Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5 #43108:
To by bola obsluha iba v špičke (a ona sama nešpecifikovala, keby jej to nejde priamo). Z Klimkovičovej má možnosť ísť a prestúpiť si na Moskovskej.
Reakcia na: 5 #43108:
dnes takisto na tv nasa zahviezdila jedna odpovedajuca v ankete, ze jej zrusili (!) nizkopodlazne (!) spoje z KVP na jazero... linka 19 nic? zaujimavo zmysla tento slovensky nador ?
Reakcia na: Isidor #43107:
No v duchu som si to prepocital este podla stareho kurzu, ktory som si pamatal. Tak to pekne isla ceska koruna dole. 🙂

Tak dik za opravu a opravim uz po sebe aj dalsie svoje chyby - preklep nie "ponat", ale "ponad" v #43104 a nie "parcel", ale "parciel" v #43102 🙂
Dnes sa jedna pani v lamentárni sťažovala, že z Klimkovičovej nič nejde na NO. Nechcem tu riešiť jej problém, ale pravda je, že Klimkovičovu obsluhuje jediná, i to nezmyselne obkročná linka. Nuž ma napadlo, keď už namiesto 73-ky chodí 50-ka (rozumej autobus), nebolo by lepšie ju už ťahať ku kláštoru cez Klimkovičovu? Aspoň by to nebola čistá kópia 71-ky a zároveň KVP by bolo rovnomernejšie obslúžené. Hm? ?
Reakcia na: Sarko #43105:
to si nejak zaujimavo prepocital, mne to podla dnesneho kurzu vychadza 510mil. CZK = 18,2mil. EUR ?
Reakcia na: Sarko #43102:
Porovnal som este katastralnu mapu a parcely podla satelitnej snimky na maps.google.com, tak upresnim tvrdenie:

"Spred budovy byvaleho Horizontu zacina dalsia parcela k.u. Skladna, c. 1980/1, ktorej vlastnikom je AUPARK KOSICE, s.r.o."

Podla satelitnej snimky vidim, ze parcela c. 1980/1 patriaca vlastnikovi AUPARK KOSICE je vlastne dvojprudova panelova cesta (ano, tato cesta je naozaj iba docasna panelova, so zaliatym asfaltom na povrchu) - usek v smere od krizovatky Protifas. bojovnikov/Palackeho popred krizovatku pred CSOB az ku elektrickovej trati na krizovatke s Bottovou ul.

Juznejsia cast - dvojprudova klasicka cesta od krizovatky pred CSOB az po krizovatku s Protifas. bojovnikov su parcely c. 1723/108 a 2487/5 patria vlastnikovi MESTO KOSICE.

Podla planu vystavby ma byt vsak budova obchodneho centra Aupark stat aj na tej panelovej ceste a cela komunikacia ma byt posunuta juznejsie a blizsie ku byvalemu Horizontu. Tam lezia zrejme aj tie dotknute parcely vlastnikov pozemkov, ktori sa odvolali voci uzemnemu rozhodnutiu. Na clanok o tomto spore tu upozornil Isidor v #43086 (zasah do pozemkov jedneho a nemoznost vyuzivat vlastne parkovisko druheho vlastnika).
Reakcia na: Isidor #43086:

Takze ked luxusna verzia prazskej 800m trate stala v prepocte cca 13 mil. € a v BA komplexna prestavba do 3 mil €, tak verim tomu, ze v KE by stala uplne zakladna verzia mozno niekde v polovici intervalu tychto sum. Jedine, ze by tam bola zahrnuta este aj "tunelovacia" dan 🙂 , co je dnes zial beznou praxou.

Inak meniaren "E" je umiestnena v priamej dostupnosti v areali vozovne DPMK a ma naddimenzovanu kapacitu. Pre napajanie jedneho alebo dvoch usekov na trati bude uplne stacit.

Re #43101 5:
To je pravda, ale ako som spominal, pre centrum by to malo velky vyznam. Na Kuzmanyho vedla holej steny neurobis ziadny biznis, na Moyzesovej by v okolitych domoch zacali casom vznikat nove obchody, v parku posiedky a kaviarnicky pod holym nebom ako su na Hlavnej.

