Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Isidor #43086:
10-15 mil. €? Trocha veľa, nie?
Pred troma rokmi sa v Bratislave rekonštruovalo (tzn. fungl nová trať) 800 metrov trate (Jesenského - Nám. Ľ. Štúra) za 80 mil. Sk, teda 2,66 mil. €. V prípade Luníka VIII by síce bolo potrebné upraviť aj okolité komunikácie, ale zasa nepredpokladám, že celá trať by bola zadláždená, osádzali by sa "historické" trakčné stožiare...
Reakcia na: jt #43082:
Ano. HB Reavis vlastni cast Bottovej ulice. Je to z dovodu "parcelizacie" pozemkov. Predstav si puzzle a kazdy jeden dielik je majetkom niekoho. Ak chces byt majitelom viacerych dielikov, lebo tam chces stavat, musis ten dielik kupit cely. Neda sa rozdelit na ciastky. A prave tym, ze jeden z "dielikov", teda jedna parcela je ohranicena az na Bottovej, sa HB Reavis Group stal jej majitelom. Samozrejme, su to papierove veci. Cast parcely (podotykam, uz len CAST) vymeni mesto za tak isto velku cast na inom mieste pozemku, ktory este HB Reavis nevlastni. Takze pojde len o zamenu. No realita je taka, ze momentalne HB Reavis vlastni Bottovu.
Reakcia na: Sarko #43084:
Pri predávaní pozemkov sa predali AJ pozemky, na ktorých stojí dnešná el. trať idúca na stanicu. ?

Re #43083 Sarko: "2A) Obnovenie prevadzky na Hlavnej, ked nie uvazovat o prelozke trate z Kuzmanyho na Moyzesovu."

- No keď sa nájde taký primátor, čo nájde nemalé prachy na vybudovanie úplne novej odhlučnenej trate. Musela by sa rozbiť dlažba, lebo chýbajú spätné vedenia, potom zase zadlažbovať. No neviem. Objaviteľ botaskového indiána a budovateľ krajších zajtrajškov by asi dostal šok. Sám sa vyjadril, že pokiaľ on bude žiť, tak tade nič chodiť nebude.

"Pokracovanie ku Klastoru je zbytocny luxus, ktore si nedovolia ani bohate velkomesta. KVP dobre obsluhuje TD. Po planovanom prepojeni severnej vetvy (KVP - Popradska - Ondavska - Vojenska - Nam. MMM) by to bolo este dokonalejsie."

- Veď tu ich chceli rušiť, nahradiť hypermoderným CeNGáčmi a potom v prípade opätovnej alebo pokračujúcej plynovej krízy vypracovávať krízové grafikony (rozumej drastické obmedzovanie MHD) a nie ich rozširovať.

Re #43079 TA: Na terase stál 1i 40+ ročný panelák s 28 m² plochy 1.330.000. T.j. 1.576 €.

Re #43041 Sarko: Neviem si predstaviť na NO nejakú dieru kde ponad ňu prechádzaš a dýchaš tie spaliny čo idú hore. Keď tak chceli podzemné varianty, tak mali radšej rozšíriť dieru od Štefánikovej po Jantárovú.
1018/SHORTY or neviem kto to má na starosti: Kedy bude košický prehľad na pražských tramvajách za december a január? ☺
Reakcia na: Sarko #43084:
Dôkaz nemám, popravde, ani som nepozeral na katasterpostal, ale viem, že sa presne o tomto hovorilo na verejnom prerokovaní ohľadom Auparku na Magoriáte. Neskôr sa hovorilo o zámene pozemkov, ktoré HB Reavis ešte potrebovala pre Aupark. To sa jednalo o tie pozemky, ktorými sa mesto snažilo vykompenzovať pod cenu predané námestie sumou 100 tisíc SKK/m^2. Malo ísť o tom, že Magoriát prestane snívať o tejto sume a za to dostane späť Bottovu. Kto vie viac, nech dá info.
Ked sa uz je na pretrase ten akvapark...

"Krajský stavebný úrad odmietol odvolanie vlastníkov pozemkov, čím potvrdil územné rozhodnutie o umiestnení novej cesty. Výstavba multifunkčného centra Aupark v Košiciach by sa mala definitívne začať na jar tohto roku." ?
http://www.sme.sk/c/4290995/vystavba-auparku-v-kosiciach-dostala-zelenu.html

Re #43083 Sarko: tych "smiesnych 800 metrov trate" by mohlo stat odhadom tak (smiesnych) 10-15 milionov eur (tretina rocneho rozpoctu DP 🙂 )
No ale aj tak - predsa prioritajeEHMK ?
Reakcia na: Sarko #43083:

Oprava... -> "Pokracovanie ku Klastoru..." patri pod odstavec "3A)"
Reakcia na: jt #43082:
Mas na toto Tvoje tvrdenie nejaky zdroj alebo odkaz na nete? Ja som poskytol odkaz na katastralnu situaciu, ktora svedci jedine o vlastneni kuska komunikacie v profile Puskinovej ul. (nie Bottovej, ako som sa v #43080 pomylil).

