Reakcia na: eMareq #3343:
Podľa Prepravného poriadku je cestujúci bez platného lístka prichytený revízorom povinný zaplatiť cestovné a úhradu vo výške stonásobku základného cestovného bez príplatkov a zliav. Ak sa toho držíme doslovne, tak ak ma v Košiciach načape revízor bez lístka, mal by som zapliť cestovné 12 Sk + úhradu 1200 Sk, t.j. spolu 1212 Sk. Ale myslím, že to zapltenie cestovného (lebo myslím, že na to sa pýtaš) sa v praxi myslím nepraktozuje a revízor vypisuje pokutový blok len na 1200 Sk. Re #3346 Leveller: Nesúhlasím s druhou polovicou Tvojej tretej vety: "...je to dosť nemotorné, ale chápem." Konkrétne narážam na posledné slovo, pretože ja stále zmysel tohto opatrenia nechápem. Celý tento "cirkus" je úplne zbytočný, nerieši nič, ba ešte odrádza tých platiacich cestujúcich od používania MHD.
Plne však súhlasím s tým, že sa tým len zbabelo rieši neschopnosť DPMK zabezpečiť kontrolu na týchto linkách. R-ky nepotrebujú nič viac ako revízorov.
KVKV
Ohladne prestupovania si neodporujem, to je nutné už dlhú dobu až dodnes, vo velkomestách to prakticky bez toho neide. Snažím sa vidieť vec komplexne z ekon.stránky bez ohladu či niečo rozhodne magistrát alebo dp. Ide o to, aby sa investícíe rozumne využili na najpotrebnejšie veci, a v košickej mhd sú doležitejšie miesta . Myslím ,že na všetkých miestach by sa malo rozhodovať kompetentne ,mali by to byť odborníci zo širokým prehladom .
A pokial už niekto chce zaviesť prestupné cestovné lístky tak to ide v podstate zadarmo, niečo také fungovalo už dávno v nemecku -lístok by mal označovacie miesta na oboch koncoch. Jednorazový by bol napr. za 14.- dvojitý (vlastne prestupný) za 20.- Alebo vydať lístkové zošitky cenovo zvýhodnené ,existujú aj tzv.skladačky(napr.na 10jázd, použitá časť sa prehne alebo odtrhne. ,dodnes sú vo Viedni
Moj názor na zhustenie električkovej dopravy, dobudovanie trolejbusovej siete, a obmedzenie ad do role špičkových expresov a napájačov stále trvá