Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Viete co?Seru na vas, ja du domu. Lebo tu ked daco clovek povie ukamenuju ho a pritom za taku hovadinu ako ked tu dakto raz mozno v podnapitom stave napisal ze zrusia elektricky tak uz to tak.Nema to vyznam sa tu vobec o dacom bavit ked mi silou mocou chce 90% userov tohto fora vyvratit moj nazor, co sa im aj tak nepodari ? .

Jo inak Isidor z kade mozme mat K3RN ked uz nemame samotne K2, inak tie T3R.P su tie co maju tie nove cela brnensky nater? ?

a nejake nove elektricky sa daju pozhanat tu
http://www.parsnova.cz/index.php?im=19&lang=cz ?
Reakcia na: TA #21734:
USS za znečisťovanie životného prostredia štátu platí. DPMK, iný dopravca alebo súkromný vlastník auta za znečisťovanie výfukovými plynmi neplatí v žiadnom prípade. Dopravná politika štátu.
Reakcia na: Diggi #21713:
Však keď sa dochovajú len historické zákonom chránené električky, tak po zrušení pravidelnej hromadnej osobnej prevádzky môže vzniknúť a zvolenom a udržiavanom rozsahu siete nepravidelná prevádzka s historickými vozidlami ako je to v Tebou spomínanom Blackpoole. Na Západe bol technický pokrok vždy o kúsok popredu, takže ak sa krajiny bývalého Východného bloku zo Západu nepoučia, možno aj Slovensko čaká podobná tŕnistá cesta ako Anglicko, kde sa tiež až na drobné výnimky všetko porušilo a existujúce novovybudované prevádzky nemajú dlhú históriu:

Dockland Light Rail (DLR): Prvý úsek bol otvorený v roku 1985, súčasný vozidlový park má 99 dvojčlánkových vozidiel premávajúcich vo dvojičkách, 5 liniek,

Manchester Metrolink: Prvý úsek otvorený v roku 1992, 32 dvojčlánkových električiek, 2 linky,

Sheffield Supertram: Prevádzka otvorená v roku 1994, 25 trojčlánkových električie, 3 linky,

Midland Metro: Prevádzka otvorená v roku 1999, 16 trojčlánkových električiek, 1 linka,

Croydon Tramlink: Prvý úsek otvorený v roku 2000, 24 trojčlánkových električiek, 3 linky,

Nottingham Express Transit (NET): Prevádzka otvorená v roku 2004, 15 trojčlánkových električiek, 1 linka.

Ďalšie dve prevádzky (Edingurgh, Liverpool) sa majú otvoriť koncom roka 2007 a v roku 2009.

O električkovej prevádzke v Blackpoole je na stránke informácia, že prevádzka bola otvorená v roku 1885 ako v prvom meste s električkou v krajine, ale od roku 1936 prevádzka upadá a zvyšok siete (okrem dnešného úseku) je zrušený začiatkom roka 1960. Na dnes používanom úseku by sa malo vedieť promenádovať 68 historických osobných motorových električiek a 7 vlečných, ďalších 8 by malo byť zakonzervovaných. Nikde som v rýchlosti nenašiel dátum spustenia prevádzky s historickými električkami, možno že nadviazalo na zrušenú pravidelnú dopravu v roku 1960. Vo fóre však čítam, že vraj aj Blackpoolu hrozí zatvorenie prevádzky...

Z toho vyplýva, že po historickej stránke ani jedna prevádzka nevydržala a jediná prežila už len ako torzo s premávkou historických električiek, nad ktorou tiež visia otázniky. Takže po 25-tich rokoch sa od roku 1985 všetko a za určite nemalé prachy stavalo nanovo. Ak v tom bude nejaká paralela ako na Slovensku a napr. v roku 2010 sa zrušia všetky elektrické prevádzky, tak možno v roku 2035 sa dočkáme nových prevádzok ?
Reakcia na: Sarko #21737:
doplnenie predposledného odstavca: "...ale to by sa už písal rok 2013 a..."
Reakcia na: Sheep #21719:

Ad VEČNOSŤ: Ujasnime si základný pojem, nech sú električky (a čokoľvek iné) akákoľvek budúcnosť a nech sú tieto veci akokoľvek nové, v súčasnej trhovej ekonomike a silných konkurenčných tlakoch nie je problém, aby sa akákoľvek firma dostala do nútenej správy, skrachovala, stratila (bola odňatá/neobnovená...) licenciu na prevádzkovanie a také vozidlá nejakej dopravnej spoločnosti môžu byť aj úplne nové. Ale nebudem zachádzať do detailov, lebo je to tak obsiahla záležitosť, ktorá sa do jedného príspevku nevojde.

