Reakcia na: Vladimír #2020:
Aká teória? Čo sa mi tu snažíš nahovoriť? Električky chodia väčšnou tak, aké časy majú uvedené v služobných CP. Ak chodia vodiči podľa CP, tak priemerná rýchlosť je presne taká, aká vychádza výpočtom. V KE by určite pomohlo mierne skrátenie jazdných dôb, pretože skúsenosti viacerých hovoria, že košické električky chodia s náskokmi. Po ich úprave by boli električky ešte rýchlejšie.
V BA sa Ti preto zdajú električky rýchlejšie, pretože sú jazdné doby kratšie. Pamätám sa ešte spred 10 rokov, keď som bol v BA, ako som cestoval do Dúbravky so spomalenou K2 tak, že som úplne zadriemal. Jazdná doba z Rače do Dúbravky bola vtedy v jednom smere presne 60'. Dnes je to 52', t.j. vodiči si musia o 8 minút švihnúť. A žiaľ, občas aj za cenu zníženia bezpečnosti premávky...
Aj v súčasnosti sa v KE stačí večer prejsť s istými nemenovanými vodičmi napr. na L6, ktorí po 21" jeden smer zvládnu za 15 min, t.j. s priemernou rýchlosťou 29,6 km/h. Keď som v roku 1992 išiel s KT8 #528 na riadnej linke R, ktorá mala "Z", od kruhového objazdu po obratisko na konečnej sme to "urobili" za 8 minút. Priemerná cestovná rýchlosť podľa prepočtu teda bola 84,75 km/h.
Nodes