Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PTI #28468:
Ten navrh "skolskej" elektricky Optima - SouD - Moldavska - Kuzmanyho - B. Nemcovej sa mi veruze z laickeho pohladu pozdava.
Od Optimy vezme vysokoskolakov, pri SOUD pozbiera obsah internatov na Werferovej - odvoz na stredne skoly (Srobarka, Postova, LNovomeskeho), odvoz na vysoke (areal UPJS na Srobarke, Jesennej, vzapati TU a este aj Botanicka).
Dnesny stav je ten, ze studenti prestali chodit poloprazdnymi R1kami (mimo spicky, rano je to o zivot, pretoze R1 pride k Optime plna, tak sa na to studeni vykaslu) k sudu a nasledny prestup na L7, pretoze sa zrusila nadvaznost spojov.
Reakcia na: TA #28473:
Cela vystavba Auparku nema zmysel... ?
Reakcia na: PTI #28459:
ako je možné, že sa otočka Bottova zachová aj po výstavbe Auparku, keďže po severnej strane by nemala viesť žiadna iná ako električkova doprava? Súčasný úsek cesty na NO popri Sennom trhu / Drevnom trhu ostane zachovaný? ( vôbec bude to mať zmysel? )
Reakcia na: PTI #28469:
Aha, to je ochrana proti vyhladavacim programom mailovych adries, ktore potom hromadne posielaju spam. Mail je sarko @ gtsi . sk (bez medzier), dakujem.
Reakcia na: grofmathias #28455:

Ak uvediete email, tak Vám návrh pošlem.
P.Titl
Reakcia na: redburger #28451:
Oproti Londynu maju KE luxusnu dopravu? Akoze Londyn si 'odpiekol' elektrickovu a trolejbusovu dopravu, to je pravda, ale co take metro? Ja som si nevsimol, ze by nejaka bus linka mala vacsi interval ako 15-20 minut a nejake meskania suvisia pravdepodobne so znacnym zahltenim IAD trvajucim prakticky po cely den. Lenze kym v Londyne je to dosledok rozmachu automobilizmu, ktoreho vysledok v tom case nikto nepredvidal, Kosice maju milion prilezitosti, ako sa poucit. Ale nie, Kosice sa musia trpko ucit na vlastnych chybach. Len skoda, ze tu uz potom nebudeme mat ziadne elektricky, ani trolejbusy. A co je najhorsie, ani to metro.
Reakcia na: Sarko #28467:

Nedá sa lebo to vypisuje sarko%20[at]%20gtsi%20[dot]%20sk.

Ak sa dá, tak to rozhieroglifujte, díky, pošlem materiál o zjednosmernení.
Reakcia na: grofmathias #28466:

Veľké prestupové terminály MHD majú význam iba v uzlových staniciach metra, v Košiciach sa ani zďaleka žiadna zastávka (vyjmúc VA USS) neblíži potrebám niečo také budovať.
Čo sa týka LV, zastávam názor, že prekopanie linkového vedenia má zmysel iba vtedy, ak sa zásadne zmení komunikačný systém napr. výstavbou novej nosnej komunikácie, ak sa otvára nová električková alebo trolejbusová trať. Myslím si že bolo oveľa výhodnejšie aj lacnejšie upraviť intervaly niektorých liniek, kde je potrebné posilniť, tak posilniť, a určite by to bolo výhodnejšie ako sa vybíjať na tom kto v DPMK presadí svoje umelecké dielo - opäť sa historicky opakuje fakt, že DPMK nie je schopné vyprodukovať 1 materiál, ale musí byť 1+1 (Kuzma). Ak sme pri tom posilňovaní električkovej dopravy - prečo autobus v trase stanica - NO - Moldavská - VŠA - Cassovia - sú tam koľaje aj výhybky, mohla byť električka.
Aj 5-ka od Optimy by viac slúžila aj internátom, keby nešla na stanicu, ale odbočila pri ZŠ na Kuzmánku (kopec stredných škôl) a skončila okolo športovej haly na Zimnej, resp. Amfiteátri (TU).
Reakcia na: PTI #28461:
Ja som mal pocit, ze som sa s tymto alebo podobnym navrhom stretol este pred rokom 2003 a z toho pramenila moja pochybnost. Ale pokial takto osobne tvrdite, ze ste autorom jednosmerneho vnutorneho mestskeho okruhu mesta, tak nemam dovod vam neverit.

Mna by zaujimal konkretne ten navrh, resp. nacrt, ako su radene jednotlive prudy, ktore krizovatky by ostali s riadenim CSS, pripadne aj nejake blizsie informacie o tomto. Pokial by to bolo mozne, potesim sa comukolvek na moj mail kliknutim na prezyvku.