Keby sa v priestoroch kasarni postavila nejaka obchodno-obytna stvrt s otvorenym priestorom prave ku Moyzesovej, tak tam bude zrazu ovela vacsi pohyb a dopyt nielen po stranke sprijemnenia volnych chvil, ale aj dopravy. Elektrickove zastavky by sa zrazu stali dolezitymi.

Terajsia trat na Kuzmanyho mi pripomina skor tranzitny usek, po ktorom sa prevazaju cestujuci zo Severu a z hornej casti centra smerom na stanicu a na Juh.

Ked si napr. posedim so zmrzlinou napr. v parciku za divadlom, tak mi skor napadne ist potom domov na el. zastavku na krizovatke Moyzesova/Postova (co je 400 m a cca 5min. chodze), nez na zastavku NMM (co je 600m a cca 7 min. chodze) alebo NO (800m a cca 9 min. chodze). Zrazu bude z nielen z celej Hlavnej ul. ale aj so subezne vzdialenejsimi ulicami dostupnost do 500 m, co by malo velky vyznam!

Bol by to super namet a obrovska vyzva na spracovanie nejakej komplexnej studie a vypracovanie kvalitneho projektu. Samozrejme so zasadnou podmenkou zachovania parkovej aleje na Moyzesovej. 🙂
Reakcia na: eMareq #43089:

Ad AUPARK:
Pozemky sa mozno predali, ale podla katastra pozemky pod elektrickovou tratou zatial stale vlastni mesto Kosice (parcela c. 2444/1) alebo je bez zalozeneho vlastnictva (parcela c. 2443/7).

Ak bude zaujem, mozem urobit fotografiu z katastralnej mapy a do jednotlivych parciel zaznacim ich cisla a vlastnikov.

Co je v katastri, to je zakon, takze aj ked niekto nieco kupi, ale nevyriesi si to na katastri, tak ma v ruke iba zdrap papiera!

Ad bluznenie o buducich planoch 🙂 :
Ano, to je pravda, ze na Hlavnej by sa musela dlazba rozbit, no Schuster sa vyhrazal, sa mi zda, ze dlazba sa nebude rozbijat, kym bude on primatorom, lebo vtedy vedel zasiahnut, teraz uz nic nezmoze.

Nedalo by sa vsak rozbit iba ten usek, kde je cyklisticky chodnik a urobit spaetne vedenia tam? Napajanie by sa potom mohlo vyriesit nejako elegantne napr. prevedenim kabla popot elektrickovu trat, ktora je na lahko rozoberatelnych cadicovych kockach a vedla trate umiestnenych doboveho poulicneho osvetlenia. Na mieste napajania by sa umiestnil namiesto doterajsieho specialne vyrobeny dobovy stlp so skrytym vedenim v dutine stlpa. Atd, atd.

Co sa tyka TD, zial, je to smutne ako sa v sucasnej dobe stavia DP a mesto k ekologickej doprave. Som zvedavy, ci sa casom nieco zmeni po plynovej krize, ci sa prijme nejake riesenie, aby sa pri buducej krize tomu dalo predist.

Ano, preto ja by som bol za vylucne tunelove riesenie, kde musi byt tunel odvetrany, zapustene otvorene varianty su vyslovene nevhodne, i ked v pripade rozsirenia od Stefanikovej po Jantarovu by to az tak nevadilo. Keby som bol primatorom, tvrdohlavo by som presadzoval tunel na Stefanikovej a obnovu Mlynskeho nahona ?
Reakcia na: Irisb #43100:
ja už sa nevyjadrujem curwa, čo mám z toho že ma nejaký buzík zasratý z BA zabanuje a ten irácky ťavomrd sa bude smiať fajčiac nejaký trolejbusársky kar na Lingove... ☠ ☠ ☠ ☠
Reakcia na: jt #43087:

Takze som si dal tu namahu a pozistoval som, aky je skutocny stav.

N.O. - CENTRALNA CAST:
Priestor, ktory je zaznaceny v katastralnej situacii, ktory som uverejnil v #43080 su parcely katastralneho uzemia Stredne Mesto c. 2444/6 a c. 1980/1 a vlastnik je AUPARK KOSICE, s.r.o. Na parcele c. 2444/6 je osobitna poznamka o druhu chranenej nehnutelnosti c. 202 - Pamiatkova rezervacia. Bude to zrejme pamatnik, s ktorym nebudu moct nijako hybat.

BOTTOVA ULICA:
Komunikacia na Bottovej ul. lezi na k.u. Stredne Mesto, parcela c. 2571 a vlastnikom je MESTO KOSICE.

N.O. - SEVERNA CAST:
Cast severnej komunikacie na NO od pamatnika po budovu VSZP lezi na k.u. Stredne Mesto, parcela c. 2444/1 a vlastnikom je MESTO KOSICE.

Cast severnej komunikacie na NO v mieste popri budove VSZP, lezi na parcele c. 2443/7 a pozemok nepatri nikomu, kedze vo vypise z listu vlastnictva je uvedene "List vlastnictva k danej nehnutelnosti nezalozeny".

Od krizovatky s Puskinovou ul. az po krizovatku s Protifas. bojovnikov lezi komunikacia na parcele c. 2443/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.

N.O. - JUZNA CAST:
Juzna komunikacia NO je rozdelena na viacero parcel, cast cesty od pamatnika po fontanu je vsak parcela c. 2444/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.

Usek v priestore krizovatky pred bankou CSOB je parcela k.u. Stredne Mesto, c. 2444/3, ktorej vlastnikom je tiez MESTO KOSICE.

Spred budovy byvaleho Horizontu zacina dalsia parcela k.u. Skladna, c. 1980/1, ktorej vlastnikom je AUPARK KOSICE, s.r.o.

Zhruba v priestore, kde sa konci parkovisko na Sennom trhu a zacina krizovatka Protifas. bojovnikov/Jantarova je parcela c. 2487/6 - "List vlastnictva k danej nehnutelnosti nezalozeny" a od tej krizovatky dalej na Palackeho ul. pokracuje parcela c. 2487/1, ktorej vlastnikom je MESTO KOSICE.

Zaujimavostou vsak je, ze vo vsetkych listoch vlastnictva vlastnika MESTO KOSICE je vyznacena plomba o zmene prava k nehnutelnosti na zaklade ziadosti V-497/2009. Zmena nezrychleneho zapisu do kastastra nehnutelnosti trva podla zakona 30 dni, takze bude potom zaujimave zistit, aka zmena sa chysta v novych listoch vlastnictva resp. kto bude novym vlastnikom (predmet plomby sa uz na www.katasterportal.sk zistit neda). Kym nie je zmena vlastnictva ukoncena, stale to patri vlastnikovi, ktorym je MESTO KOSICE.

Z uvedeneho vyplyva, ze Bottovu ul., severnu a juznu cast komunikacii na NO stale vlastni MESTO KOSICE. Jediny usek komunikacie, ktory lezi na pozemku AUPARK KOSICE je tak prepojovacia komunikacia medzi juznou vetvou NO a Bottovou ul.

Skutocnost je vsak vacsinou taka, ze pokial by na mojom pozemku existovala komunikacia, nemohol by som s nou nic robit, pretoze komunikacia ako taka je vlastnictvom niekoho (stat alebo obec) a maximalne by som mohol komunikaciu na mojom pozemku nejako blokovat alebo poziadat o vyvlastnenie uzemia (odpredaj alebo vymena za nahradny pozemok), na ktorom sa komunikacia nachadza. Vacsinou sa vsak stat ani obce takymito zalezitostami vobec nezaoberaju a kym nie je na papieri nejake rozhodnutie, vlastnik nemoze urobit absolutne nic.

Re #43087 jt:
Podla toho, co som uviedol vyssie, mi pripada, ze ked sa na verejnych rokovaniach na Magistrate uvadzali take informacie, ktore tu uvadzas, tak mi neostava ine, iba si mysliet, ze islo o zavadzajuce alebo nejake zavazne skutocnosti zahmlievajuce informacie.

Re #43090 Dimi:
HB Reavis zatial nevlastni ziadnu cast Bottovej ul., ktora je podla katastralnej mapy vedena ako jedina celistva parcela c. 2571 a JEJ VLASTNIKOM JE ZATIAL STALE MESTO KOSICE. To znamena, ze ZIADNY DIELIK TEDA NIE JE OHRANICENY AZ NA BOTTOVEJ UL. a podla mna je to nejaka dezinformacia.

