Keď to zobereme do extrému, v Budapesti jazdia UV-čka z 50. rokov (aj ked neviem akým zázrakom sa im to podarilo ? dobrá údržba?) a neviem neviem ked porovnám jazdu s nimi s našimi T3, kludne sa im vyrovnajú ?
Aj štyri (autobusy), keď si to prepočítaš na Sk. Ale pri tomto porovnaní sa pochopiteľne nedá ostať (jedine tak v DPMK), lebo električka má vyššiu kapacitu (konkrétne Astra oproti SU18 asi tak o 50 ľudí, tzn. tretinu), dlhšiu životnosť (skoro 2x toľko, po generálkach ešte viac), lepšie dynamické vlastnosti, je rýchlejšia, ekologickejšia, lacnejšia na prevádzku (pri splnení istých podmienok) atď atď., dalo by sa pokračovať dlho.
Na druhej strane, letmý pohľad do českých dopravných podnikov odhalí, že nové vozy zo Škody či Inekonu tvoria zatiaľ všade menšinovú časť obnovy vozového parku (pochopiteľne, z finančných dôvodov) a v prvom rade sa robí všetko možné aj nemožné s vozňami radu T3/KT8 (a raz hádam dôjde aj na T6), aby sa im predĺžila životnosť za priaznivú cenu rekonštrukcie (viď pôvodný príspevok). Taký Liberec celkom odmietol koncepciu škodováckych pevných podvozkov a rekonštruuje svoje T3ky na T3R.P alebo "wany". Zatiaľ im tam tuším jazdí dokonca aj jedna súprava T2
Musím uznať, že to sú pekné sumy. Nechcem velmi otvárať predchadzajúcu tému, ale za jednu Astru sú tri autobusy Solaris 18m. A to nerátam ešte kolajnice a neviem čo všetko. V dnešných časoch úspory sa ani nečudujem , že DPMK preferuje busy. Dúfam, že som nikoho neurazil ?
Čo sa týka nových električiek, tak z českej produkcie (pre nás najreálnejšej) stojí Astra/Anitra cca. 33 mil. Kč (Trio bude na tom podobne), pražské "Porschetry" deluxe edition cca. 55 mil. Chybičku krásy to má jedine tú, že pustiť také niečo na košické trate by bola samovražda (pre električku aj trate), to neprichádza do úvahy.
Takže tu máme cestu rekonštrukcií, či už reálnych, alebo papierových... výhodou je nízka cena, osvedčená koncepcia s otočnými podvozkami.
KT8D5R.N2 verzia Košice - 8 mil.? Sk
KT8D5R.N2P verzia Praha - cca. 20 mil. Kč
T3R.P - 5-7 mil. Kč, s novou skriňou (T3R.PV) plus nejaký ten milión
T3R.EVN verzia Liberec/"socka" - 8,5 mil. Kč
T3R.EVN verzia Ostrava/"bulwa" - cca. 11 mil. Kč
T3R + vlek VV60LF - cca. 20 mil. Kč
KT3 (z dvoch T3) - cca. 15-18 mil. Kč
K3RN (z K2) - cca. 18 mil. Kč
TKT Kvatro alias "trojwana" - cca. 25 mil. Kč
"ja som pravidelny cestujuci a nepotrebujem ziadne dalsie informacie aby som elektricky nemohol posudit sam" no bez urážky, ale ešte veľa vody v Hornáde bude musieť pretiecť, aby si mohol električky posúdiť sám. A to, ako sa v nich cítiš ty, je irelevantné vo vzťahu k technickému stavu vozidiel a infraštruktúry... Ak tu ľudia, ktorí sa do problematiky rozumejú viac ako dobre, napíšu, že to s elinami v KE ide dolu vodou, tak to asi tak nejak bude, nie?
Čo sa týka BB - v BB tiež nikoho ani vo sne nenapadlo, že raz príde deň, keď sa už trolejbusy v uliciach neobjavia. A ten deň aj skutočne prišiel... A na jeho vyvolanie stačilo pár ľuďom nabulíkať, že trolejbus je drahý, ťažký a nie je o nič ekologickejší ako nový autobus... Takže bacha na vec..
"neni problem zohnat nove elektricky este z CKD alebo parsu" - prosím môžeš mi nejaké ukázať, bo ja akosi o žiadnych neviem... Žeby to bolo tým, že ani jeden električky nevyrába, resp. už nevyrába?
Banska Bystrica nemala vlastny dopravny podnik ale robila to tam neviem ci aj nie sukromna SADka a navyse zmenili dopravcu takze preto ta trolejbusy nejazdia, unas DPMK vlastni 100% len mesto a myslim ze vymenit sa tu nic nechysta, dost bolo blabosenia o chujovinach, nic sa nezrusi a hotovo navrhnite nejaku normalnu temu a nie tu sa hadame ze koho prianie o zrusenie elektriciek sa splni skor
ta ropna kriza...a dovtedy? potom budu eliny preferovane, len ci budu vozy.to po prve.I ked asi ani to, bo bude ina forma pohonu.
Ja nevravim, ze elektricka je tuna sudena na zahubu, ale ked jednoducho tvoje nazory a nazory ludi na fore nezdielaju ludia hore, tak zialbohu, velkymi NIKDY mozes ist na lamparen.
Tu vravis ake su elektricky super a ze nikdy nedoziju, tak preco mas jednu nohu vonku? preto, ze intervaly mas take, jake nemaju obdobu asi nikde.
Ale zato sa vozia ludia v novych busoch a dalsie sa idu nakupovat....