Dakujem, P. Sirkovsky.
Reakcia na: Sarko #28464:


K tej 13-tke....no, mne by stačila jedna smena, aby som bol magor z tej trasy ?

K tomu linkovému vedeniu. Prezentoval som svoj názor, nikomu ho nevnucujem, tu od Vás som dostal zopár konštruktívnych pripomienok, čo by mohlo byť ináč, ako mám ja. Proste, dávam návrh, aký dávajú aj kamaráti niekomu, kto si "stavia dom". Nestaviam ho ja, ale pomocou návrhu môžem vylepšiť časť stavby, resp. proces jej výstavby. O to tu ide. Až by som poznal podrobnosti, ktoré sú internými záležitosťami DPMK a o ktorých ja nemám páru, bolo by linkové vedenie z mojej strany lepšie zvládnuté. Takto je to len môj subjektívny pohľad na potreby mesta dopravovať občanov. Ok? Nepresadzujem, len obhajujem, ak niečo nie je jasné.
S tou električkovou dopravou naprosto súhlasím, lenže v KE nieto prestupných terminálov, ako napr. v Prahe, či Mníchove, alebo Ríme.

Idem spať, tak sa majte, dobrú noc.
Reakcia na: grofmathias #28463:
Ale no, Ty si myslis, ze ten vodic bude robit kazdy den L13 az do dochodku? A co zadelenia? Co prejazdy na ine linky? Atd, atd ?
Reakcia na: grofmathias #28449:
Celkom obdivujem Tvoj zaujem a snahu o prezentaciu vlastneho linkoveho vedenia, pretoze tato tema je velkou vyzvou aj pre naslovovzatych odbornikov. Niektore myslienky su dost zaujimave a neskazene profesionalnou deformaciou, ale pri argumentacii spoluprispiavatelov zacinam mat pocit, ze sa zamotavas a nemas vsetko premyslene do detailov. Ono kto nema aspon priemerne znalosti o problematike v tejto oblasti, je tazke vytvorit "nieco" z "nicoho". To je ako keby bytovy architekt niekomu planoval rekonstrukciu bytu, ktory ani len nevidel. Lenze Ty nie si ani tym pomyselnym "bytovym architektom", preto by bolo mozno lepsie, keby si bud nechal od skusenejsich poradit, alebo aspon sa spojit s niekym, kto tomu rozumie.

Inak to nie je az tak davno, co R-ky z celeho mesta premavali po rychlodrahe aj v 30-sekundovych intervaloch a to aj vlaky tvorene z trojclennych suprav. Elektrickova doprava je sice z hladiska seriovosti najviac zranitelna, lenze aj najvykonnejsia a najekonomickejsia, pokial su vozidla a trate aj patricne vyuzivane. Pri coraz viac rozmahajucom sa individualnom automobilizme sa autobusy budu postupujucim casom dostavat do coraz dlhsie trvajucich zapch a nepredvidatelne nehody s tym suvisiace mozu AD ohrozit viac ako ED. Ak sa bude planovat vacsia segregacia ED od ostatnej dopravy, tak zranitelnost moze byt vyrazne ovplyvnena. Ani v KE netreba vela, aby to fungovalo podobne ako v Prahe. Taka harmonia tu moze fungovat tiez, ak sa schvali nove linkove vedenie, do ktoreho budu hovorit len odbornici a nie "nic netusiaci" starostovia.
Reakcia na: Isidor #28462:

Máš pravdu, ale neviem si predstaviť, že by som mal byť vodičom linky 13, ktorá jazdí pravidelne OC Važec-Krásna. Veď to je na psychiatriu. Denne spraví x otočiek, bude poznať každý kameň, každú rastlinu pomenuje vlastným menom, atď.... ?
Reakcia na: grofmathias #28460:
hlavne má oveľa viac prachov (za tento rok tuším celkové dotácie 13mld. Kč !) - za to by vedel robiť MHD asi hocikto aj v KE (na druhej strane, utopiť to v nejakej čiernej diere typu EMtrest, na to treba špeciálny talent)

Ideálny prípad prestupného LV je taký, že ani netreba nič vzájomne koordinovať - spoje chodia tak husto a pravidelne, že proste "furt niečo príde" 🙂 Samozrejme, v meste veľkosti Košíc to nejde spraviť do extrémov typu pražské metro. Ale stále lepšie 10min. intervaly než "vláčikovanie" (krásny pojem 1018 ?) aké máme dnes.