Jedine vtedy by to bolo mozne, ak by Tebou spominane uzemie HB Reavis vlastnil ako samostatny pozemok. Pohrabem sa este na www.katasterportal.sk, kde si to skusim vyhadat, len je to zdlhave trochu, tak na to budem este dodatocne reagovat.
Reakcia na: pedro77 #43056:
No presne kvoli tomu, aby bola obsluznost centra mesta lepsia, co by mala byt priorita c. 1. Samozrejme za zrusenu trat na Kuzmanyho by museli byt adekvatne nahrady, co som tiez spominal. Trat na Moyzesovej by pomohla ozivit zapadnu cast centra mesta, kde by to na lukrativnejsom mieste zacalo viac prudit zivotom, vznikat kaviarnicky, restauracie a nove obchody.

Zrychlenie spojenia sever-juh je jeden z velkeho mnozstva pozitiv.

Odpovede na poslednu otazku:
Vyslovene iba elektricka na Sidlisko Tahanovce a letisko, naozaj kravina - zbytocne nakladne a na letisko absolutna nevyuzitelnost kapacity. V ramci KORID by som uz suhlasil, ale s bezpodmienecnou podmienkou vystavby el. trate cez Svatoplukovu!


Inak -
1) Masarykova - ZST je priorita c. 1 (to si sakra nikto vecne nechce a nevie uvedomit este ani pri planovani KORIDu?)

2A) Obnovenie prevadzky na Hlavnej, ked nie uvazovat o prelozke trate z Kuzmanyho na Moyzesovu.

2B) Nebranil by som sa ani obojemu - na Moyzesovej rychla spojnica s vacsinou liniek, na Hlavnej jedna linka v riedkom intervale + prevadzka historickych jazd.

Pokracovanie ku Klastoru je zbytocny luxus, ktore si nedovolia ani bohate velkomesta. KVP dobre obsluhuje TD. Po planovanom prepojeni severnej vetvy (KVP - Popradska - Ondavska - Vojenska - Nam. MMM) by to bolo este dokonalejsie.

3A) Bardejovska - Mikoviniho, staci postavit SMIESNYCH 800 METROV TRATE a mame s ED obsluzeny Lunik VIII. Neuveritelne? Nie, zly sen...
http://maps.google.co.uk/maps?f=d&source=s_d&saddr=48.704273,21.236486&daddr=Petzvalova+to:Petzvalova&hl=en&geocode=%3BFW8X5wId-vpDAQ%3BFSgR5wIdYPZDAQ&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=16&via=1&sll=48.70096,21.23388&sspn=0.010381,0.019097&gl=uk&ie=UTF8&ll=48.701215,21.236165&spn=0.010381,0.019097&t=h&z=16

3B) Pokial by sa naslo viac penazi, prepojil by som aj Popradsku s Ul. pri pracharni...

4) Nad Jazerom - ZST Krasna, ale to len za predpokladu, ze by sa spustil a fungoval KORID a CP citytramu nadvazujuce na CP train/regiotram. Dovtedy to nema absolutny vyznam.

5) Spojka Amfiteater - Watsonova - Mier, to iste, zbytocny luxus a poriadne drahe. Co s vypadovkou? Kde konecna? Co meniaren?

Ked uz, radsej potiahnut po tej trase trolejbus, na krizovatke Narodna tr./Hlinkova staci len pridat trolejove krizovatky, potahat vedenie+napajanie+pocitat s rezervou novej meniarne pre v buducnosti existujucu trat KVP - Popradska - Ondavska - Nam. MMM a opat pripojit vyhybkami na krizovatke Tr. SNP/Ipelska. Toto postavit az ked sa uz postavia vsetky planovane etapy TD (KVP - NMM a NO - [ZST] - Exnarova).
Reakcia na: Sarko #43080:
HB Reavis Group je vlastnik projektu Aupark Kosice, takze plati to iste, co som pisal v predoslom odstavci. Mne sa nechce verit, ze by niekto predal verejnu komunikaciu i ked aj ten maly kusok je zvlastnost.
--- Bottova ulica je de facto predaná, či už to rozumné je, alebo nikoliv. Bohužiaľ, toto sú Košice...

