Reakcia na: dragula #21732:
Aj štyri (autobusy), keď si to prepočítaš na Sk. Ale pri tomto porovnaní sa pochopiteľne nedá ostať (jedine tak v DPMK), lebo električka má vyššiu kapacitu (konkrétne Astra oproti SU18 asi tak o 50 ľudí, tzn. tretinu), dlhšiu životnosť (skoro 2x toľko, po generálkach ešte viac), lepšie dynamické vlastnosti, je rýchlejšia, ekologickejšia, lacnejšia na prevádzku (pri splnení istých podmienok) atď atď., dalo by sa pokračovať dlho.Na druhej strane, letmý pohľad do českých dopravných podnikov odhalí, že nové vozy zo Škody či Inekonu tvoria zatiaľ všade menšinovú časť obnovy vozového parku (pochopiteľne, z finančných dôvodov) a v prvom rade sa robí všetko možné aj nemožné s vozňami radu T3/KT8 (a raz hádam dôjde aj na T6), aby sa im predĺžila životnosť za priaznivú cenu rekonštrukcie (viď pôvodný príspevok). Taký Liberec celkom odmietol koncepciu škodováckych pevných podvozkov a rekonštruuje svoje T3ky na T3R.P alebo "wany". Zatiaľ im tam tuším jazdí dokonca aj jedna súprava T2
LUK
Čo sa týka BB - v BB tiež nikoho ani vo sne nenapadlo, že raz príde deň, keď sa už trolejbusy v uliciach neobjavia. A ten deň aj skutočne prišiel... A na jeho vyvolanie stačilo pár ľuďom nabulíkať, že trolejbus je drahý, ťažký a nie je o nič ekologickejší ako nový autobus... Takže bacha na vec..
"neni problem zohnat nove elektricky este z CKD alebo parsu" - prosím môžeš mi nejaké ukázať, bo ja akosi o žiadnych neviem... Žeby to bolo tým, že ani jeden električky nevyrába, resp. už nevyrába?