Vyčítané je asi to, že aby to bol seriózny návrh LV, ktorým sa môže zaoberať mesto a pod., tak tomu chýbajú intervaly, prepočty výprav vozidiel, potrebných vodičov, ujazdených km, porovnanie vyťaženosti základných vetiev dnes a podľa návrhu, a tak. No zas na šotoušskej diskusii by sa to tak vážne brať nemuselo...

Hej, 4-zastávkový neprestupný lístok je totálny nezmysel, o tom tu vrámci fóra panuje vzácna zhoda 🙂 Autor tarify sa k tomu svojho času vyjadril, cit. "Pôvodný návrh bol 10-minútového časového lístka. Zrušili [sme] ho vzhľadom k tomu, že takýto časový prestupný lístok je v praxi skoro nevyužiteľný." -- DPMK sa proste rozhodol, že to cestujúci aj tak nevyužije ?
Reakcia na: Sarko #27994:

Ak sú pochybenia kto to asi vymyslel, môžem poslať na Vašu emailovú adresu kópiu Košického korzára zo 16.10.2003, strana 3, článok: mi Košický korzár, zo dňa 16.10.2007, strana 3 - článok "Zápcham na križovatkách možno lacno zabrániť", podtitulok P.Titl: Zmenou dopravného značenia a signalizácie by sa priepustnosť zvýšila až o 40 %.
V archíve Korzára tento článok nie je publikovaný.
Sú to viac ako 4 roky, čo som tento návrh prezentoval v médiách, ale reakcia bola temer nulová. Záujmom mesta nie je riešiť dopravné problémy, stále sa čaká na bohatých investorov, ktorých podojíme, aby niečo poriešili. Aj
povinnosti mesta - napr. rozšírenie Palackého pod železničným podjazdom - mesto odsunulo na štát, aj keď Štúrova ulica už dávno nie je štátnou, ale mestskou komunikáciou.
P.Titl
Reakcia na: Isidor #28454:

Jasná vec, nevšimol som si ten Lorinčík v popise zastávok.
Pražskú dopravu s košickou nemožno porovnávať, má oveľa väčší vozový park a širšiu sieť komunikácií, kadiaľ viesť linky.
To jazero bude kvôli električkám stále asi najväčším problémom. Skoordinovať L9 s autobusmi, ktorých dráhu križuje v tzv. prestupných uzloch a tie následne skoordinovať s L3 a L7 v centre mesta neviem, či sa dá. Uvidíme. Veď ja som nepovažoval pôvodné linkové vedenie a intervaly výprav za zlé, v príspevku som len upravil niektoré trasy s tým, že by sa približná dĺžka trás zachovala. Neviem, čo je mi tu vyčítané. Takisto môže prezentovať "svoje" LV každý na tomto fóre.
Ja cestujem veľa a využívam prestupy, tiež by som nerád vyčkával na následný spoj, tak som sa rozhodol, že predstavím svoj návrh. Nepreferoval som sídl. KVP, keďže tu bývam, ponechal som počet spojov aj THC furči sa pridalo aj Jazeru....Neschvaľujem, takže sa všetko uvidí, ako to dopadne. Každopádne, 4-zastávkový lístok nahradiť 10(15)-minútovým a potom prestupná tarifa s novým, rýchlejším linkovým vedením nemá prekážok.
Reakcia na: KVKV #28397:

Končiť linky v centre mesta je luxus, nie je tam priestor, ide aj o hlučnosť a životné prostredie, ako aj cenu pozemkov. Námestie osloboditeľov nikdy nebola konečné, len pre niektoré posilové linky. Konečná, resp. otočka Bottova sa v rámci dopravného riešenia AUPARKu zachováva. A čo sa týka vlastného dopravného riešenia, AUPARK musí prevziať ako základ schválený územný plán Námestia osloboditeľov.
Nové linkové vedenie akože ruší peáž električkovej a nekoľajovej dopravy - príkladom je Myšľa - skrátenie linky iba po Važec. Nerozumiem prečo musí byť ale linka do Spalovne vedená cez Barcu, VSS, Južnú triedu, NO, ŽS vedená vedľa električky, ale nemá tiež konečnú v Barci a ďalej prestup na poloprázdnu 4-ku ?
Reakcia na: S499.1023 #28452:
nie, zial som tu iba dva roky, takze to nemam moznost porovnat ?
Reakcia na: Dimi #28427:

Pracoval som na UDI päť rokov, zrušili ho poslanci v r.1992 na návrh vtedajšieho poslanca Križana - starostu Furče. Doprava v meste kväli tomuto kroku doteraz trpí, nie je nik kto by navrhol a presadzoval koncepciu, jeden človek na UHA na to absolútne nestačí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.