Ad PREFERENCIA: To, čo funguje v KE sa preferenciou nazvať nedá. Tá je buď povypínaná, alebo ešte nefunguje, alebo funguje s neúmerne dlhými čakacími dobami. Jediná skutočne dynamická preferencia fungovala (neviem, či ešte...) na križovatke Alejová - Pri prachárni.

Ad NOVÉ ELEKTRIČKY: Za čo a od koho sa kúpia? Za súčasných podmienok, keď je veľký problém urobiť jednu rekonštrukciu KT8 s nízkopodlažným článkom za rok sa asi ďaleko nedostaneme. A väčšina vozidlového parku nebola dokupovaná ani v Brne, ani v KE.

Dnes máme navyšší počet vozidiel z roku 1986 (30 ks) a 1992 (24) a za nimi v malých počtoch vozidlá z rokov 1989 (12), 1990 (12), 1987 (7), 1984 (5), 1983 (3) a 1982 (1). Po životnosti je už 9 vozidiel (z toho len 3 prešli GO), na budúci rok čisto teoreticky dožije ďalších 7 a to už nie je čo vyradiť! Takže do konca budúceho roka by DPMK potreboval 13 nových sólo električiek alebo vykonať GO. Kedy to stihne, keď za posledných 6 rokov prešli generálnou opravou po dátume garantovanej životnosti iba 3 vozidlá? To je pol vozidla za rok, ale objektívne pripočítam tie 4 GO KT8 na typ KT8D5RN, čo je 8 vozidlových jednotiek=spolu 11 jednotiek, takže tých 13 potrebných by sa rekonštruovalo 7 rokov, ale to by sa už písal rok a to už bude mať DPMK po životnosti ďalších 48 električiek!

Doteraz mal DPMK z čoho vyraďovať a veľkoryso tak aj robil. Veď ešte v roku 1990 mal DPMK približne 230 električiek, z toho cca 190 typu T3. V roku 2000 existuje už len cca 150 električiek a ku dnešnému dňu 105 kusov. Pekné tempo likvidácie, že? Tušil si aspoň, koľko mal/má DPMK vôbec električiek?
Reakcia na: Isidor #21735:
Keď to zobereme do extrému, v Budapesti jazdia UV-čka z 50. rokov (aj ked neviem akým zázrakom sa im to podarilo ? dobrá údržba?) a neviem neviem ked porovnám jazdu s nimi s našimi T3, kludne sa im vyrovnajú ?
Reakcia na: dragula #21732:
Aj štyri (autobusy), keď si to prepočítaš na Sk. Ale pri tomto porovnaní sa pochopiteľne nedá ostať (jedine tak v DPMK), lebo električka má vyššiu kapacitu (konkrétne Astra oproti SU18 asi tak o 50 ľudí, tzn. tretinu), dlhšiu životnosť (skoro 2x toľko, po generálkach ešte viac), lepšie dynamické vlastnosti, je rýchlejšia, ekologickejšia, lacnejšia na prevádzku (pri splnení istých podmienok) atď atď., dalo by sa pokračovať dlho.

Na druhej strane, letmý pohľad do českých dopravných podnikov odhalí, že nové vozy zo Škody či Inekonu tvoria zatiaľ všade menšinovú časť obnovy vozového parku (pochopiteľne, z finančných dôvodov) a v prvom rade sa robí všetko možné aj nemožné s vozňami radu T3/KT8 (a raz hádam dôjde aj na T6), aby sa im predĺžila životnosť za priaznivú cenu rekonštrukcie (viď pôvodný príspevok). Taký Liberec celkom odmietol koncepciu škodováckych pevných podvozkov a rekonštruuje svoje T3ky na T3R.P alebo "wany". Zatiaľ im tam tuším jazdí dokonca aj jedna súprava T2 ❗
Reakcia na: dragula #21732:
lenže sporiť by sa nemalo len finančne, ale aj s rozumom - električka nemá taký dopad na životné prostredie ako bus.

