnil namiesto doterajsieho specialne vyrobeny dobovy stlp so skrytym vedenim v dutine stlpa. Atd, atd.

Co sa tyka TD, zial, je to smutne ako sa v sucasnej dobe stavia DP a mesto k ekologickej doprave. Som zvedavy, ci sa casom nieco zmeni po plynovej krize, ci sa prijme nejake riesenie, aby sa pri buducej krize tomu dalo predist.

Ano, preto ja by som bol za vylucne tunelove riesenie, kde musi byt tunel odvetrany, zapustene otvorene varianty su vyslovene nevhodne, i ked v pripade rozsirenia od Stefanikovej po Jantarovu by to az tak nevadilo. Keby som bol primatorom, tvrdohlavo by som presadzoval tunel na Stefanikovej a obnovu Mlynskeho nahona ?
Reakcia na: Irisb #43100:
ja už sa nevyjadrujem curwa, čo mám z toho že ma nejaký buzík zasratý z BA zabanuje a ten irácky ťavomrd sa bude smiať fajčiac nejaký trolejbusársky kar na Lingove... ☠ ☠ ☠ ☠
Reakcia na: jt #43087:

Takze som si dal tu namahu a pozistoval som, aky je skutocny stav.

N.O. - CENTRALNA CAST:
Priestor, ktory je zaznaceny v katastralnej situacii, ktory som uverejnil v #43080 su parcely katastralneho uzemia Stredne Mesto c. 2444/6 a c. 1980/1 a vlastnik je AUPARK KOSICE, s.r.o. Na parcele c. 2444/6 je osobitna poznamka o druhu chranenej nehnutelnosti c. 202 - Pamiatkova rezervacia. Bude to zrejme pamatnik, s ktorym nebudu moct nijako hybat.

BOTTOVA ULICA:
Komunikacia na Bottovej ul. lezi na k.u. Stredne Mesto, parcela c. 2571 a vlastnikom je MESTO KOSICE.

N.O. - SEVERNA CAST:
Cast severnej komunikacie na NO od pamatnika po budovu VSZP lezi na k.u. Stredne Mesto, parcela c. 2444/1 a vlastnikom je MESTO KOSICE.

Cast severnej komunikacie na NO v mieste popri budove VSZP, lezi na parcele c. 2443/7 a pozemok nepatri nikomu, kedze vo vypise z listu vlastnictva je uvedene "List vlastnictva k danej nehnutelnosti nezalozeny".

Od krizovatky s Puskinovou ul. az po krizovatku s Protifas. bojovnikov lezi komunikacia na parcele c. 2443/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.

N.O. - JUZNA CAST:
Juzna komunikacia NO je rozdelena na viacero parcel, cast cesty od pamatnika po fontanu je vsak parcela c. 2444/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.

Usek v priestore krizovatky pred bankou CSOB je parcela k.u. Stredne Mesto, c. 2444/3, ktorej vlastnikom je tiez MESTO KOSICE.

Spred budovy byvaleho Horizontu zacina dalsia parcela k.u. Skladna, c. 1980/1, ktorej vlastnikom je AUPARK KOSICE, s.r.o.

Zhruba v priestore, kde sa konci parkovisko na Sennom trhu a zacina krizovatka Protifas. bojovnikov/Jantarova je parcela c. 2487/6 - "List vlastnictva k danej nehnutelnosti nezalozeny" a od tej krizovatky dalej na Palackeho ul. pokracuje parcela c. 2487/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.

Zaujimavostou vsak je, ze vo vsetkych listoch vlastnictva vlastnika MESTO KOSICE je vyznacena plomba o zmene prava k nehnutelnosti na zaklade ziadosti V-497/2009. Zmena nezrychleneho zapisu do kastastra nehnutelnosti trva podla zakona 30 dni, takze bude potom zaujimave zistit, aka zmena sa chysta v novych listoch vlastnictva resp. kto bude novym vlastnikom (predmet plomby sa uz na www.katasterportal.sk zistit neda). Kym nie je zmena vlastnictva ukoncena, stale to patri vlastnikovi, ktorym je MESTO KOSICE.

Z uvedeneho vyplyva, ze Bottovu ul., severnu a juznu cast komunikacii na NO stale vlastni MESTO KOSICE. Jediny usek komunikacie, ktory lezi na pozemku AUPARK KOSICE je tak prepojovacia komunikacia medzi juznou vetvou NO a Bottovou ul.

Skutocnost je vsak vacsinou taka, ze pokial by na mojom pozemku existovala komunikacia, nemohol by som s nou nic robit, pretoze komunikacia ako taka je vlastnictvom niekoho (stat alebo obec) a maximalne by som mohol komunikaciu na mojom pozemku nejako blokovat alebo poziadat o vyvlastnenie uzemia (odpredaj alebo vymena za nahradny pozemok), na ktorom sa komunikacia nachadza. Vacsinou sa vsak stat ani obce takymito zalezitostami vobec nezaoberaju a kym nie je na papieri nejake rozhodnutie, vlastnik nemoze urobit absolutne nic.

Re #43087 jt:
Podla toho, co som uviedol vyssie, mi pripada, ze ked sa na verejnych rokovaniach na Magistrate uvadzali take informacie, ktore tu uvadzas, tak mi neostava ine, iba si mysliet, ze islo o zavadzajuce alebo nejake zavazne skutocnosti zahmlievajuce informacie.

Re #43090 Dimi:
HB Reavis zatial nevlastni ziadnu cast Bottovej ul., ktora je podla katastralnej mapy vedena ako jedina celistva parcela c. 2571 a JEJ VLASTNIKOM JE ZATIAL STALE MESTO KOSICE. To znamena, ze ZIADNY DIELIK TEDA NIE JE OHRANICENY AZ NA BOTTOVEJ UL. a podla mna je to nejaka dezinformacia.

A este jedna informacia, ak chces niekde stavat, tak samozrejme dielik nemusis kupit cely, ale mozes v nom mat urcity podiel a s druhym podielnikom/ostatnymi podielnikmi sa dohodnut alebo si vymedzit ohranicenie svojho konkretneho podielu.
Reakcia na: Sarko #43083:
Prekladať trať z Kuzmánky na Moyzesku považujem za nerozumné z hľadiska pomeru nákladov a nejakých prínosov pre mesto/MHD. Veď z jednej na druhú dohodím kameňom. Navyše, naši páni projektanti by určite ako jediné správne riešenie vyrúbali na Moyzeske celý park.

Re #43098 redburger: Pre mesto je dôležitý aj vzťah primátor - vláda. Keď sú opačne zafarbení, peniažteky voľajako netečú. A tu je to tak stále. Za vlády Muftyho tu bláznil Rudolf, za vlády Mikiho pravice primátoroval ľavicový Zdenko, no a za všeľudového Roberta tu máme primáta kádeháka. Samé blbé konštelácie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.