Ešte jedna zaujímavosť k tomuto projektu. Pozemky okolo južnej časti cesty na námestí vlastnia bližšie neidentifikovaní Číňania. Tí robia problémy a tak sa možno dočkáme vyvlastnenia. Cestu rozšíriť treba, takže tieto pozemky sú nutné.

Re #43042 TA: Na mieste kongresovej haly plánovali bývalí francúzski majitelia multifunkčné obchodno-zábavné centrum. Potom, ako sa rozhodlo o výstavbe Auparku tento zámer padol, po čase sa bývalá/budúca kongresová hala dostala do rúk súčasného majiteľa (pokiaľ viem, jedná sa o bratislavskú firmu), ktorý plánuje postaviť hotel City Hotel**** (http://img149.imageshack.us/img149/9099/cityhotel1ev0.jpg). Búrať sa už malo začať na jeseň.
Reakcia na: Sarko #43080:
- > HB Reavis Group je vlastnik projektu Aupark Kosice, takze plati to iste, co som pisal v predoslom odstavci. Mne sa nechce verit, ze by niekto predal verejnu komunikaciu i ked aj ten maly kusok je zvlastnost.
Reakcia na: Nodes #43071:
http://www.kosiceprojekty.com/galeria/galleries/obchodnecentra/aupark/kataster.jpg
Podla tejto katastralnej situacie (ak to zodpoveda skutocnemu stavu) to vyzera, ze tam maju "halusku" v profile Bottovej ul.

Re #43075 jt:
HB Reavis Group je vlastnik projektu Aupark Kosice, takze plati to iste, co som pisal v predoslom odstavci. Mne sa nechce verit, ze by niekto predal verejnu komunikaciu i ked aj ten maly kusok je zvlastnost.

Re #43063 TA:
Auparku zrejme severna cast cesty nepatri, ale keby sa budoval tunel, tak by sa robil pre oba smery len v juznej casti. Zahlbit sa da aj dalej smerom do parciku pred (ne)kongresovym centrom, sice by stromy padli za obet, ale aspon by sa mohli potom vysadit slachtene odrody. 🙂

Ano, bola jedinecna sanca, aby sa nieco take mohlo koordinovane urobit naraz aj s vystavbou toho monstra a aspon by som ten Aupark prijal ako mensie zlo. Ale takto rozhodne nie...
Reakcia na: redburger #43076:
keď si zoberieš, že v Starom meste sa 2-izbové byty s rozlohou okolo 60 m^2 predávali a dokonca aj dodnes predávajú za vyše 2000000 SKK, tak 1 m^2 = aspoň 33333,33 SKK. A to pritom nie je novostavba. Prípadne rekonštruované byty stoja aj viac. Otázna je ale strana dopytu. Akosi nemôžem uveriť tomu, že ľudia majú toľko € na to, aby si mohli dovoliť také drahé byty. A ak áno, tak jedine z hypotéky, čím si o zopár rokov privodíme finančnú krízu, aká otriasla a otriasa USA ( 🙂 ).
Reakcia na: jt #43075:
svedčí to o profesionalite toho, kto vypracoval danú zmluvu. A tiež o tom, ako sa radní starajú o to, čo podpisujú. Im to môže by a aj je jedno, veď prídu po nich ďalší, takže kľudne sa môžu správať systémom po nás potopa. A Aupark sa len môže tešiť, ako jednoducho získal pozemky a ani nemusí zabezpečiť nové riešenie dopravy.
Reakcia na: 5 #43072:
pekný tunel ?. Žiaľ, na Slovensku je to tak, že treba dať zarobiť známym a príbuzným. Pritom, koľko sa ešte " ukradne " zo zvyšnej časti peňazí...
Reakcia na: Axel #43055:
V cassovere ak sa pamätám dobre, šli ceny od nejakých 50 - 60k za štvorák. vychádzal som z toho... byty na sídliskách si myslím, že po toľko až nešli, ale stále boli nadhodnotené, to je jasné.
Reakcia na: TA #43063:
Pozemky pod (na) Bottovou ulicou patria HB Reavis. Len u nás môže niekto predať cestu... ?
omg...sa mi najviac paci ked napisu ze si schvalili platy[by som bral aj ja si schvalovat plat] a to EHMK je tiez konina jak delo, kosice nemaju jeden normalny klub na koncerty.... ? malt o vyhrat presov ...
Reakcia na: 5 #43072:
Ti poviem, chcel by som mat taky plat.
Niečo na rozčúlenie: Tretinu rozpočtu EHMK na rok 2009 (830 tis. €) zožerú platy zamestnancov (skupinky priateľov a známych), v priemere 1000 € mesačne. A my všetci sa im na to poskladáme. ?
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=2.2.2009/96983O

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.