Keby išlo len o peniaze, napr. aj taký USS by mohol ročne ušetriť milióny, keby neinvestovával do ekologizácie prevádzok.
Reakcia na: Isidor #21731:
? vdaka 🙂
Musím uznať, že to sú pekné sumy. Nechcem velmi otvárať predchadzajúcu tému, ale za jednu Astru sú tri autobusy Solaris 18m. A to nerátam ešte kolajnice a neviem čo všetko. V dnešných časoch úspory sa ani nečudujem , že DPMK preferuje busy. Dúfam, že som nikoho neurazil ?
Reakcia na: dragula #21723:
Čo sa týka nových električiek, tak z českej produkcie (pre nás najreálnejšej) stojí Astra/Anitra cca. 33 mil. Kč (Trio bude na tom podobne), pražské "Porschetry" deluxe edition cca. 55 mil. Chybičku krásy to má jedine tú, že pustiť také niečo na košické trate by bola samovražda (pre električku aj trate), to neprichádza do úvahy.

Takže tu máme cestu rekonštrukcií, či už reálnych, alebo papierových... výhodou je nízka cena, osvedčená koncepcia s otočnými podvozkami.
KT8D5R.N2 verzia Košice - 8 mil.? Sk
KT8D5R.N2P verzia Praha - cca. 20 mil. Kč
T3R.P - 5-7 mil. Kč, s novou skriňou (T3R.PV) plus nejaký ten milión
T3R.EVN verzia Liberec/"socka" - 8,5 mil. Kč
T3R.EVN verzia Ostrava/"bulwa" - cca. 11 mil. Kč
T3R + vlek VV60LF - cca. 20 mil. Kč
KT3 (z dvoch T3) - cca. 15-18 mil. Kč
K3RN (z K2) - cca. 18 mil. Kč
TKT Kvatro alias "trojwana" - cca. 25 mil. Kč

PvvS ma iste rád opraví/doplní.

Re #21727 redburger: skús
http://www.mhdcr.biz/tram/tramvaje,typy.htm
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/index.html
http://www.prazsketramvaje.cz/v-prototypy.html
a tak...
Reakcia na: LUK #21725:
Nemusi to byt celkom celkom tak. Napr. Brno rokuje s PARSom o novostavbach KT8.

Dragula dal otazku tykajucu sa ceny. Podla mojich informacii napr. Astra stoji priblizne od 32 milionov vyssie.
Reakcia na: Sheep #21719:
Pri vsetkej ucte k Tvojej osobe, si naivny az to boli.
nejake fotky som vygooglil. A sice tuto. celkom pekne najma z CR.http://world.nycsubway.org
Uz ked tak o tych elinach, nieje niekde stranka, kde by som si mohol mrknut vsetky Tatry eliny? a ich modifikacie?
❓ ❓ ❓ ?
Reakcia na: LUK #21725:
aha hej pravda. ale dáke astry ci čo vyrábali tuším, aj pre usa. už sa nevyrábajú?
Reakcia na: dragula #21723:
KT8 nie je nová električka, také sa už nevyrába
Reakcia na: Sheep #21719:
"ja som pravidelny cestujuci a nepotrebujem ziadne dalsie informacie aby som elektricky nemohol posudit sam" no bez urážky, ale ešte veľa vody v Hornáde bude musieť pretiecť, aby si mohol električky posúdiť sám. A to, ako sa v nich cítiš ty, je irelevantné vo vzťahu k technickému stavu vozidiel a infraštruktúry... Ak tu ľudia, ktorí sa do problematiky rozumejú viac ako dobre, napíšu, že to s elinami v KE ide dolu vodou, tak to asi tak nejak bude, nie?

Čo sa týka BB - v BB tiež nikoho ani vo sne nenapadlo, že raz príde deň, keď sa už trolejbusy v uliciach neobjavia. A ten deň aj skutočne prišiel... A na jeho vyvolanie stačilo pár ľuďom nabulíkať, že trolejbus je drahý, ťažký a nie je o nič ekologickejší ako nový autobus... Takže bacha na vec..

"neni problem zohnat nove elektricky este z CKD alebo parsu" - prosím môžeš mi nejaké ukázať, bo ja akosi o žiadnych neviem... Žeby to bolo tým, že ani jeden električky nevyrába, resp. už nevyrába? 😛
Mňa by zaujímalo koľko asi tak stojí nová električka, trebárs KT8, alebo niečo porovnaťeľné k tomu...
Reakcia na: redburger #21720:
Banska Bystrica nemala vlastny dopravny podnik ale robila to tam neviem ci aj nie sukromna SADka a navyse zmenili dopravcu takze preto ta trolejbusy nejazdia, unas DPMK vlastni 100% len mesto a myslim ze vymenit sa tu nic nechysta, dost bolo blabosenia o chujovinach, nic sa nezrusi a hotovo navrhnite nejaku normalnu temu a nie tu sa hadame ze koho prianie o zrusenie elektriciek sa splni skor

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.