Apropo sa kukni do BB, ak sa nemylim, troliky su Eko pohon nie? Jednoducho ked si hopre zmyslia, ze bude tak, ta bude tak.
A ne, ze tebe abo nam sa opacia elektricky, ta budu, no iste.
JA vravim, ze akurat netreba vela, aby bola elina atraktivnejsia, a ty jej obhajca sa ides somnou hadat. Ta si ujasni, co vlastne chces.
Diggi je moj clovek a myslim ze sa vyzna viac sko vy zvisni.
Takze dalsie veci:
- Elektricky sa nezrusia NIKDY!!!A viete preco?Lebo elektricky su buducnost, jazdia na elektrinu nie na naftu alebo plyn takze ber tak ze az zase budu ropne krizy alebo sa ropa a plyn vycerpaju tak co bude?Myslis ze vtedy budu potrebovat elektricky preferencie?
- Vladimir, ty to vidis tiez inak a okrem toho co myslis ze pozriet sa do elektrickovej prevadzky?Ze mam ist do depa a popozerat sa tam?Myslim ze nebude treba lebo tam su dielne a zaparkovane vozy, suciastky a nastroje, co by ma natom malo zhrozit?
- okrem toho elektricky maju podla mna DOST velku preferenciu alebo snad ste elektricku asi nevideli velmi dlho, to ja rano chodim jednou nohou vystrcenou cez dvere lebo som sa vtrepal posledny, elektricky su podla viac nez dost vyuzivane, samozrejme pocitaj s tym ze elektricky nejazdia v celom meste a tak nemozes pocitat vyuzitie elektriciek aj s obyvatelmi sidlisk kde elektricky nejazdia.
- jednou chybou DP je ze nevie dobre hospodarit, penazi aj ludi je dost, taktiez si myslim neni problem zohnat nove elektricky este z CKD alebo parsu ale o tom az neskor
a k zaveru:
ja som rad ze tu elektricky mame, rad nimi cestujem a nestazujem sa, nepozeram sa na elektricky z takeho pohladu ako vy daktori ze ci ma nadupane daktore vonkajsie alebo kozmeticke veci, stav zvrsku je dost zly avsak aj keby tu boli neviem jake super a nove kolajnice a elektricky tak ajtak by sa toho vela, lebo neisme v Brne kde je elektricka panom v premavke, na kazdom mieste a kazdu chvylu mas semafory, vyhybky a vsetko mozne, trolejbusy natom tiez niesu zle kedze vacsina vozoveho parku bola dokupovana v 1998 a teda sa jedna este o pomerne nove vozy a udrzba vedenia nie je taka narocna ako udrzba kolajnic
tot vse a vy co rozmyslate o zruseni elektriciek si to viac-menej prajete, zatial co ja som pravidelny cestujuci a nepotrebujem ziadne dalsie informacie aby som elektricky nemohol posudit sam ?
nemozes ale popriet, ze na to, aby bola ED atraktivnejsia aspon trocha, by stacilo trocha vole a rozumu.do plena:
Ja dufam, ze bude take linkove vedenie, co ED postavi na nohy.
Otazkou pre mna zostavaju linky AD, ktore kopiruju kolajnice napriklad.A tiez temer nulova preferencia, semafor pri druzbe,a bohove chronometraze , este neviem z akych cias.
A len taka mala prihoda.nemal som tu moznost posudit inu ED ako nasu (akurat raz v miskolci) ,ale myslim si, ze ti co vravia, ze BA a KE je velky rozdiel , maju pravdu.To je asi nieco ako nasa SADka. tak autobus sa vlecie a stale nadbieha oproti CP aspon 5 minut.Vcera som sa vozil medzi lucencom a Kotmanovou,resp.mytnou. aj tam aj nazad to tak mastilo, ze az som sa bal, ze sa vyvratime.tomu ja vravim doprava.
Ked som siel do lc, vodic siel na 60 tke 90 a na 80 tke kilo.A obehlo nas myslim jedine IAD vozidlo
? .
...sak to uz je trapne jak tu vsetci placete nad niecim co sa nestalo a porovnavat Kosice s Rumunskom je tiez dost velky rozdiel...ak by tak zvysoka srali na KD tak nemas ziadne modernizacie ani GO, jazdia zhnite crepy, nerobi sa Juzna trieda ...a to ze su vozy take ponicene je nie len vinou udrzby ale hlavne vinou Kosicanov, ktori si ich sami devastuju..kto bude vrazat tisice do niecoho co vie ze na druhy den bude znova rozbite??? NIKTO
Kto pojde elektrickou ked chyba preferencia??? NIKTO
Tu ale ide o to ze nie su peniaze a treba sa naucit aj hospodarit...ale nikto tu elektricku nerusi....neviem co tu take blbosti dokola tocite
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
Na druhej strane, letmý pohľad do českých dopravných podnikov odhalí, že nové vozy zo Škody či Inekonu tvoria zatiaľ všade menšinovú časť obnovy vozového parku (pochopiteľne, z finančných dôvodov) a v prvom rade sa robí všetko možné aj nemožné s vozňami radu T3/KT8 (a raz hádam dôjde aj na T6), aby sa im predĺžila životnosť za priaznivú cenu rekonštrukcie (viď pôvodný príspevok). Taký Liberec celkom odmietol koncepciu škodováckych pevných podvozkov a rekonštruuje svoje T3ky na T3R.P alebo "wany". Zatiaľ im tam tuším jazdí dokonca aj jedna súprava T2