"Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá." Nepobera co? (nerozumiem)
Re #11168 Sarko: Mozno je to tym, ze sa s klbovymi vozidlami v NP prevedeni nepocita a rata sa s tym, ze 15metrove budu stacit (osobny nazor). Popravde i mna zaujima, ked dosluzia vsetky klbove vozidla co bude dalej. A su take linky, kde by SU18 bol opodstatneny (cosi sa tu hovorilo o L32 - spaja viacero poliklinik/nemocnic - okrem nej?)
rozdeliť to na sóla a môžeme zaviesť do CP aj sekundy. Aspoň by sa jazdilo presne ( presnejšie ) ?
Myslím, že už ale v takomto prípade je cestujúcemu jedno, čo počká na svoj spoj 3 min. alebo 1,5 min. Cˇo potom má hovoriť ten, čo čaká 15 minút? Asi len prísť na zastávku včas a dúfať, že spoj nešiel skôr...
Všetkým, ktorí si myslia, že budú niekedy kratšie intervaly! Kratšie intervaly znamená viac vodičov, viac odvodov, väčšia obsluha a vyššie náklady. Zobudťe sa, lepšie už bolo! Všetko také sa už prejedlo za socíku, keď boli na L. 16 2a 3 min. intervaly. Nebojte sa . Za nášho života nič také nehrozí. P.S. 12 min. interval na L.50 je malý populistický zázrak. ?
No áno, v Prahe je Ječná asi také dôležité miesto, ako naše Nám. osloboditeľov. Presnejšie, okrem L9 tu premáva všetkých zvyšných 6 mestských električkových liniek s intervalom 15 min. v špičke a 20 min. v sedle (okrem L5, ktorá má celodenný 30 min. interval). Prevádzka tu bola v minulosti minimálne dvojnásobne silnejšia a s počtom 8 mestských liniek. Takže technicky to ani zďaleka nedosiahne stav, ako býval v90-tych rokoch. Problém bude skôr personálny=ekonomický.
K tomu rozloženiu sól na Terase si myslím, že by to problém nepredstavovalo. Časy, keď tu premávala L6 s 5 min. intervalom sú už preč. Pri dnešnom 15/20 min. intervalom a prekladom s L9 s tým istým intervalom by sme dostali takéto údaje:
- L6 so 7,5 min. intervalom v špičke a 10 min. intervalom v sedle
- L9 detto
- výsledok - 4 min. interval v špičke a 5 min. v sedle
To je vlastne stav, ktorý tu bol v 90-tych rokoch, keď sa cez Terasu preháňali linky 5, 6, 8 a 9. A ak sa k tomu dohodne prísne kontrolované dodržiavanie CP a preferencia sa spustí tak, ako má, tak grupovanie sól na zastávke by bolo ošetrené.
A prečo práve vysokopodlažné B961? Podľa mňa by si DPMK dokázal zaobstarať dostatočný počet SU18 a ešte aj s oveľa výhodnejšími podmienkami. Lenže to by musel:
a) rozmýšľať,
b) chcieť,
c) ako výhradný dodávateľ sa dohodnúť na výhodných podmienkach.
A že to dokáže, svedčí aj doterajší počet Solarisov. Len, žiaľ, zatiaľ stále bez zastúpenia kĺbovou verziou.
Samozrejme, dve sóla spotrebujú cca. tak isto ako jedna dvojica. Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá. Takže s tými sólami to nie je až také jednoduché. Nepoznám situáciu v KE ale neviem si predstaviť v Prahe, že yb sa niekde na Ohrade alebo na Ječnej mal miesto súprav preháňať dvojnásobný počet sól:-P.
Jasné, ja som si ekonomickú stránku vo vo svojom príspevku uvedomoval, ale nechcel som ju rozoberať. Bežný cestujúci aj tak nevidí, aké náklady má dopravca v tej-ktorej situácii. Právom ho zaujíma hlavne ponuka a kvalita poskytovaných služieb, za ktoré si zaplatil.
Dopravca by mal takisto hľadať rezervy a kompromisy tak, aby bol spokojný aj on, aj zákazník. Na jednej strane by tu boli kratšie vozidlá s nižšou spotrebou, kontinuálna a atraktívnejšia ponuka intervalu a s ním spojený aj vyšší zisk dopravcu (návrat časti cestujúcich, ktorí MHD prestali využívať), no a na druhej strane iba adekvátne zvýšené náklady na vodičov. Takže len zopakujem to, čo stále tvrdím, aby sa zabránilo pokračujúcemu odlivu cestujúcich, musí pre to dopravca niečo aj urobiť a obetovať.
A ešte k priemernej spotrebe PHM. Neviem, čo je na tom pravdy, ale z každej strany tu počúvam, že SU15 majú nižšiu spotrebu, než bežné 12m sóla. CB12 má údajne spotrebu 36,5 l/100 km a SU12 35 l/100 l, kým SU15 údajne len cca 33 l/100 km. Ak má SU15 spotrebu dajme tomu aj ako SU12, tak by som nevidel problém, aby sa pri nasadení SU15 na "kĺbových" linkách interval nemohol skrátiť alebo ich nasadiť aj na linky s prevádzkou sól. Mesto by viac malo kontrolovať tieto aspekty a za nezmenených podmienok zlepšovať, resp. za znižujúcich sa dotácií nezhoršovať kultúru a kvalitu MHD.
Viď dispečerské fórum. O 17:20 sa objavil príspevok o vykoľajení 535 ?
A BUSE sa nahráva komplet, pokiaľ viem. Teda autobusy majú aj tbusy/električky a naopak (vo všetkých kombináciách ☺)
Vsimli ste si ze L7 nejazdi? Na obratisku Stadion TU cosi na kolajach zvaraju. Ako nahrada jazdi Ikarus. Vsimol som si, ze BUSE mu zobrazovalo len cislicu 7. Preto by som rad vedel ci abusy maju/nemaju nahrane aj elektrickove linky?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA