Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prednedávnom sme tu rozoberali kapacitu SOLARISU URBINO 15. Na www.solarisbus.pl píšu, že kapacita tohto autobusu je 40+127=167 miest
Reakcia na: Papyr #3331:
V BA to bolo normálne v prepravnom poriadku za čias MOC že v prípade náhradnej dopravy sa cvakne lístok z druhej strany, v prípade viacerých prestupov sa cvaká v prvých dvoch spojoch. Zošitky sú v Budapešti, obojstranne cvaknuteľné lístky skoro v každom meste v Rumunsku, BA (konečne niečo inteligentné v BA) lístky na štyri použitia v elektronickom označovači (škoda, že predáva len DP a nie aj trafiky) atď.
I.
Reakcia na: KVKV #3330:
Ale prave z Kosic si pamatam jednu vyluku, bolo to bud na Juznej triede, alebo niekde v oblasti Nad Jazerom, kedy jazdili nahradne Ikarusy na linke X3 (?) z Namestia Osloboditelov na konecnu Nad Jazerom. V tychto spojoch si clovek mohol orazit uz raz cvaknuty listok zhora a listok platil. Velmi sa mi to vtedy pacilo. Mohlo to byt niekedy v roku 1996/97.

BTW, ze ty si prazsky Slovak? 🙂
Reakcia na: Vladimír #3323:

Ohladne prestupovania si neodporujem, to je nutné už dlhú dobu až dodnes, vo velkomestách to prakticky bez toho neide. Snažím sa vidieť vec komplexne z ekon.stránky bez ohladu či niečo rozhodne magistrát alebo dp. Ide o to, aby sa investícíe rozumne využili na najpotrebnejšie veci, a v košickej mhd sú doležitejšie miesta . Myslím ,že na všetkých miestach by sa malo rozhodovať kompetentne ,mali by to byť odborníci zo širokým prehladom .
A pokial už niekto chce zaviesť prestupné cestovné lístky tak to ide v podstate zadarmo, niečo také fungovalo už dávno v nemecku -lístok by mal označovacie miesta na oboch koncoch. Jednorazový by bol napr. za 14.- dvojitý (vlastne prestupný) za 20.- Alebo vydať lístkové zošitky cenovo zvýhodnené ,existujú aj tzv.skladačky(napr.na 10jázd, použitá časť sa prehne alebo odtrhne. ,dodnes sú vo Viedni
Moj názor na zhustenie električkovej dopravy, dobudovanie trolejbusovej siete, a obmedzenie ad do role špičkových expresov a napájačov stále trvá
Reakcia na: balky #3327:
To hej , ale ARDO v BA existuje 😉
Reakcia na: BM #3325:
Vies, ze mi ani nezalezalo na presnych cislach?Jednoducho bola aj v BA, aj v KE.Je to minulost,tak ako Ardo.
Reakcia na: KVKV #3318:
To mi hovorit nemusis to viem velmi dobre
ADD: R&G tieto oynacovace tuboli pred vzse 8 rokmi 6412 a 4212. Boli na skusku. Mimochodom Bratislava na tom bezi tak isto., Tak nevidim problem


NODES> To uz budu musiet, len nech prosim nepouzivaju datove karty, lebo odzvoni aj rychlej jazde
Reakcia na: bigmac #3320:
to hej, krabust ako krabust. sorry a to robim v kuchynskom studiu, mal by som sa hanbit ?
Reakcia na: Nodes #3321:
V tomto žiadne kompromisy neuznávam. Má sa hlásiť riadne vizuálne aj akusticky. V Bratislave sa akusticky nehlási jednoducho preto, lebo tí dobráci nemajú nakúpené hlásiče, preto to beží len na displejoch. Košice hlásiče (zväčša) majú, preto niet ospravedlnenia pre "mlčanie busov".
Reakcia na: KVKV #3312:
V niečom sa dá súhlasiť, ale mýliš sa, pokiaľ ide o spomienky na elektronické označovače v Košiciach. Tie neboli "v tichosti" odstraňované, ale riadne odinštalované z dôvodu ukončenia ich testovacej prevádzky. Ak sa nemýlim, boli na dvoch vozidlách. Jednalo sa o výrobky značky R&G Mielec.
Prestupná tarifa podľa mňa potrebná je. Elektronické označovače podľa mňa potrebé sú. Ale pokiaľ mesto zatiaľ prestupnú tarifu nemá, dokážem to pochopiť a zniesť. Neporovnateľne viac ma fascinuje, že v Košiciach doteraz nevynašli kĺzavú dobu platnosti predplatných lístkov. V tomto ohľade sú Košice zo všetkých prevádzok MHD v tejto republike, ktoré predplatné lístky majú, na poslednom mieste.

Re #3313 S499.1023: K mojej a iste aj Tvojej maximálnej spokojnosti DPMK už 24-hodinové a týždenné lístky v automatoch pred železničnou stanicou ponúka.

Re #3314 BM: To si krásne vystihol. Intervaly sú vecou zmluvy o výkonoch medzi DPMK a magistrátom a vôbec nesúvisia s finančnou situáciou podniku.

Re #3316 KVKV: Myslím, že automaty značky Mikroelektronika, v ktorých sa krátkodobé (24h, 7d) predplatné lístky predávajú, sú veľmi spoľahlivé a bez obáv môžeš do nich peniaze nahádzať.

Re #3318 KVKV: Označovače R&G Mielec riadené palubným počítačom BUSE Blansko fungujú v Bratislave. Palubným počítačom R&G Mielec sú zase riadené v Žiline. A myslím, že sú v pohode. Okrem toho, dnes už R&G pnúka novší model označovačov ako je väčšina v Bratislave a Žiline.
V ďalšej časti si krásne odporuješ voči príspevku #3312. Nechceš prestupnú tarifu do Košíc, ale tvrdíš, že nosná doprava musí byť elektrickej trakcie a autobusy majú byť doplnkové. To znamená viac prestupov pre cestujúcich. Ak chceš viac prestupov, musíš mať prestupnú tarifu, nemôžeš ľudí finančne sankcionovať za vynútený prestup.
Reakcia na: KVKV #3316:
Pocas mojej navstevy pred par dnami v BA som si chcel kupit v nedelu 48 hod. listok, ale jediny predpredaj, ktory donedavna este fungoval na Hlavnej stanici, uz v nedelu otvoreny nie je. V pondelok som sa pytal pracovnicky predpredaja na Obchodnej, preco je na stanici v nedelu zatvorene. Ale ved si mozete kupit listok v automate, znela odpoved. A odkial mam zobrat 80 sk v minciach? ( Hodnota 24 hod. listka. ) - Bola moja protiotazka. Tu uz argument nebol. Takze nefungujuci predpredaj v nedelu nie je len v KE, ale ani v hlavnom meste, co je minimalne zarazajuce.
Reakcia na: BM #3314:
Ked uz budu tie zvysne BUSE panley, tak by som fakt bol rad, keby vodici pouzivali ked uz nie zobrazovanie plus hlasenie, tak aspon zobrazovanie ako v BA. Tam snad okrem jedneho autobusu zobrazovali zastavky vsetky vozidla, ktore mali informacne panely.
re balky, whirpool: v ba bol najprv na duplaku 7765+66, neskor sa prestahoval na 2xt6 7939+40. cisla co ti bm uviedol su ardo. chladnicka ako chladnicka...
KVKV:Mielec je napriek pociatocnej nedovere uz peknych par rokov v spolahlivej prevadzke v BA.
Reakcia na: BM #3314:
R+G MIELEC -nie sú to tie označovače čo boli donedávna v niektorých autobusoch? Je táto zostava a jej spolahlivosť overená v cca dvojročnej prevádzke v niektorom meste SK,CZ ?
Pokial je v KE najstratovejšia elektrická trakcia , tak je niekde velká chyba. Električkové trate bývajú vo velkých mestách nad 100tis. obyv. najvýkonnejším a ekonomicky najvýhodnejším systémom, tvoria páter mhd, autobusy by mali tvoriť len úlohu "napájačov" ed, nie jej konkurovať ako v KE. Cca 80 percent ed je v súbehu s ad. To nie je v poriadku. Je to dovod prečo sa stále stavajú nové trate a obmedzuje sa ad. -viď Praha-Barrandov.
Postupné obmedzovanie električkovej dopravy a likvidácia vozového parku v Košiciach skončí tak za 10rokov katastrofou-kolapsom ed. Vobec nie je pravda ,že Košice majú nadbytok električiek.
Mimochodom, priamo na zel. stnaici su umiestnene 2 automaty noveho typu v ktorych je mozne zakupit si casovy listok.

Teraz si nie som isty, ci len 24h, alebo aj 7 denny.

Zaklad znie, mat kopu drobnych, co suhlasim by mohol byt za istych okolnosti problem.

S tym, ze mincozruty sa neda celkom suhlasit, jedna sa o automaty, kde mincovy otvor je uzatvoreny a otvara sa az po zvoleni listka a nikomu nebrani nic v tom, aby otestoval najprv korunacku, ci to funguje. V pripade ze nie, strata nie je taka velka ?
Reakcia na: S499.1023 #3313:

1/Áno,táto roztomilá skutočnosť v Košiciach skutočne existuje, keď niekto príde v nedelu alebo v deň sviatku, tak nie je otvorený žiadny predpredaj, posledná možnosť je v sobotu dopoludnia. Na automaty velmi nebazírujem, pretože by som pri ich "peniazožravej nefunkčnosti" neriskoval nahádzať do nich niekolko desiatok korún . Mali by to predávať v trafikách alebo aspoň jeden predpredaj by mal fungovať keď už nie nonstop tak aspoň každodenne povedzme do 22:00. Čo keby cez sviatky a víkend to predávali vodiči a bez prirážky? jedine kladný efekt-vyššie tržby a menej čiernych pasažierov.
2/Vzdialenosti medzi zastávkami v Košiciach a intervaly hlavne víkendové sú skutočne odradzujúce, mnohokrát je lepšie ísť pešo keď nemám predplatný lístok. Podla mňa sa práve týmito dvomi vecami dp(magistrát, mesto atd...) pripravuje o zisky a velmi znižuje atraktívnosť mhd
- ale prestupný tarif to nezmení, lístok bude ešte drahší
3/nemám slovenskú klávesnicu , používať metódu "tabulka Alt xxxx" sa mi nechce,zdržuje, nabudúce použijem "a".
Reakcia na: S499.1023 #3313:
To je vecny problem Kosic ?
Reakcia na: KVKV #3312:
Aby som ta dostal do obrazu. To ze ake budu intervali urcuje magistrat a nie DPMK. Financie na DPMK su, ved za co by sa kupovali autobusy? Jedina ziskova doprava je zatial autobusova, ktora pokryva ciastocne straty elektrickovej a trolejbusovej trakcie. Podla toho co sa mi dostavilo do usi a pred oci malo by ist o vybavenie strojcekov R&G Mielec a dokupenie zbytkovych BUSE panelov.
Najvacsie naklady budu na elektrickovu trakciu lebo tam BUSE takmer vobec nieje. Pricom na trolejbusoch je 45 % palubnych pocitacov., Takze problem malicky. a co sa tyka autobusky , ta je zase na na tom vitazne, lebo 88% vozidloveho parku ma BUSE. Co sa tyka udrzby zvladaju udrzbu Solarisov a novych Karos, takze problem to taky velky nieje. Totiz dielne su vybavene uz aj laptopmi.
Co sa tyka udrzby BUSE, je podla mna 2krat lepsia ako v Blave, len skoda ze sa nevie ustalit to co robi 1018

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.