A este jedna informacia, ak chces niekde stavat, tak samozrejme dielik nemusis kupit cely, ale mozes v nom mat urcity podiel a s druhym podielnikom/ostatnymi podielnikmi sa dohodnut alebo si vymedzit ohranicenie svojho konkretneho podielu.
Reakcia na: Sarko #43083:
Prekladať trať z Kuzmánky na Moyzesku považujem za nerozumné z hľadiska pomeru nákladov a nejakých prínosov pre mesto/MHD. Veď z jednej na druhú dohodím kameňom. Navyše, naši páni projektanti by určite ako jediné správne riešenie vyrúbali na Moyzeske celý park.

Re #43098 redburger: Pre mesto je dôležitý aj vzťah primátor - vláda. Keď sú opačne zafarbení, peniažteky voľajako netečú. A tu je to tak stále. Za vlády Muftyho tu bláznil Rudolf, za vlády Mikiho pravice primátoroval ľavicový Zdenko, no a za všeľudového Roberta tu máme primáta kádeháka. Samé blbé konštelácie.
Reakcia na: SOLTED #43058:
kač kač pakistanec, nehodnot nieco comu nerozumies ? ? ? a odpal si na tu svoju skrachovanu stranku
Kosice su a budu pravicove. Terajsi poslanci, aspon vacsina z nich, maju svojich volicov, ktori im daju hlas znovu. Poznajuc postoje ludi viem, ze asi vacsina nespokojnych kyvne rukou a povie si, ze aj tak lepsie nebude a volit nepojde.
Vie niekto, ktorá strana, či zoskupenie je v Košiciach, alebo sa aspoň javí najschopnejšia? nejaké body prgramu ( čo sa aj plnia ? ) , personálne obsadenie, ochota diskutovať a pod...existuje nekaý taký politický subjekt? Existuje nejaká politická alternatíva k tejto stoke, čo tu máme teraz? Nerád by som sem ťahal politiku, ale bohužiaľ osud dopravy v KE na nej stojí, tak sa len tak pýtam.. o nechopnosti terajšej koalície as presviedčam často a aj tu bola mnohokrát spomínaná negatívne, tak reku, či vôbec existuje nejaká strana, ktorej členom záleží na KE a majú kus rozumu v hlavách. Hm?
Reakcia na: Isidor #43095:
Kde je teda problém, aby sa to tak riešilo v KE? niesú projekty, nieje vôľa, alebo to u nás legislatívne jednoducho nieje možné? Totiž, ak by sa niečo vybojovalo zo štátnej kasy a niečo z EU , tak si myslím, že niektoré záležitosti ohľadom elektrickej trakcie by mohli byť reálne.
Reakcia na: m2001 #43094:
Ja nehovorim, ze doba je zla. Sam by som asi lepsiu nenavrhol. Len sa pytam, co budu zohladnene iste specifika...
Reakcia na: Valec #43091:
no mozno by to bolo na spodnej hranici spominaneho intervalu 🙂 rekonstrukcia v BA predpokladam nezahrnala nove obratisko, nejake zazemie pre vodicov, okrem toho novostavba trate podlieha prisnejsim stavebnym aj hlukovym normam.
Minuly rok otvoreny usek Laurova - Radlicka (tiez takmer 800m) stal 510 mil. CZK (vratane novej meniarne a relativne luxusneho prevedenia trate, protihlukovych stien atd.), z coho mimochodom Praha platila 38, zvysok EU+stat..
Reakcia na: Axel #43092:
obdobie prieskumu sa mi zdá dosť reprezentatívne, začne už aj letný semester na vš, v tomto by som nevidel problém.
Reakcia na: redburger #43076:
70 metrov stvorcovych za 2.8 miliona = 40 tisic za meter.
Ale 28 metrov stvorcovych za 1.5 miliona = 53500 za meter.
Takze mas scasti pravdu...
Hmmmm, DPMK chysta prieskum v mesiacoch februar-marec
Akceptuju aktualny stav (ne)zamestnanosti v US Steele a ostatnych podnikoch?
Akceptuju sezonnost v pocte cestujucich, ktori nevyuzivaju MHD celorocne?
Budu uz v tom case navratene zastavky na NO spred Allianzu nazad k dvojstromceku? ....
------
Ale na ten webovy dotaznik sa tesim uz vopred... Basnicke crevo sa nezaprie. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.