Reakcia na: jt #43087:
Takze som si dal tu namahu a pozistoval som, aky je skutocny stav.
N.O. - CENTRALNA CAST:
Priestor, ktory je zaznaceny v katastralnej situacii, ktory som uverejnil v #43080 su parcely katastralneho uzemia Stredne Mesto c. 2444/6 a c. 1980/1 a vlastnik je AUPARK KOSICE, s.r.o. Na parcele c. 2444/6 je osobitna poznamka o druhu chranenej nehnutelnosti c. 202 - Pamiatkova rezervacia. Bude to zrejme pamatnik, s ktorym nebudu moct nijako hybat.
BOTTOVA ULICA:
Komunikacia na Bottovej ul. lezi na k.u. Stredne Mesto, parcela c. 2571 a vlastnikom je MESTO KOSICE.
N.O. - SEVERNA CAST:
Cast severnej komunikacie na NO od pamatnika po budovu VSZP lezi na k.u. Stredne Mesto, parcela c. 2444/1 a vlastnikom je MESTO KOSICE.
Cast severnej komunikacie na NO v mieste popri budove VSZP, lezi na parcele c. 2443/7 a pozemok nepatri nikomu, kedze vo vypise z listu vlastnictva je uvedene "List vlastnictva k danej nehnutelnosti nezalozeny".
Od krizovatky s Puskinovou ul. az po krizovatku s Protifas. bojovnikov lezi komunikacia na parcele c. 2443/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.
N.O. - JUZNA CAST:
Juzna komunikacia NO je rozdelena na viacero parcel, cast cesty od pamatnika po fontanu je vsak parcela c. 2444/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.
Usek v priestore krizovatky pred bankou CSOB je parcela k.u. Stredne Mesto, c. 2444/3, ktorej vlastnikom je tiez MESTO KOSICE.
Spred budovy byvaleho Horizontu zacina dalsia parcela k.u. Skladna, c. 1980/1, ktorej vlastnikom je AUPARK KOSICE, s.r.o.
Zhruba v priestore, kde sa konci parkovisko na Sennom trhu a zacina krizovatka Protifas. bojovnikov/Jantarova je parcela c. 2487/6 - "List vlastnictva k danej nehnutelnosti nezalozeny" a od tej krizovatky dalej na Palackeho ul. pokracuje parcela c. 2487/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.
Zaujimavostou vsak je, ze vo vsetkych listoch vlastnictva vlastnika MESTO KOSICE je vyznacena plomba o zmene prava k nehnutelnosti na zaklade ziadosti V-497/2009. Zmena nezrychleneho zapisu do kastastra nehnutelnosti trva podla zakona 30 dni, takze bude potom zaujimave zistit, aka zmena sa chysta v novych listoch vlastnictva resp. kto bude novym vlastnikom (predmet plomby sa uz na www.katasterportal.sk zistit neda). Kym nie je zmena vlastnictva ukoncena, stale to patri vlastnikovi, ktorym je MESTO KOSICE.
Z uvedeneho vyplyva, ze Bottovu ul., severnu a juznu cast komunikacii na NO stale vlastni MESTO KOSICE. Jediny usek komunikacie, ktory lezi na pozemku AUPARK KOSICE je tak prepojovacia komunikacia medzi juznou vetvou NO a Bottovou ul.
Skutocnost je vsak vacsinou taka, ze pokial by na mojom pozemku existovala komunikacia, nemohol by som s nou nic robit, pretoze komunikacia ako taka je vlastnictvom niekoho (stat alebo obec) a maximalne by som mohol komunikaciu na mojom pozemku nejako blokovat alebo poziadat o vyvlastnenie uzemia (odpredaj alebo vymena za nahradny pozemok), na ktorom sa komunikacia nachadza. Vacsinou sa vsak stat ani obce takymito zalezitostami vobec nezaoberaju a kym nie je na papieri nejake rozhodnutie, vlastnik nemoze urobit absolutne nic.
Re #43087 jt:
Podla toho, co som uviedol vyssie, mi pripada, ze ked sa na verejnych rokovaniach na Magistrate uvadzali take informacie, ktore tu uvadzas, tak mi neostava ine, iba si mysliet, ze islo o zavadzajuce alebo nejake zavazne skutocnosti zahmlievajuce informacie.
Re #43090 Dimi:
HB Reavis zatial nevlastni ziadnu cast Bottovej ul., ktora je podla katastralnej mapy vedena ako jedina celistva parcela c. 2571 a JEJ VLASTNIKOM JE ZATIAL STALE MESTO KOSICE. To znamena, ze ZIADNY DIELIK TEDA NIE JE OHRANICENY AZ NA BOTTOVEJ UL. a podla mna je to nejaka dezinformacia.
A este jedna informacia, ak chces niekde stavat, tak samozrejme dielik nemusis kupit cely, ale mozes v nom mat urcity podiel a s druhym podielnikom/ostatnymi podielnikmi sa dohodnut alebo si vymedzit ohranicenie svojho konkretneho podielu.
Sarko
Zrychlenie spojenia sever-juh je jeden z velkeho mnozstva pozitiv.
Odpovede na poslednu otazku:
Vyslovene iba elektricka na Sidlisko Tahanovce a letisko, naozaj kravina - zbytocne nakladne a na letisko absolutna nevyuzitelnost kapacity. V ramci KORID by som uz suhlasil, ale s bezpodmienecnou podmienkou vystavby el. trate cez Svatoplukovu!
Inak -
1) Masarykova - ZST je priorita c. 1 (to si sakra nikto vecne nechce a nevie uvedomit este ani pri planovani KORIDu?)
2A) Obnovenie prevadzky na Hlavnej, ked nie uvazovat o prelozke trate z Kuzmanyho na Moyzesovu.
2B) Nebranil by som sa ani obojemu - na Moyzesovej rychla spojnica s vacsinou liniek, na Hlavnej jedna linka v riedkom intervale + prevadzka historickych jazd.
Pokracovanie ku Klastoru je zbytocny luxus, ktore si nedovolia ani bohate velkomesta. KVP dobre obsluhuje TD. Po planovanom prepojeni severnej vetvy (KVP - Popradska - Ondavska - Vojenska - Nam. MMM) by to bolo este dokonalejsie.
3A) Bardejovska - Mikoviniho, staci postavit SMIESNYCH 800 METROV TRATE a mame s ED obsluzeny Lunik VIII. Neuveritelne? Nie, zly sen...
http://maps.google.co.uk/maps?f=d&source=s_d&saddr=48.704273,21.236486&daddr=Petzvalova+to:Petzvalova&hl=en&geocode=%3BFW8X5wId-vpDAQ%3BFSgR5wIdYPZDAQ&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=16&via=1&sll=48.70096,21.23388&sspn=0.010381,0.019097&gl=uk&ie=UTF8&ll=48.701215,21.236165&spn=0.010381,0.019097&t=h&z=16
3B) Pokial by sa naslo viac penazi, prepojil by som aj Popradsku s Ul. pri pracharni...
4) Nad Jazerom - ZST Krasna, ale to len za predpokladu, ze by sa spustil a fungoval KORID a CP citytramu nadvazujuce na CP train/regiotram. Dovtedy to nema absolutny vyznam.
5) Spojka Amfiteater - Watsonova - Mier, to iste, zbytocny luxus a poriadne drahe. Co s vypadovkou? Kde konecna? Co meniaren?
Ked uz, radsej potiahnut po tej trase trolejbus, na krizovatke Narodna tr./Hlinkova staci len pridat trolejove krizovatky, potahat vedenie+napajanie+pocitat s rezervou novej meniarne pre v buducnosti existujucu trat KVP - Popradska - Ondavska - Nam. MMM a opat pripojit vyhybkami na krizovatke Tr. SNP/Ipelska. Toto postavit az ked sa uz postavia vsetky planovane etapy TD (KVP - NMM a NO - [ZST] - Exnarova).